Consell de Barri Vila de Gràcia
#ConsellVilaGràcia Òrgan de participació veïnal de La Vila de Gràcia
Bicicletes en contra direcció
Voldria que, encara que sigui en carrers de plataforma única, s'obligui a TOTS els vehicles circular en la direcció marcada en cada carrer, i es prohibeixi a les bicicletes i patinets, circular en contra direcció.
Avui en dia hi ha bicicletes amb motor, i els carrers fan pendent en el barri de gràcia, ningú controla res, i és una selva caminar i/o circular en moto o cotxe pel barri. No costa res que TOTHOM segueixi les mateixes normes de circulació.
Li agrada a:
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
8 comentaris
Conversa amb Álvaro
Tindria sentit obligar als vianants circular en el mateix sentit que esl cotxes en els carrers de plataforma única? Expliquem el context de la configuració i sentit de circulació dels carrers a Gràcia:
1) en els carrers de Gràcia no es poden creuar dos cotxes, perquè no hi caben,
2) resulta més eficient, des del punt de vista del trànsit, que els cotxes circulin en una direcció,
3) els sentits estan pensats per desincentivar el trànsit de pas de cotxes, no de bicicletes,
per tant, totes aquestes són condicions que afecten i apareixen pels vehicles motoritzats, cotxes i motos, però que seria una penalització sense sentit aplicarles per les bicicletes i equivalents, bicicletes elèctriques i vmps.
El que resulta necessari és assegurar amb controls de velocitats, radars i radars pedagogics que es compleixen els límits de velocitats per part dels vehicles a motor, per assegurar una convivència segura.
Benvolgut Álvaro, estàs comparant als vianants amb un vehicle? Es que, encara que moli molt anar en bici, és un vehicle no un vianant, i més ara que porten motor elèctric moltes d'elles.
Responc a les teves teories:
1) A l'eixample de Barcelona si que es poden creuar els cotxes per l'amplada dels carrers, i tot i així, van tots en la mateixa direcció... potser per a evitar accidents.
2) Tens raó, és més eficient... i segur! Cosa que també passa amb les bicicletes. Si camines per un carrer va molt bé saber per on et vindrà la bici de torn. L'anarquia ciclista no és una bona idea, entre altres coses, perquè NO tots els ciclistes respecten als vianants... per no parlar dels semàfors...
3) Els sentits estan pensats per a una millor fluïdesa del trànsit en general de qualsevol vehicle, i les bicicletes no en son una excepció.
Has de tenir present que NO tots els ciclistes segueixen ni respecten les normes vials. No és tant esforç seguir les direccions dels carrers, crec...
benvolgut, estàs comparant una bicicleta amb un cotxe? és que encara que anar en cotxe sembli un dret, si tots l'exercicim, no quedaria ciutat. Només perquè un 83% dels Barcelonins decideix no bellugar-se en cotxe per la ciutat, és possible que el 17% restant, i tots els que venen de fora, ho facin. Els meus arguments, no són teories, són l'explicació de perquè trobem avui l'espai públic a Gràcia ordenat en la forma en la que ho està. I així, la bidireccionalitat de l'Eixample no té a veure amb la seguretat, sinó per facilitar la coordinació semafòrica. Que els semàfors i els sentits únics en un entorn com Gràcia no fan més segura la circulació en bici, ho fa el respecte a la velocitat de circulació i a les distàncies de seguretat, entre altres motius. I tampoc fan la circulació més fluïda, perquè les bicicletes, per la velocitat de circulació i espai que ocupen, ni bloquegen cruïlles, ni tenen accidents a les interseccions, com passa amb els cotxes.
Benvolgut Àlvaro.
SI, estic comparant una bicicleta amb un Cotxe des del moment en que les bicicletes tenen motor i circulen pel mateix lloc que els vianants, això si, sense matrícula, ni assegurança obligatòria, i sense respectar una sola senyal de circulació... no tots, és cert.
Els teus arguments em recorden als arguments d'algú que prenten fer de Barcelona/Gràcia, un poble on només hi viuen quatre i els ocells... com si això fós el pirineu, això si, segur que després demaneu coses per Amazon i Glovo.
Jo ho veig diferent. Qui vulgui viure en un poble, que vagi a un poble.
Jo he nascut i viscut a Gràcia, i l'única veritat és que en molts casos l'ordenament actual ha empitjorat, excepte per als ciclistes, que podeu circular en qualsevol direcció en qualsevol lloc i SENSE CAP CONTROL.
El tallar carrers de direcció que son artèries per a que els cotxes puguin circular i sortir del barri enlloc de tancar-los en un veritable laberint, no ajuda.
En fi... ho veiem diferent...
Conversa amb Arnau
El que tindria sentit és fer més carrers de plataforma única, com per exemple el carrer Sant Salvador on hi ha diverses escoles. Així mateix s'hauria de restringir el pas de vehicles a la part de dalt de la Vila, com el carrer de Rabassa als vehicles de veïns i parkings, no permetre aparcar motos, i així els vianants i bicis poder circular tranquilament en ambdues direccions. El cotxe ocupa el 80% de l'espai, segur que el problema son les bicis o els cotxes que fan que caminis per carrers estrets o que t'hagis d'apartar en plataformes úniques?
Arnau, tu també poses al mateix sac a vianants i bicis, i això és un error. Les bicis NO son vianants, son vehicles. Puc estar d'acord en que es poden pacificar més o menys algunes zones, però no oblidis que al carrer Sant Salvador, per exemple, també hi viu molta gent que no pot o no vol anar en bici, i té el mateix dret que el altres a circular amb moto o cotxe, entre altres coses perquè paga uns impostos que el ciclistes NO paguen, i no oblidis que les mercaderies a les botigues NO arriben en bici. Tampoc oblidis que la llibertat d'uns acaba on comença la dels altres. I quan un ciclista baixa per un carrer en contra direcció a una certa velocitat, quan li puja un cotxe de cara (en el sentit del circulació del carrer) el ciclista no acostuma a parar, i va directe cap a la vorera, obligant als vianants a refugiar-se en els portals. Ho he vist centenars de vegades. No, els ciclistes no sou els amos de la ciutat. Respecteu les normes de circulació, com fem la resta.
Conversa amb maria isabel
no se si es mes greu, però als carrers del eixample, on hi ha carril bici, alguns ciclistes interpreten que el intermitent en "ambar", tot i tenir el semàfor vermell per vehicles en el mateix sentit que els ciclistes (que son vehicles perquè no van al pas del vianant ni que no sigui la bici elèctrica), els dona la prioritat davant d'un vianant que en aquell moment te pas per llum verda. Si no ho han canviat, un llum "ambar" intermitent es prudència, i no accelerar per passar el semàfor vermell, i campi que pugui.
Hola Maria Isabel, gràcies pel recolzament.
Respecte al que tu dius, el que jo penso és que el ciclistes que tu dius que "interpreten" un semàfor intermitent com a prioritari, en realitat el que fan és passar de tot i pensar-se que sempre tenen prioritat. Una de les coses que més importa a un ciclista (en general) és no aturar-se mai ni posar el peu a terra, ja que l'arrencada els costa un "esforç", i d'aquesta manera fan el que calgui per a no aturar-se, i això inclou, anar per la vorera, en contra direcció, saltar-se semàfors, etc, etc...
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...