Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
Salta i ves al contingut principal decidim.barcelona
Logo oficial de decidim.barcelona
  • Català Triar la llengua Elegir el idioma
    • Castellano
Registra't Entra
  • Inici
  • Processos participatius
  • Òrgans de participació
  • Iniciatives ciutadanes
  • Ajuda

Per una Regulació de Terrasses respectuosa amb l'espai públic

L'aprovació d'una disposició de caràcter general

Recollida de signatures 19-01-2018 → 19-03-2018
  • Iniciativa
  • Per què?
  • Objetius
  • On signar?
  • Contacta
Ajuda
Ajuda
Ajuda

Una iniciativa ciutadana és el mitjà que té la ciutadania per promoure, a través de la recollida de signatures, que l’Ajuntament dugui a terme una determinada acció d’interès col·lectiu, sempre que estigui dins les seves competències. Més informació sobre les iniciatives ciutadanes.

Vols impulsar una iniciativa?

Vols donar suport a una iniciativa en marxa a través de la teva signatura digital?

  1. Cal que estiguis empadronada a l'àmbit territorial de la iniciativa. En general, cal que siguis major de 16 anys però, de manera excepcional, en algunes iniciatives l’edat pot ser inferior.
  2. Cal que tinguis un compte d’usuària de decidim.barcelona
  3. Cal que t'hagis verificat amb el padró municipal i per SMS. Si necessites ajuda, consulta la pàgina: Com verifico el meu compte?
  4. Un cop feta aquesta doble verificació, podràs signar digitalment la iniciativa ciutadana proporcionant les teves dades personals i un codi de verificació que rebràs al teu telèfon mòbil.

Com signar digitalment una iniciativa ciutadana a decidim.barcelona?

Tanca l'ajuda

Aquesta iniciativa només recull signatures presencials.

0/15000 SIGNATURES
Necessita més signatures
comment-square 16 Comentaris

Compartir:

link-intact Compartir l'enllaç

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://www.decidim.barcelona/initiatives/i-1028/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://www.decidim.barcelona/initiatives/i-1028/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Referència: BCN-INIT-2018-01-1028
Versió 2 (de 2) veure altres versions

Per una Regulació de Terrasses respectuosa amb l'espai públic

Avatar: Favb Favb
comment-square 16 comentaris

L'espai públic de les ciutats és un indicador que defineix la seva qualitat. El dret a l'espai públic és, en última instància, el dret a exercir-lo com a ciutadà. Les administracions han de gestionar-ho, preservant-ho sempre com a dret col·lectiu. La seva privatització, si no està degudament regulada, en pot ser un factor de desequilibri.

Necessitem una ordenança de terrasses que reguli l'equilibri de l'ús de l'espai públic, i garanteixi el dret dels ciutadans a gaudir d'uns espais de qualitat. La instal·lació per part de les terrasses d'un major nombre de taules i cadires a la ciutat ha generat una sobreocupació i degradació de l'espai públic. Una ordenança no pot obviar els conflictes que són conseqüència d'aquest creixement indiscriminat de l'ocupació de l'espai públic.

Ens ajudes?

  • L'aprovació d'una disposició de caràcter general
  • Ciutat

📑 Documents relacionats

Vivim els carrers pdf 2 MB

Vivim els carrers! Per una organització veïnal de terrasses
Descarregar fitxer

Vivim les places pdf 3 MB

Vivim les places! Per una organització veïnal de terrasses
Descarregar fitxer

Vivim les rambles pdf 3 MB

Vivim les rambles! Per una organització veïnal de terrasses
Descarregar fitxer

Imatges relacionades

Per una regulació de terrasses respectuosa amb l'espai públic
Accessibilitat vinyeta
Espai públic vinyeta (1)
Espai públic vinyeta (2)
Dret descans vinyeta
Vivim els carrers
Vivim les places
Vivim les rambles

16 comentaris

Ordenar per:
  • Més antic
    • Més ben valorats
    • Recent
    • Més antic
    • Més discutit
Avatar: Lluís Biosca Lluís Biosca
28/02/2018 11:27
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

En la normativa de terrasses no es té en compte la distància de les mateixes a l'habitatge o finestres de la mateixa , el soroll dels clients , posada i recollida de cadires i taules és brutal . Haurien d'eliminar terrasses que estiguessin tan prop dels habitatges o restringir el seu horari , La Pl Masadas de Barcelona sovint és un drama . Personalment a la una de la matinada passades encara no he pogut agafar el son.També si fan una prova de sonoritat per concedir llicències perquè no es té en compte el soroll exterior que produeix la terrassa i no solament el de l'interior del local ?

Conversa amb fxgarciaar
Avatar: fxgarciaar fxgarciaar
05/03/2018 19:50
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

Al Pla de Palau hi ha vuit terrasses, VUIT, i sis estan a la banda "muntanya". Quatre són permanents, estan muntades les 24 hores. Les altres es desmunten cada nit. Certament el principal problema no és tant el soroll que generen sinó que és que no deixen espai per passar. Sovint he de demanar permis per entrar o sortir de casa. No n'hi prou que compleixin la normativa de espais i distàncies donat el volum de gent que camina per la vorera procedent de la platja. NO ES POT PASSAR!!!

Avatar: Mireia M Mireia M
06/02/2023 15:01
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

A Pla del Palau, la falta de criteri és brutal. Una terrassa pegada al parc infantil, on els pares no poden vigilar als seus fills, quasi totes ocupant el carril bici ara inutilitzat, deixen un espai estret per passar on a més col·loca'n cartells a peu dret i afegeixen més taules de les que tenen concedides o fora de la seva àrea. Posen les jardineres fora del seu espai impedint llençar la brossa en tancar el pas. L'espai tancat amb cortines i mampares que semblen de barraca de platja amb mobiliari de dubtosa qualitat... i tot això en una de les places més antigues de Barcelona, catalogada com a conjunt històric.
Al costat del Govern civil, zona de tràfic intens, van ampliar la vorera per quedar més petita que abans amb el bar Robinson. A la nit entre la gent recolzada a la façana i les taules no es pot ni passar.
A tot això, no fan ni cas de la seva llicència. Es veu que no hi ha control actiu per part de l'ajuntament.

Avatar: Petitaa Petitaa
05/03/2018 21:41
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

Reduïr terrasses o eliminar-les totalment a carrers estrets. Visc al carrer Blai, i per molt que sigui peatonal, és massa estret com per a que el soroll de les terrasses i els seus clients passi desapercebut. Aquí no es pot viure ja! I m'imagino, que molts altres carrers de la ciutat tenen el mateix problema.

Conversa amb Xavier Sisternas
Avatar: Xavier Sisternas Xavier Sisternas
05/03/2018 22:14
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

Doncs ojala jo tingués terrasses al meu barri i al meu carrer. Dona vida i alegria. Entenc que cal compatibilitzar tots els interessos, pero crec que "criminalitzar" les terrasses es un error. Une de les millors ciutats de món, París, te terrases per tot arreu, fins i tot en carrers estrets. Es veritat que treuen espai al vianant, pero benvingudes siguin, com benvinguts son els arbres! Millor gent xerrant a les terrasses que cadascu a casa seva veient la TV o jugant amb el mòbil

Avatar: Mireia M Mireia M
06/02/2023 15:05
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

La qüestió no és una terrassa, la qüestió és que hi ha llocs on només hi ha terrasses per la falta de contenció de l'ajuntament a l'hora de donar llicencies. Segur que no t'agradaria estar a casa teva cada dia sentint el xivarri dels turistes i locals a totes hores, molts cridant a ple pulmó i després sentir com buiden els envasos de vidre als contenidors a altes hores de la nit en carrers estret on ressona tot.

Avatar: Petitaa Petitaa
05/03/2018 22:30
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
En contra  

Xavier, com es nota que no has de viure amb aquest soroll a totes hores. Prova a dormir per poder anar a treballar descansat a dia següent amb el xivarri de les terrasses. Segur que canvies d'opinió. Els veins del carrer Blai i del Pla de Palau te les regalem. Totes per tu.

Conversa amb Assumpta Pallarès
Avatar: Assumpta Pallarès Assumpta Pallarès
07/03/2018 04:16
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
En contra  

Tot just fa un any es van eixamplar les voreres de la Travessera de Dalt, des de Plaça Lesseps al carrer Escorial. Ara els bars o cafeteries amb locals mínims, alguns d'ells recent estrenats, (per què se'ls dóna permis?), van adelerats ocupant (amb permís o sense) l'espai guanyat per a tots. Si això hi sumem les bicicletes, màquines amb rodes i grups turístics de cinquanta persones, ja tornem a ser on érem: els ancians arraconats, els nens sotmesos entre culs i cames i tots plegats fent maniobres per no molestar-nos. L'espai és públic i no s'ha de comercialitzar a favor de privats. Estic d'acord amb la proposta del Joan del 27/2/2018. Assumpta

Avatar: Assumpta Pallarès Assumpta Pallarès
07/03/2018 04:17
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

M'he equivocat i no vaig en contra de ningú.

Avatar: Pere Mariné Pere Mariné
08/03/2018 13:56
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

El debat no és, terrasses SI / terrasses NO . El debat és que sent espai public, i es supossa per a ús ciutadà, una gran part estigui privatitzat per l'ús de qui paga aquell espai. Aquest "privatització" hauria de ser una part petita d'aquest espai, el 30% - 40% , per contra , la proposta que es vol aprovar, comportarà que s'ocupi molt més espai i els vianants hagin de fer autentiques gimcanes per poder passejar.

Conversa amb Alberto Sierra
Avatar: Alberto Sierra Alberto Sierra
11/03/2018 11:27
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

Crec que s'hauria de començar perquè els ciutadans tinguin coneixement d'aquells locals que tenen terrasses amb permís municipal i d'aquells que en canvi no en tenen. Potser caldria (d'acord amb la Llei de Protecció de Dades, etc.) publicar carrer per carrer tots aquella locals que tenen permís en regla, de manera que el ciutadà sapigués quins estan ocupant espai public sense tenir-ne i per tant sense pagar la llicencia, de forma que se'ls pugues denunciar facilment a l'ajuntament (enviant una foto amb el mobil i donant la ubicació) . Tambe podria servir per aquells casos on, tenint la llicencia ocupen molt mes espai del permes.

Avatar: Assumpta Pallarès Assumpta Pallarès
11/03/2018 20:46
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

Alberto:
els locals (cafeteries, restaurants, bars) que ocupen espai públic han de tenir una enganxina de l'any 2018 on s'indica que tenen permís i quantes taules poden posar al carrer. Molts d'ells no ho tenen posat o simplement no tenen permís. També, molts d'ells tenen més taules de les permeses.
No obstant crec que el ciutadà no ha d'exercir d'acusació d'un altre ciutadà. Per això hi ha la guàrdia urbana.
Però el problema rau en que aquesta llei de terrasses, que crec que no va legislar l'Ajuntament actual, es veu desbordada i serà molt difícil fer-la enrere. Per això estem aquí pensant entre tots.

Avatar: Mireia M Mireia M
06/02/2023 15:11
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

I tant que el ciutadà no ha de ser qui denuncií, el problema és que l'Ajuntament que és qui hauria de vetllar pel compliment no ho fa i els darrers anys s'ha excedit donant llicencies sense cap control en zones saturades (Ciutat Vella, Eixample..). Aquesta manca de control i planificació es greu, ja que no nomes afecta als veins sino tambe als restauradors que arbitrariament inverteixen en una llicencia i mobiliari que despres per la queixa dels veins, el propi ajuntament fara tancar per saturacio de terrasses.

Avatar: Octavi Octavi
17/03/2018 01:36
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

Además del problema del ruido y de la privatización del espacio público, hay una cuestión que no aparece en el resto de comentarios y es el humo del tabaco. No nos engañemos, las terrazas son el refugio de los fumadores, principalmente en invierno, pero también en verano para el resto de usuarios no sólo de los mismos espacios públicos, sino de los establecimientos. Se debería prohibir fumar en plazas y parques públicos, pero también en establecimientos de hostelería. Como no fumador, me afecta el humo de una terraza cuando acudo a una plaza pública y me siento en un banco. También en los parques, pequeños oasis de cemento y árboles donde son habituales el tabaco y los porros. Sinceramente, entre el humo del tabaco, de los porros y de los coches, Barcelona apesta. Circular en bicicleta, correr o pasear son actividades no recomendables para la salud de nuestros pulmones. Una administración saludable debería tomar medidas drásticas y aplicar modelos como el Congestion Tax de Londres.

Avatar: Joan Joan
01/07/2022 04:22
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

I que os sembla si a mes, des-de les 21h fins les 24h fan a mes CINEMA A LA FRESCA ?
Dons aixo es el que ha passat aquesta nit del 30/06/2022 al carrer Garcilaso front a l'espai Centre Garcilaso. Beguda i Cinema en un espai public, a tot volumen i sense respectar el descans del veïns, que alguns com jo ens llevem a les 4:00h del mati.
Salut !

Avatar: Juan Gibernau Sucarrats Juan Gibernau Sucarrats
28/02/2023 17:58
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

Joan Gibernau
Sens dubte la solució a un problema greu com era la Pandèmia per a molts bars i restaurants era poder ocupar part del espai urbà destinat a la circulació de vehicles i voreres. No era tan sols un problema de subsistència sinó de seguretat i sanitat. Un cop recuperat el normal desenvolupament, el lògic era tornar a la normalitat, amés de fomentar a la regulació de problemes que havien sorgit. Voltant per tot el mon, i en llocs qualificats com exemplars, els bars i restaurants només ocupen llocs transitats en grans boulevards o en espais molt definits. Entenc que la inversió dels establiments s'haurien de amortitzar, en el temps de permís acordat i segons taxes pre-establertes. Els veïns de Barcelona mereixen passejar i circular per la ciutat normalment, i els que aprofiten els establiments respectar als ciutadans que viuen a prop. La realitat es que el espai circulatori s'ha ocupat amb el pretèxte/realitat de preservar la salut, quan simplement es vehicles particulars ni un. L'altre realitat es que la simple ocupació d'espais, fins abans no permesos, perjudica la tranquil·litat dels veïns al voltant. Les voreres son pels vianants i en molts casos ni poden circular cotxets de petits, ni vehicles de discapacitats. El Eixample s'ha convertit en un mon diferent, que segur en Cerdà no aprovaria. Aleshores perquè no tornem al civisme habitual, i fer de la ciutat un espai per gaudir, passejar, alternar normalment? Es el que no es vol? Respectar simplement!

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...

decidim.barcelona
  • Preguntes freqüents
  • Ajuda general
  • Tutorials Decidim Barcelona
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Termes i condicions d'ús
  • Descarrega els fitxers de dades obertes
  • decidim.barcelona a Twitter Twitter
  • decidim.barcelona a Facebook Facebook
  • decidim.barcelona a Instagram Instagram
  • decidim.barcelona a YouTube YouTube
  • decidim.barcelona a GitHub GitHub
Amb llicència Creative Commons Web creada amb programari lliure.
Logo Decidim

Confirmar

D'acord Cancel·lar

Si us plau, inicia sessió

facebook Inicia sessió amb Facebook
twitter Inicia sessió amb Twitter
google Inicia sessió amb Google
O

Registra't

Has oblidat la teva contrasenya?