Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Slow City - ciutat per les persones

- Nom de l'organització: P(A)T - Prevenció d'Accidents de Trànsit

- Descripció de l'actuació:

Slow City és un projecte que pretèn implicar als alumnes universitaris d'educació social, pedagogia i magisteri de la Universitat Autònoma de Barcelona amb el suport de l’equip d’investigació ERES’v en la creació d’una campanya pedagògica sobre la necessitat i els beneficis de reduir la velocitat en zones urbanes i que es converteixin en prescriptors d’aquesta mesura.

Volem una ciutat per a les persones. Per això creiem que és important integrar el moviment slow, especialment en els desplaçaments, per a millorar la convivència de tots els usuaris de la via pública i aconseguir transformar els carrers per circular en carrers per viure-hi.

Existeix una sòlida evidència que les vies amb un màxim de 30 km / h salven vides, especialment entre vianants, ciclistes, nens i joves, i tenen beneficis ambientals, entre d’altres.

Si els nostres carrers no són segurs per a les persones, només tindrem dependència de l'automòbil i per tant contaminació, soroll i sinistres. Les persones necessiten carrers segurs i de baixa velocitat que permetin opcions de mobilitat més saludables, sostenibles i que protegeixin el medi ambient, com caminar o anar en bicicleta.

Per això els carrers 30km/h són fonamentals per a salvar vides a la ciutat i n'és necessària la seva implementació.

Aquesta campanya va ajudar a:

- conscienciar a la ciutadania sobre la importància de reduir la velocitat a la ciutat, començant per la mobilitat i seguint pel ritme de vida, sobretot entre joves.

- fer compendre a la ciutadania els beneficis d’aquesta mesura que entre d’altres, són:

  • millorar la convivència dels diferents usuaris. Els carrers 30km/h milloren la convivència, són més segurs i són vitals per a la transformació de la mobilitat cap a una mobilitat sense emissions de carboni.

  • contribuir a reduir l'accidentalitat de la ciutat.

  • ajudar a complir l'agenda dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.

  • afavorir una mobilitat més sostenible, saludable i segura.


A més, l'alumnat amb la millor campanya sensibilitzadora va tenir l'oportunitat de la presentació i difusió d'aquesta a la Universitat de Ljubljana (Eslovènia) el passat maig on van presentar el resultat del projecte en la Conferència anual del Màster de Psicologia.

El vídeo guanyador del 2022:

Aquest ha estat un projecte pilot que pretén instaurar-se amb l’objectiu d’implicar als estudiants universitaris en la creació de campanyes pedagògiques sobre la necessitat i els beneficis de reduir la velocitat en zones urbanes amb una conscienciació peer to peer, d’igual a igual, ajudant a que el missatge arribi millor, ja que hi ha un llenguatge, cultura i valors comuns.

L'intercanvi amb universitaris d'un altre país, visitar els carrers i una entitat de prevenció de sinistres de trànsit a Eslovènia, va estar molt positiu per ampliar la mirada i comprendre l'abast de la necessitat de les campanyes de seguretat viària per a salvar vides per l'alumnat guanyador.

Sabem que les normes s’integren i es compleixen quan s’entenen i per aquest motiu quan hi ha un canvi normatiu és important fer pedagogia i qui millor que els estudiants que s’estan preparant en magisteri, pedagogia i educació social per a crear una campanya que ajudi a comprendre el per què dels 30km/h.

Amb un ritme més lent, una ciutat slow, podem aconseguir una ciutat per viure-hi i per tant amb millor qualitat de vida.

- Calendari d'execució: gener - juny 2022

- Pàgina web: https://www.pat-apat.org/

- Dades de contacte: comunicacion@pat-apat.org

annexe_slow city_PAT.pdf
Descarregar fitxer
Comentari

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir