Els regidors i les regidores responen
#regidoriarespon Debats amb les regidores i els regidors de l'Ajuntament de Barcelona
El regidor de Sant Martí, David Escudé, respon
David Escudé ha fet una exposició inicial sobre les mesures que s'estan prenent al districte de Sant Martí per fer front a l'emergència de la COVID-19.
Posteriorment, ha contestat a les preguntes formulades pels veïns i les veïnes.
[Instruccions de la trobada]
Com participar en el debat?
És molt fàcil! Has d’estar registrat (consulta com crear un compte) i només has d’entrar amb el teu compte i publicar la teva pregunta o comentari a sota. Pots fer una pregunta a cada comentari. Si no tens preguntes, pots participar igualment seguint el debat.
Quins comentaris es respondran?
El regidor de Sant Martí, David Escudé, amb suport del seu equip, respondrà totes aquelles qüestions relacionades amb el tema de la trobada.
Quina és la dinàmica del debat?
Les persones que hi participin, sempre que estiguin registrades (consulta com crear un compte), poden publicar totes les preguntes que vulguin. El regidor respondrà a les preguntes recollides des de dos dies abans i que hagin rebut més suport.
El regidor David Escudé, va contestar les preguntes el passat dijous dia 28 de maig a les 18h de la tarda. Moltes gràcies per la vostra participació
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Tancar el debat
Quin és el resum o conclusions d'aquest debat?
273 comentaris
Conversa amb AFA DOVELLA
Bon dia,
El carrer Muntanya a Camp de l'Arpa és un dels carrers que s'han tallat per recuperar espai públic pel veïnat. Durant tot el dia es retiren les tanques i el carrer torna a omplir-se de trànsit (ho podeu consultar amb Guàrdia Urbana i veïnat). Quina solució proposeu des del Districte per solucionar aquesta problemàtica? I sent una demanda reclamada pel veïnat i l'escola Dovella quan es podrà fer aquest tall definitivament?
Gràcies,
Dovella Respira
A moltes veines ens agradaria que el carrer muntanya ja es quedes així, potser us podeu començar a plantejar treure aparcaments, actualment hi ha dos fileres d aparcament un vial i unes voreres ridicules. Es un carrer sense comerç i sense vida, compleix la funcio de carrer aparcament. Res a veure amb Rogent, ple de vida i amb el comerç a tope. Si us plau feu quelcom per retornar aquest carrer als vianants, al comerç, a les bicis i elimineu els aparcaments i el trafic. Tambe agrairiem que poseu algun arbre, mes que res perque si volem tenir verd al barri, hem de començar per ampliar ho a cada carrer que transformem. Muntanya eix verd del barri!!
Especialment problemàtic és el tram final d'Eterna Memòria on les voreres no arriben ni a un metre i les tanques estan gairebé sempre fora del seu lloc.
Totalment cert, aquest tram és un perill per tothom, moltes families fan servir aquestes voreres per arribar-se fins al CAP de Maragall i com es trobin dos cotxets de nens, si o si, un ha de baixar a la carretera per poder passar. Ja no parlem ara amb el tema del distanciament social pèl virus.
ff
Aquesta pregunta va ser contestada pel David Escudé (@david_escude_rodrigu) al minut 20 segon 35. Trobaràs la resposta en el següent enllaç 👉 https://youtu.be/v0ttzS0TLhI?t=1235
Conversa amb maria
Il.lustrissím sr regidor David Escudé,
En relació a la o les ferralleries del carrer Joan d'Àustria, les veïnes creiem que cal una taula de mediació per tal d'arribar a una millor convivència entre l'activitat que es realitza en elles i el veïnat que veiem alterat el nostre dia amb l'excés de soroll, les restes que trobem a les cantonades que poden ferir persones i animals de companya i el constant moviment de vehicles per accedir-hi a una nau on no té gual.
Seria possible crear aquest espai de mediació per tal de que els conflictes augmentin?
Fe d'errates, volia dir que els conflictes NO augmentin
Gràcies!
Aquesta pregunta va ser contestada pel David Escudé (@david_escude_rodrigu) al minut 22 segon 06. Trobaràs la resposta en el següent enllaç 👉 https://youtu.be/v0ttzS0TLhI?t=1235
S´està fent seguiment d´aquesta situació des de 2017, es una bona proposta iniciar un procés de mediació per tal de mitigar les molèsties que s'en deriven i prevenir una escalada del conflicte. Traspassarem la proposta a l´equip de prevenció per tal de que pugui valorar-la, juntament amb el veïnat afectat.
Conversa amb Clo llevador
Sr. Escudé.
Contacto con usted para conocer qué medidas específicas, se han tomado desde el distrito, para el colectivo de personas con discapacidad física.
A mi juicio a sido el colectivo olvidado e invisible en esta crisis y me gustaría conocer qué medidas se han contemplado para un colectivo que presenta una esperanza de vida de 52años, a diferencia del resto de población que está en 82años.
Esperando su respuesta.
Un saludo.
Gracias.
Aquesta pregunta va ser contestada pel David Escudé (@david_escude_rodrigu) al minut 23 segon 24. Trobaràs la resposta en el següent enllaç 👉 https://youtu.be/v0ttzS0TLhI?t=1404
Conversa amb AFA DOVELLA
Bon dia,
El passat divendres 22 de maig va finalitzar el termini per poder presentar a l'Ajuntament projectes i propostes al procés de pressupostos participatius així com també al Pla d'Actuació Municipal.
Des de Respira Dovella-AFA vam presentar tres propostes per tal de pacificar els entorns de l'escola Dovella:
Superilla Camp de l'Arpa
Eix Verd Mallorca
Eix Verd Muntanya
En el "ranking" de les adhesions a les propostes al Pla d'Actuació Municipal les nostres 3 han quedat en els llocs 4, 5 i 6 de 595 propostes al districte i el 7, 15 i 20 de 5.227 de tota Barcelona.
I la proposta urbanística de la Superilla de Camp de l'Arpa, la que té més adhesions de tota la ciutat.
Volem recuperar espai pel barri, eliminant cicatrius com Mallorca, teixint xarxa amb la superilla de Camp de l'Arpa i el tall definitiu del carrer Muntanya; així com una nova mobilitat segura i verda.
Des del Districte de Sant Martí i el Regidor doneu suport aquestes intervencions? Quan podran ser una realitat?
Tot el meu suport a la proposta. Absolutament necessari pel barri. Espero que aquest cop l'Ajuntament ho tingui en compte aquest cop.
Tenim mt interés a saber si arribarà a bon port aquestes tres propostes tan necessàries pel barri, esperem una resposta, som molts els wue eatem pendents.
Volem saber si hi haurà una aposta clara per les superilles, també a casa nostra, poques opcions de pacificació alternativa real, tenen les escoles del barri, especialment la Dovella!
S’ha de repensar la xarxa viària de la zona Som una capsa de contaminació !S’han replantejat fer alguna cosa per reduir la circulació del carrer Mallorca fer carrils bici, ampliaba voteres pels vianants?És important !
La proposta de PAD del districte contempla la pòsibilitat de superilles tàctiques a diferents barris de Sant Martí.
El carrer Muntanya està a punt de convertir-se en un eix pacificat, i Mallorca contindrà un carril bici quan finalitzin les obres del pou de l’AVE.
Heu d esperar a finalitzar les obres de l AVE per possar el carril bici a Mallorca??? No té mes sentit posar ho ara que hi ha menys transit per les obres? Els nens estaran respirant es contaminants fins que acavin les obres. No us entenc. Si tinguessiu aquest objectiu a l agenda ja estaria fet el carril bici.
Conversa amb AFA DOVELLA
Bon dia,
Les famílies i les criatures de l'escola Dovella ens demanen quan serà possible millorar els camins escolars que utilitzen?En concret carrers com Gabriel i Galán, Clot, Muntanya, Freser... amb voreres molt estretes, falta de semàfors per creuaments, així com duració del temps de pas dels vianants molt petit respecte el cotxe (per exemple Mallorca amb Muntanya, pas de vianants 12 segons, i pas de cotxes 2 minuts).
Gràcies,
Dovella Respira
L escola Dovella està al mig de Meridiana i Mallorca, fins que deixin de ser autopistes dificilment els infants de l escola podran tenir el dret i l autonomia d un cami escolar.
El districte es planteja ni que sigui fer que aquestes dos autopistes al cap de setmana sigui pels vianants i les bicis? Ho dic perque casi no van cotxes i en canvi les voreres van amb una densitat de persones i bicis que no complim cap mesura de seguretat del COVID19.
El Programa “Protegim les escoles”, que es va iniciar al districte a l'escola Grèvol, i que seguim treballant per determinar quines seran les pròximes escoles fins les 200 previstes a fer en el mandat a la ciutat.
Conversa amb AFA DOVELLA
Bon dia,
Com es preveu disminuïr la contaminació atmosfèrica i acústica davant de l'escola Dovella?
Gràcies,
Dovella Respira
Segons les dades que es recullen diariament els nivells de NOx que respiren els nostres fills a l escola Dovella estan per sobre dels limits recomanats per la OMS. Si no pareu el trafic actual que patim al voltant de l escola els nostre fills i les veines tindran una repercussió negativa a la seva salut. Fareu quelcom perque aquesta situació canviï????
Es tracta d'un problema de salut pública que determina el futur dels nostres fills i filles. L'evidència és absolutament aclaparadora. De debó que els cotxes són més importants que les persones?
Necessitem canvis importants per temes importants com la salut dels nostres infants Volem menys cotxes i més espais verds En definitiva nens en entorns més saludables
Tant les obres de pacificació de l’av. Meridiana com els nous carrils bici previstos als c. Mallorca i València tindran un impacte positiu en la reducció de la contaminació atmosfèrica i acústica a l’entorn de l’escola Dovella.
Ara nomes falta que us poseu les piles i pinteu JA aquests carrils bici que dieu, perque nomes de dir ho NO serveix de res, no hi ha uns terminis per fer ho??
Conversa amb Aytor Naranjo
Bona tarda Regidor, els veïns i veïnes del carrer Pujades al Poblenou pensem que s'hauria de pacificar. Per pacificar entenem reduir el transit vehicular a un carril, actualment en té dos. Pujades és un carrer que dóna accés a molts cotxes en hores puntes direcció Barcelona amb el problema de pol·lució i soroll que comporta. A la nit hi ha menys intensitat de tràfic però els cotxes i motos superen els 50km/h. Vostè veu factible pacificar el nostre carrer en el curt termini? Gràcies,
A. Naranjo
Aquesta pregunta va ser contestada pel David Escudé (@david_escude_rodrigu) al minut 26 segon 27. Trobaràs la resposta en el següent enllaç 👉 https://youtu.be/v0ttzS0TLhI?t=1587
Conversa amb AFA DOVELLA
Bon dia,
A Camp de l'Arpa hi ha una manca d'espais verds molt important. Al barri només hi ha places dures: robacols, plaça Sant Josep de Calassanç, plaça de la Oca, Plaça de Trinxant...) Necessitem espais perquè les nostres criatures corrin al voltant d'espais verds.
Teniu present alguna actuació?
De l'estil del Pla d'Illes Interiors de l'Eixample (per exemple: ITV Puigmadrona, Garatge Gratsa a Mallorca, Garatge Passeig Maragall 35...).
Gràcies,
Dovella Respira
Necessitem mes verd al barri, tenim una gran mancança, si us plau, fareu alguna actuació per amplair el verd al nostre barri?
A aquest barri li fan falta més espais verds Tenim parcs i places però petites i amb massa ciment sense gaire verd
Els interiors d'illa enjardinats deriven d'un planejament urbanistic aplicable a la trama de l'Eixample qualificada com a 13E. Aquests tipus d'actuació no son possibles a una trama de casc antic amb una qualificació urbanística sense interiors d'illa consolidats.
Ens dieu que no tenim dret a tenir mes verd al barri per que no tenim qualificacio 13E? Si no ens deixa el PGOUM especificament als interiors d illa i es vol implementar mes verd la resposta hauria de ser buscar alternatives per posar mes verd, inclus una modificacio al PGOUM per fer ho possible. Els estudis fets ens diuen que mes verd, mes salud pels habitants d una zona, pregunteu al propi Ajuntament i veureu que hi han alternatives.
Conversa amb Asuncion
En cuanto a las intervenciones que Bomberos tuvieron que hacer en Besós-Maresma a modo de urgencia,apuntalar dos techos) en los pisos de la calle Alfonso Magnanimo, porque amenazaba¨n con venirse abajo en pleno confinamiento en el mes de abril.
Que medidas inmediatas tiene previsto desde distrito o desde casa grande ayuntamiento hacer?los bomberos daban un plazo de entre tres y cuatro meses para que estos techos no se vinieran abajo.
En cuanto a tema limpieza,me gustaría saber, porque el barrio Besós-Maresma no a sido desinfectado ni una sola de sus calles en todo el confinamiento,cuando la OMS recomendaba que para combatir el virus había que tomar unas medidas de higiene,tanto con este virus o con otro.
Tema ayudas,ayudas a los nuevos ¨pobres del barrio¨como se van a gestionar estas ayudas si las hay para estos nuevos pobres sin que los que ya reciben ayudas se beneficien también de estas nuevas y dejen como siempre sin nada al nuevo pobre que la solicita
Aquesta pregunta va ser contestada pel David Escudé (@david_escude_rodrigu) al minut 28 segon 26. Trobaràs la resposta en el següent enllaç 👉 https://youtu.be/v0ttzS0TLhI?t=1706
Gracias sr David Escudé por sus respuestas. un saludo
Conversa amb AFA DOVELLA
Bon dia,
Els barris del Clot i Camp de l'Arpa pateixen des de fa molt de temps la contaminació atmosfèrica i acústica del trànsit rodat (Av.Meridiana, Consell de Cent, Aragó, València, Mallorca, Navas de Tolosa, Independència, Passeig Maragall...).
Entenem que des de Districte de Sant Martí sou conscient dels danys que està provocant en la salut del veïnat i les criatures, així com la falta d'espai que suposa.
Teniu pensada alguna actuació aquest mandat per tal de reduir la contaminació que estem patint? Es contempla una nova mobilitat justa, segura i verda, al voltant de la bicicleta? I es potenciarà des de Districte?
Gràcies
Sí, si us plau, feu alguna acció per reduir el trafic rodat!!!!
És important accions per reduir el trànsit i millorar la qualitat de l’aire que respirem La contaminació s’ha demostrat científicamente que augmenta la mortalitat
Des del districte som molt conscients de la situació que planteges i és per això que des de la proposta de PAD plantejem diferents mesures en la línia de promoure la mobilitat sostenible.
Per exemple:
• Fer de Sant Martí un Districte 30 i garantir el compliment de les velocitats màximes a les vies del districte
• Actuar per a la millora de l'espai públic amb l'objectiu de millorar les condicions ambientals i les de seguretat als entorns escolars (programa 'Protegim les escoles)
• Crear més places d'aparcament de bicicletes als equipaments i a la via pública
• Incrementar l’oferta d’educació viària que imparteix la Guàrdia Urbana en escoles i instituts.
• Impulsar el reconeixement de les empreses, entitats i escoles del Districte que promouen la mobilitat sostenible
No ens enganyeu o us enganyeu, la zona 30 NO SERVEIX DE RES, no ho compleix CAP vehicle.
A banda de posar mes parking de bicis, q esta molt bé, podrieu fer mes carrils bici? Que encara estaria millor i SI que fa que mes persones s animin a fer la servir?
Conversa amb Rogerinhos
Bon dia,
Al barri del Clot i Camp de l'Arpa hi ha una falta d'espais esportius molt important per a la pràctica esportiva dels clubs i les associacions del barri. Trobem a faltar pavellons esportius com als altres barris (per exemple a Sant Andreu s'acaba d'inaugurar el pavelló del Camp del Ferro amb 3 pistes per la pràctica esportiva). Actualment el barri disposa de terreny i solars en el àmbit del barri, com per exemple entorns del nou Parc de les Glòries.
Es té prevista alguna actuació al barri per tal de dotar de més espai per la realització de l'esport? Quines?
Gràcies
Espais com el de la ITV podrien repensar-se com espai cultural, esportiu...
Conversa amb Rogerinhos
Bon dia,
Al barri tenim un problema greu amb els cotxes i la contaminació. Tenim moltes "autopistes", formades per carrers de més de 3 carrils, que son contaminants, perillosos, provoquen molt soroll i deixen poc espai pels veïns i les veïnes.
És possible una pacificació d'aquests carrers? Es poden reduïr carrils de circulació, deixant carrers d'un sol carril? Es poden implementar més carrils bici?
Gràcies.
No sembla que Sant Martí hi hagi cap proposta per millorar la xarxa de bicis. Ni tampoc cap proposta per treure carrils de circulació de vehicle privat. La vostra inacció provoca problemes de salut greu per culpa de la contaminació i tindreu responsabilitat per no haver fet RES per canviar aquesta situació.
Se debería reducir un carril de coches de cada calle (y sobre todo de las autopistas urbanas) para cedérselo a los peatones y mejorar de esta forma la habitabilidad y la convivencia. Además, de esta forma, los peatones podrán respetar las distancia de seguridad entre ellos cuando caminen por las aceras.
En estos momentos, hay mucho más espacio para vehículos que para personas, cuando es más necesario el espacio para los viandantes por temas de seguridad.
Aquesta pregunta va ser contestada pel David Escudé (@david_escude_rodrigu) al minut 32 segon 41. Trobaràs la resposta en el següent enllaç 👉 https://youtu.be/v0ttzS0TLhI?t=1961
Conversa amb Mercedes Vigo
Bona tarda Regidor Escudé,
Una de les coses bones que ens ha proporcionat el confinament ha estat la disminució del trànsit que ha revertit en la millora de la contaminació atmosfèrica i l'acústica a tot arreu, també al carrer Bac de Roda cantonada Gran Via, on visc. Les veïnes i veïns que vivim en aquest carrer hem pogut gaudir durant aquest mesos dels nostres balcons i terrasses, cosa que no podíem fer abans.
Però un cop ha començat la fase 1, el carrer Bac de Roda ja torna als nivells de trànsit d'abans del confinament.
No s'entén que aquest carrer sigui l'únic amb sentit muntanya des de les Glòries i fins al carrer Prim. Tot el volum de trànsit es canalitza per aquí des de les sortides de la Ronda Litoral i la Gran Via .
Volia consultar al Regidor si està previst dur a terme un projecte de pacificació del trànsit i millora de la mobilitat sostenible en el carrer Bac de Roda i el seu entorn que minimitzi aquests impactes en la salut del veïnat.
Gràcies.
Desde ProuTrànsit le hacemos la misma pregunta al sr. regidor para la calle Independencia, la otra calle "autopista" de subida. Durante el estado de confinamiento ha sido un placer el silencio en nuestras casas y el sonido de los pájaros (sí, en Barcelona hay muchos más pájaros además de gaviotas, palomas y cotorras) . las flores olían a flores y no a humo. Hemos podido abrir las ventanas y usar nuestro balcones y terrazas. Sobre todo, hemos descubierto que VIVIR EN BARCELONA PUEDE SER BONITO Y NO UN SUFRIMIENTO CONSTANTE DEBIDO AL TRÁFICO EXCESIVO.
Aquesta pregunta va ser contestada pel David Escudé (@david_escude_rodrigu) al minut 36 segon 20. Trobaràs la resposta en el següent enllaç 👉 https://youtu.be/v0ttzS0TLhI?t=2180
Conversa amb Marina Mandarina
Bones
Sóc mama de nens de escola Dovella, qué teniu pensat per dotar-nos de espais? Som una línia i no tenim més pati que el terrat. Si us plau, concreti si hi pensat fer o expropiar quelcom? O dedicar poliesportius com a països del nord per a fer classes, esport etc?
S està pensant en ocupar espais del voltant de les escoles per baixar la densitat de criatures a les escoles... Pel tema Covid19. No se com ho farem a la Dovella, actualment al mig de dos autopistes, Mallorca i Meridiana, a veure qui s atreveix a creuar... I els hi dius als cotxes que es un cami escolar perque es petin de riure. Si l Ajuntament de Sant Martí complis amb la demanda dels veins i de l AFA de l escola Dovella de fer Mallorca eix verd, ens milloraria molt la situacio de l escola.
La Generalitat de Catalunya es l'administració que té les aquestes competències.
Conversa amb Marina Mandarina
Vaig amb bici, al barri cal més espais verds pacificats i menys vies ràpides de cotxes. Per fi tancareu vies deixant els vehicles a segon pla donant prioritat a les persones?
Les vies de bici están envoltades de perills i fum. La planificació pel barri de bici quina és?? Quines vies noves hi haurà? Veiem molts moviments a centre però als barris seguim esperant....
A Sant Martí no s ha fet cap actuació per millorar la xarxa de bicis, aprofitareu la reforma de Meridiana per entrar una autopista de bicis a Mallorca?, seria una bona manera de fomentar l acces en bicicleta de l area metropolitana, ajudaria a disminuir el trafic i la contaminació i semblaria que us comenceu a pendre en serio el tema de canvi de mobilitat a la ciutat, que tanta falta ens fa.
Totalment d’acord , Necessitem més carrils bicis i menys vies de circulació de vehicles motoritzats L’aire està massa contaminat
En el mandat passat es van crear prop de 20 km de vies pacificades i carrils bici,
Per a aquest mandat es contempla dins el PAD mesures per millorar la convivència entre vianants i bicicletes, com ara el trasllat dels carrils bici que se situen a voreres a la calçada (av. Diagonal i Rambla Prim).
El PAD també contempla convertir tot el districte de Sant Martí en districte 30.
No heu respost, la pregunta era clara: que si hi ha algun pla d ampliació dels carrils bici a Sant Martí. 🚴♀️... Sembla que no, nomes voleu reformar els existents
Lo de que posareu tot zona 30, ja sabeu que no serveix de res, els cotxes t arrassen igual, anant a mes velocitat.
Decepcionant resposta.
Conversa amb Club de Bitlles Catalanes Poblenou
Bona tarda:
La pandèmia, com afectarà la tramitació dels projectes proposats en els pressupostos participatius de Barcelona Decidim. On el Club de Bitlles Poblenou va presentar el projecte d'unes pistes de Bitlles
Gràcies
En aquests moments encara s'està avaluant la incidència sobre els ingresos municipals i la seva repercussió sobre el Pla d'inversió Municipal.
Conversa amb Club de Bitlles Catalanes Poblenou
Bona tarda:
Des de el Club de Bitlles Poblenou ens volem interesar per què passara amb les subvencions d'aquest any
Gracies
Aquesta pregunta va ser contestada pel David Escudé (@david_escude_rodrigu) al minut 37 segon 39. Trobaràs la resposta en el següent enllaç 👉 https://youtu.be/v0ttzS0TLhI?t=2259
Conversa amb Club de Bitlles Catalanes Poblenou
Bona tarda:
Veu posible la celebració de la Festa Major de Poblenou al Setembre. Una festa presencial, com sempre.
Cal demanar els permisos adients
Gràcies
En aquest moment vivim envoltats d´incertesses. La celebració de qualsevol tipus d´event que suposi de moltes persones dependrà del moment i fase que estiguem visquent en el moment del mateix. No està a les nostres mans ja que depèn de les directrius marcades per el Govern Central. Del que estem segures és que les propores festes seràn diferents.
Conversa amb Club de Bitlles Catalanes Poblenou
Bona tarda:
En el cas de que aquest any es fonguin subvencions a les entitats, si el projecte no es pot fer pel Covid, que passara ?
Gracies
Com hem respost abans qualsevol projecte que no es pugui executar dintre d´una subvenció farà que es tingui que tornar l´import no utilitzat a l´hora de fer la justificació
Benvolgut regidor,
Vostè cobra segons fonts municipals 84532€ anuals com a càrrec electe. Tenint en compte que el salari mitjà anual al districte de Sant Martí és de 30556€ i la precaria situació de molts barcelonins. Pensen reduir-se el sou i destinar-lo a l’emergència social que viu Barcelona?
Conversa amb Ag
Benvolgut regidor,
Abans del confinament ja teniem problemes amb la freqüent circulació de patinets electrics per les voreres a tota velocitat. Amb la situació actual aquest problema ha crescut i s’hi han afegit les bicicletes. Concretament als barris de Besòs, Maresme,Provençals i Diagonal Mar ja existeixen carrils bicis, sovint però o bé son molt plens o bé hi ha usuaris de patinets que prefereixen anar per la vorera, amb el conseqüent perill pels vianants. Què pensen fer per acabar amb aquest mal ús de les voreres que perjudica als vianants? Gràcies.
Esperem que facin una xarxa de carrils per bicis i patinets en condicions de seguretat, per deixar els vianants tranquils, tots contents, però clar s hauria de treure lloc als sagrats cotxes i aqui no se si seran capaços de fer res, prefereixen tenir vianants i bicis i patinets apretats als espais residuals que ens deixen els cotxes!
Cal un debat i sobretot mesures, el que no es pot deixar les coses com estan atès que és perillós tant pels vianants com pels usuaris de bicicletes i patinets. Si volem més ús de bicicletes i patinets cal que tinguin el seu lloc per anar i alhora l'obligació de fer-ho per allà i a velocitats acceptables.
Els canvis en la mobilitat dels darrers anys van molt ràpid i sovint les administracions públiques tenim problemes per adaptar-nos-hi a la mateixa velocitat.
El problema principal rau en la manca d'espai públic dedicat a vianants, bicis i patinets,
Des del PAD de Sant Martí tenim previstes dues actuacions que han de permetre millorar l'educació viària de la ciutadania i la convivència a la via pública, per exemple::
• Incrementar l’oferta d’educació viària que imparteix la Guàrdia Urbana en escoles i instituts.
O encara mes facil, amplieu la pirrica xarxa de carrils bici a Sant Martí si realment voleu millorar aquest problema
Gràcies !
De bitlles Poblenou esperem resposta
Conversa amb Rafael Burguillo
Sr. Escudé sóc veí del carrer Guipúscoa amb Bac de Roda, en aquesta crisi hem descobert la pau que dóna l absència de circulació de cotxes, el poder dormir sense sorolls, menys entrada de partícules i per tant menys brutícia, la millora respiratòria dels meus familiars. I la meva pregunta és quan veurem pacificada aquesta autopista urbana, quan tindrà carril bus, quan es reduiràn els seus carrils al vehicle privat? . Quan tindrem càmeres de control de velocitat? . Hi han varies escoles als voltants i és un perill per als petons tant la Rambla Guipúscoa com el carrer Bac de Roda on fins i tot els camions de les obres de l AVE van a una velocitat excesiva.
Totalment d acord, a veure quan l Ajuntament fa propostea serioses per canviar la mobilitat de la ciutat, posant alternatives reals al vehicle privat
Aquesta pregunta va ser contestada pel David Escudé (@david_escude_rodrigu) al minut 39 segon 28. Trobaràs la resposta en el següent enllaç 👉 https://youtu.be/v0ttzS0TLhI?t=2368
Conversa amb Maruja Montano
En La Verneda somos muchos los mayores que hacemos uso de las bibliotecas de Sant Martí y Besós(porque no tenemos una propia), en la tele dicen que no abrirán todas al mismo tiempo, ¿cuando abrirán las del barrio?, ya que la pensión no da para pagar libros y tampoco internet.
Dicen que tienen un servicio por internet pero los que no sabemos usarlo ¿qué hacemos?
La setmana vinent totes les biblioteques estaràn obertes per serveis de prèstec, estem treballant per obrir en els propers dies tambe els Centres Civics.
Conversa amb Jorge Rodríguez
Sr Escudé, com a pare de fills escolaritzats, en una escola pública (la Palmera), voldria saber , quines mesures pensen pendre per escurçar la bretxa digital que pateixen algunes de les families, tant d'alfabetització com de mitjans?
Com a pare de l'escola estic molt preocupat per aquest aspecte, ja que no sembla que hi hagi gaire recursos disponibles, i hi ha moltes critaures que no estan tenint accés al seguiment del curs de manera telemàtica.
Aquesta pregunta va ser contestada pel David Escudé (@david_escude_rodrigu) al minut 41 segon 02. Trobaràs la resposta en el següent enllaç 👉 https://youtu.be/v0ttzS0TLhI?t=2462
Conversa amb Jorge Rodríguez
Sr Escudé, quines mesures pensen pendre per facilitar la conciliació a les families que tenim fills en escoles públiques?, ja que els casals no s'obriran fins la fase 3, les escoles no tornaran fins setembre però els adults hem de tornar a treballar presencialment ja.
El que vosté pregunta es és competència de la Generalitat, però com Ajuntament fem entre d'altres aixó: Mesura de govern de reforç activitats estiu, i estem treballant en la de districte, per poder tenir una àmplia oferta d’activitats per tot l’estiu, que cobreixi les necessitats emocionals i de socialització dels infants, reforçant-ho als barris on mes necessari sigui, fer-ho amb les entitats de lleure i esportives del districte i treballar per adaptar-nos al Covid per a que les activitats es puguin fer.
Conversa amb Jorge Rodríguez
Sr Escudé , degut a que els infants és molt probable que el curs 2020/21 hagin de seguir fent clases virtuals han pensat en fer cursos d'alfabetització digital gratuïts per a infants aquest estiu, des dels 6 anys(1r de primaria)?
Des de l'Ajuntament hem presentat una mesura de govern de reforç activitats estiu, i estem treballant en la de districte, per poder tenir una àmplia oferta d’activitats per tot l’estiu, que cobreixi les necessitats emocionals i de socialització dels infants, reforçant-ho als barris on mes necessari sigui, fer-ho amb les entitats de lleure i esportives del districte i treballar per adaptar-nos al Covid per a que les activitats es puguin fer.
Conversa amb Associació de Veïnes i Veïns Clot-Camp de l'Arpa
Als plecs aprovats per la Generalitat per l'adjudicació de la Residència Alchemika diu clarament que hi ha d'haver una infermera de nit.
L'AVV Clot-Camp de l'Arpa i la Coordinadora de Residències 5+1 l'han reclamat varies vegades però no es compleix (l'empresa posa excuses i la Conselleria ho permet).
Demanem a l'Ajuntament que també reclami que es tingui immediatament aquesta necessària assistència sanitària, que es paga a l'empresa.
Es compromet a fer arribar i defensar aquesta reivindicació davant de la Generalitat?
Aquesta pregunta va ser contestada pel David Escudé (@david_escude_rodrigu) al minut 43 segon 01. Trobaràs la resposta en el següent enllaç 👉 https://youtu.be/v0ttzS0TLhI?t=2581
Conversa amb Associació de Veïnes i Veïns Clot-Camp de l'Arpa
Exigim que l'atenció sanitària a les residències es segueixi fent des dels CAPs corresponents de forma definitiva i permanent (ara és provisional) i que el que es paga a MUTUAM s'inverteixi en l'Atenció Primaria.
Es compromet a que l'Ajuntament també ho reclami a la Generalitat?
Com sabeu aixó es competencia de la Generalitat. Traslladem la vostra petició a la Regidoria de Salut per tal que la traslladi a la Conselleria de Salut.
Conversa amb ireneh
En els darrers anys l'Ajuntament de Barcelona a dur a terme diverses mesures per tal de racionalitzar la recollida de la brossa domiciliaria en barris amb carrers de "tipologia històrica" (amb carrers estrets, pacificats...) com són Ciutat Vella, Gràcia, Sarrià... on s'han substituït per exemple els camions tradicionals per altres més petits. Aquestes mesures no s'han implementat al Camp de l'Arpa on patim un sistema de recollida irracional basat en el pas continuo de camions al llarg de la nit. Aquests camions, no fan una recollida especifica pel nostre barri sinó que són camions que vénen d'altres zones de Sant Martí i continuen la recollida en Maragall. Són camions molt grans i sorollós sense capacitat de maniobra en carrers estrets. Com a conseqüència, els veïns i veïnes patim nivells de soroll elevats, que dificulten el descans nocturn.
Volíem saber quan es farà un pla de recollida de brossa domiciliaria pel nostre barri.
Donat que el porta a porta a donat tan bon resultat a nivell de reciclatge a altres barris, perque no es fa a Camp de l Arpa del Clot amb un teixit urbà semblant a aquest altres barris que ja es fa? S ho han plantejat millorar la recollida d escombreries?
Irene: precisament a l'Octubre passat l'AVV vam plantejar al Districte una reunió per tractar aquesta possibilitat a fons però encara no estava concretada quan va començar la pandèmia. A veure si demà ens proposa alguna data aproximada per fer-la. Si ens passes el teu contacte a : avvclotcampdelarpa@gmail.com t'avisaríem (si és que es fa).
Aquesta pregunta va ser contestada pel David Escudé (@david_escude_rodrigu) al minut 44 segon 56. Trobaràs la resposta en el següent enllaç 👉 https://youtu.be/v0ttzS0TLhI?t=2696
Conversa amb Associació de Veïnes i Veïns Clot-Camp de l'Arpa
Fa anys que es tenia que haver fet l'edifici d'habitatges públics AA1 (per afectats de la zona Trinxant-Meridiana i per a lloguer públic).
Recordem que aquesta situació afecta molt greument a varies famílies, en risc de desnonament, en risc de declaració en ruina, etc.
Se'ns va dir que el projecte s'encarregaria l'any passat.
Ja es va fer?
Reivindiquem que les obres comencin aquest any.
Es compromet el Regidor a què sigui aixi?
Seguim pressionat a l´IMABH, però sembla evident que aquest any no podrà començar.
Conversa amb Associació de Veïnes i Veïns Clot-Camp de l'Arpa
El dia 7 de Maig vam presentar al registre digital del Districte una carta al Regidor del Districte reivindicant un carril bici pel carrer Aragó (complementari del que s'està fent a c. València) i que s'estudii de posar-ne també al carrer Independència i al Passeig Maragall.
Demanem al Regidor el seu suport a aquestes peticions i que el carril bici de Aragó es faci ara dins de les actuacions de nova mobilitat pel Covid19.
Es compromet el Regidor a que donarà tot el seu suport a aquesta reivindicació dins de l'Ajuntament per què sigui així?
Maragall es una via molt perillosa pels ciclistes, amb sis carrils de circulacio, 3 per cada sentit, conecta ditectament el Camp de l Arpa i Clot pel carrer Muntanya amb el barri d Horta. Es una via de topografia suau ideal per l us de bicicleta i per ampliar la xarxa als barris periferics, amb molta mancança. El districte voldra potenciar aqueat carril bici Muntanya-Maragall? O no podeu treballar amb els altres districtes per aquest temes? Les veines del Clot Camp de l Arpa esperem i desitgem que sigueu capaços de coordinar vos amb altres districtes per donar continuitat als nostres projectes.
Tots els carrers del districte haurien de ser pedalables, igual que ho han de ser caminables i també accessibles en vehicle de motor en cas necessari.
En aquest sentit, hem traslladat la vostra petició sobre el c. Aragó, pg. Maragall i c. Independència a l'Àrea de Mobilitat. Quan tinguem la resposta en seguim parlant.
Conversa amb Jorge Rodríguez
Sr. Escudé ,per proporcionar entreteniment de qualitat a un barri treballador , prou castigat per la crisi provocada pel Covid-19, existeix la possibilitat de la re-programació aquest estiu dels espectacles cancel·lats de l'Auditori de Sant Martí , a l'aire lliure i/o al auditori mateix?
En aquest moments d´incertesses no podem contestar amb seguretat aquesta pregunta, però actualment no s´autoritzen activitats a l´aire lliure. I com hem respost en l´anterior dependrà del comportament de la COVID-19 i les indicacions que vindràn marcades per el Govern Central.
Conversa amb Teresa M.
Voldria saber si desde el districte teniu algun projecte ambicios per implementar un canvi a la mobilitat urbana, reduint carrils de circulació i ampliant espai per vianant i la xarxa de carrils bici.
Voldria saber si reduir la contaminacio atmosferica produïda pel trafic rodat de vehicles privats es una prioritat pel districte. En cas que respongui si, voldriem saber on podem consultar aquests plans i quan s executaran.
Aquesta pregunta va ser contestada pel David Escudé (@david_escude_rodrigu) al minut 46 segon 38. Trobaràs la resposta en el següent enllaç 👉 https://youtu.be/v0ttzS0TLhI?t=2798
Conversa amb ampa Palmera
Sr Escudé, De cara al curs escolar 2020/21, com a families pertanyents a una escola pública volem saber quines mesures pendran per escurçar la bretxa digital de les families que el Covid-19 ha deixat veure?
Com a mare que té un domini acceptable de la tecnologia, em preocupa com afectarà, als alumnes que si han pogut seguir el ritme, que hi hagi un grup que degut a mancances que l'administració no ha solucionat s'hagi endarrerit el ritme d'aprenentatge de tots els alumnes.
Aquesta pregunta va ser contestada pel David Escudé (@david_escude_rodrigu) al minut 48 segon 54. Trobaràs la resposta en el següent enllaç 👉 https://youtu.be/v0ttzS0TLhI?t=2934
Com saben aixó es una competència de la Generalitat, pero des del Consistori hem presentat una mesura de govern de reforç activitats estiu, i estem treballant en la de districte, per poder tenir una àmplia oferta d’activitats per tot l’estiu, que cobreixi les necessitats emocionals i de socialització dels infants, reforçant-ho als barris on mes necessari sigui, fer-ho amb les entitats de lleure i esportives del districte i treballar per adaptar-nos al Covid per a que les activitats es puguin fer. Reduir la bretxa digital ja era un objectiu a nivell general de la ciutat que ara, amb el virus, s'ha vist mes necessària que mai, i caldrà que tant el departament d’educació com ajuntament treballem per a redur-la i garantir a tothom connexió i dispositius, pero tambe formació i capacitació. l’educació dels infants. Els pròximes dies farem una trobada amb totes les AFAs per poder escoltar-las i transmetre els objectius que tenim, tant per l’estiu com pel setembre.
Conversa amb ampa Palmera
Sr Escudé, tenen prevista alguna inversió en hardware i connectivitat per les escoles públiques per cobrir aquelles families que han quedat "oblidades" durant l'emergència per l'administració i que nosaltres com AMPA hem hagut de cobrir per no deixar cap alumne enrere?
Això correspon a la Generalitat, no?
Com saben aixó es una competencia de la Generalitat, pero des dle Consistori hem presentat una mesura de govern de reforç activitats estiu, i estem treballant en la de districte, per poder tenir una àmplia oferta d’activitats per tot l’estiu, que cobreixi les necessitats emocionals i de socialització dels infants, reforçant-ho als barris on mes necessari sigui, fer-ho amb les entitats de lleure i esportives del districte i treballar per adaptar-nos al Covid per a que les activitats es puguin fer. Reduir la bretxa digital ja era un objectiu a nivell general de la ciutat que ara, amb el virus, sha vist mes necessària que mai, i caldrà que tant el departament d’educació com ajuntament treballem per a redur-la i garantir a tothom connexió i dispositius, pero tambe formació i capacitació. l’educació dels infants. Els pròximes dies farem una trobada amb totes les AFAs per poder escoltar-las i transmetre els objectius que tenim, tant per l’estiu com pel setembre.
Conversa amb ampa Palmera
Sr Escudé, quines mesures d'ajut a la conciliació familiar a les escoles públiques tenen previstes de cara al curs 2020/21 si finalment part del curs continua sent no presencial? Pot transmetre la nostra inquietut com a families al consorci d'educació?
Aquesta pregunta va ser contestada pel David Escudé (@david_escude_rodrigu) al minut 48 segon 54. Trobaràs la resposta en el següent enllaç 👉 https://youtu.be/v0ttzS0TLhI?t=2934
Conversa amb Ester Pínter Pla
A moltes veines ens agradaria que el carrer muntanya ja es quedes així, potser us podeu començar a plantejar treure aparcaments, actualment hi ha dos fileres d aparcament un vial i unes voreres ridicules. Es un carrer sense comerç i sense vida, compleix la funcio de carrer aparcament. Res a veure amb Rogent, ple de vida i amb el comerç a tope. Si us plau feu quelcom per retornar aquest carrer als vianants, al comerç, a les bicis i elimineu els aparcaments i el trafic. Tambe agrairiem que poseu algun arbre, mes que res perque si volem tenir verd al barri, hem de començar per ampliar ho a cada carrer que transformem. Muntanya eix verd del barri!!
Podria ser un contrapès a la saturació del carrer Rogent.
Aquesta pregunta va ser contestada pel David Escudé (@david_escude_rodrigu) al minut 51 segon 17. Trobaràs la resposta en el següent enllaç 👉 https://youtu.be/v0ttzS0TLhI?t=3077
Conversa amb Ester Pínter Pla
L escola Dovella està al mig de Meridiana i Mallorca, fins que deixin de ser autopistes dificilment els infants de l escola podran tenir el dret i l autonomia d un cami escolar.
El districte es planteja ni que sigui fer que aquestes dos autopistes al cap de setmana sigui pels vianants i les bicis? Ho dic perque casi no van cotxes i en canvi les voreres van amb una densitat de persones i bicis que no complim cap mesura de seguretat del COVID19.
Tant les obres de pacificació de l’av. Meridiana com els nous carrils bici previstos als c. Mallorca i València tindran un impacte positiu en la reducció de la contaminació atmosfèrica i acústica a l’entorn de l’escola DoPer ara no hi ha cap previsió per l'eliminació de trànsit durant els caps de setmana
Conversa amb Ester Pínter Pla
Com pensen garantir la distància física dels alumnes o el desdoblament de l'alumnat a partir de desembre en una Escola com la Dovella, amb uns espais tan reduïts. Potser podríem reconvertir la ITV de Puigmadrona en una ampliació del centre per fer hi activitats lúdiques, esportives i també lectives.
La ITV de Puigmadrona es de titularitat privada, i l'Ajuntament no pot disposar d'ella. Des del Districte hem contactat amb el Consorci d'Educació per posar a la seva disposició espais en equipaments públics en el cas que necessiti espais alternatius
Conversa amb Ester Pínter Pla
S està pensant en ocupar espais del voltant de les escoles per baixar la densitat de criatures a les escoles... Pel tema Covid19. No se com ho farem a la Dovella, actualment al mig de dos autopistes, Mallorca i Meridiana, a veure qui s atreveix a creuar... I els hi dius als cotxes que es un cami escolar perque es petin de riure. Si l Ajuntament de Sant Martí complis amb la demanda dels veins i de l AFA de l escola Dovella de fer Mallorca eix verd, ens milloraria molt la situacio de l escola
El carrer Mallorca forma part de la Xarxa viària bàsica, i per aquest motiu no es pot converir en un eix verd. De tota manera, s'incorporarà un carril bici al carrer mallorca, fet que disminuirà la densitat de trànsit
Tant les obres de pacificació de l’av. Meridiana com els nous carrils bici previstos als c. Mallorca i València tindran un impacte positiu en la reducció de la contaminació atmosfèrica i acústica a l’entorn de l’escola Dovella.
Mallorca es un eix de la xarxa bàsica? No us han dit que s esta fent la superilla de Sagrada familia que implicara que Mallorca no tindra continuitat de trafic rodat? Esteu badant, parleu amb ecologia urbana i planificacio de superilles, podrieu anar canviant ja la configuracio de Mallorca a eix verd, no cal que espereu a que estigui tallada. Penseu en clau de ciutat, no nomes de districte.
Conversa amb Ester Pínter Pla
Quan pensen expropiar les finques del carrer Eterna Memòria (entre Joan de Peguera), algunes d'elles ocupades i en estat ruïnós per poder eixamplar el carrer tal i com marca el planejament urbanístic.
El Pla General Metropolità establia en molts carrers una amplada viària superior a l'existent, per tal d'afavorir el trànsit de vehicles privats. Des de l'Ajuntament s'estan avaluant aquestes afectacions donat la directriu de disminuir el trànsit a la ciutat. Sota aquest criteri, no es produiran expropiacions fins no comprovar la necessitat d'aquestes, que en molts casos comportarien el desplaçament dels seus habitants per la expropiacio
Conversa amb Ester Pínter Pla
Com se suposa que hem de guardar la distància de 2 metres al carrer Freser, on la vorera en molts casos ni arriba al metre. Proposo guanyar vorera eliminant el cordó d'aparcament del costat mar entre, almenys, el carrer Eterna Memòria i el carrer Independència tal i com s'està fent a l'Eixample. Els cotxes no es contagien, les persones si.És que al Camp de l'Arpa som ciutadans de segona?
Ester: per si no ho saps: l'AVV també tenim reivindicat una remodelació global de tot el sector a l'entorn de Rogent i fins Pg.Maragall (incloent Fresser, clar) que faci guanyar espai als vianants, faciliti i escurci els recorreguts als vianants i s'aprofitin els molts metres quadrats dedicats a asfalt per a cotxes que tenen poca utilitat (i n'han de tenir menys si es redueixen els cotxes , com cal que es faci)
Em tindreu al costat, no entenc com des de la av s ha acceptat durant tants anys i existència d unes voreres tan estretes com les de Freser
l'Ajuntament ha impulsat la iniciativa carrers segurs al Districte. En aquests moments ja funcionen dins de la iniciativa els carrers Muntanya, Coll i Vehí i Taulat. 2 dels tres carrers del districte es troben al Camp de l'ArPer ara no tenim previst eliminar cordons d'aparcament, però el que sí que farem es regular tot l'aparcament de superfície.
Conversa amb Ester Pínter Pla
L'any 2015 BIMSA va encarregar un avant projecte de reurbanització del carrer Muntanya a un estudi d'arquitectura, però el projecte va quedar al calaix i el carrer Muntanya està com està. El 2010 l'Ajuntament va aprovar un pla de millora urbana per fer un interior verd d'illa al passeig Maragall, 35, on actualment hi ha l'aparcament Gratsa. No s'ha fet res. Voldria saber perquè aquests projectes no van tirar endavant i si algun dia ho faran. Gràcies
El Districte disposa d'una dotació economica limitada, que s'ha de repartir entre tots els barris que ho formen. En el cas del carrer Muntanya, no es va tirar endavant per manca de dotació pressupostària. Resp4ecte a l'espai on actualment hi ha el garatge, te una qualificació urbanística d'equipament privat, donat el qual no es possible fer una zona enjardinada
Conversa amb Teresa M.
Passeig Maragall es una via molt perillosa pels ciclistes, amb sis carrils de circulacio, 3 per cada sentit, conecta ditectament el Camp de l Arpa i Clot pel carrer Muntanya amb el barri d Horta. Es una via de topografia suau ideal per l us de bicicleta i per ampliar la xarxa als barris periferics, amb molta mancança. El districte voldra potenciar aqueat carril bici Muntanya-Maragall? O no podeu treballar amb els altres districtes per aquest temes? Les veines del Clot Camp de l Arpa esperem i desitgem que sigueu capaços de coordinar vos amb altres districtes per donar continuitat als nostres projectes.
Tots els carrers del districte haurien de ser pedalables, igual que ho han de ser caminables i també accessibles en vehicle de motor en cas necessari.
En aquest cas es tracta d'un eix que ja havia estat previst com a eix amb carril bici.
Traslladem la vostra petició sobre el pg. Maragall a l'Àrea de Mobilitat i quan tinguem la resposta en seguim parlant.
Gràcies, esperaré noticies.
Tos els carrers son pedalables, pero ser pedalables no es garantia de seguretat pels ciclistes, per aixo es demanen els carrils bici, per seguretat.
O deixarieu anar als nens en bici per ser una via pedalable? No, perque saps que les probabilitats de que els atropellin son molt altes.
Conversa amb Mar Moya