Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Fins el dia 27 de gener (inclòs) es pot donar suport a les propostes exposades en aquest apartat. Ja no és possible fer noves propostes.

Les propostes de Dinamització Via Laietana són fruit de les aportacions ciutadanes fetes en les sessions presencials (recorreguts urbans i tallers de participació) i recollides a l’enquesta de diagnosi. Expressen tant criteris generals com propostes concretes per aconseguir una Via Laietana més amable i sostenible. En total resulten 116 propostes agrupades en 44 criteris generals. Durant el procés també s’han presentat 3 propostes on-line.

El grau de suport descrit a les 116 propostes presencials correspon al criteri general i no a la proposta concreta. Aquest es valora en tres escales (ALT, MIG, BAIX) segons el nombre de vegades que s’hagi tractat el tema al llarg del procés. 

119 propostes

Ampliación de aceras y plantar de árboles
P49. Reduir la contaminació de l’aire i el soroll excessiu a la Via Laietana i al C/Jonqueres.
Carril bici bidireccional para poder bajar de forma segura
P9. Augmentar l’amplada de les voreres i reduir la calçada de la Via Laietana i del C/Jonqueres per disminuir el volum de trànsit i la contaminació.
P47. Fer carrils de 30km/h.
P76. Incloure vegetació (arbrat i plantes arbustives) i mobiliari urbà per afavorir l’espai d’estada a la Plaça d’Antoni Maura.
P54. Eliminar les parades del Bus Turístic a la plaça d'Antoni Maura.
P61. Fer un espai agradable per al passeig, amb bancs i vegetació, a la Via Laietana i al C/Jonqueres.
P69. Potenciar el verd a les places o als eixamplaments de la Via Laietana.
P36. Reobrir la sortida de metro que hi havia antigament davant de l’edifici de Correus.
P79. Fer un pas de vianants ample i central que connecti l’Avinguda de la Catedral amb l’Avinguda de Francesc Cambó.
P32. Facilitar el transbordament entre les estacions de metro i les parades d’autobús.
P11. Evitar la formació “d’embuts humans” a les voreres de la Via Laietana, sobretot en sortides de metro o davant els passos de vianants.
P10. Augmentar “l’espai mínim lliure sense obstacles” segons normativa de les voreres de la Via Laietana. Deixar un espai de 2,5m com a mínim.
P55. No permetre la circulació del Bus Turístic per la Via Laietana.
P22. Estendre l'àmbit de pacificació previst al C/ Sant Pere Més Alt fins a la Plaça Lluís Millet generant la Super Illa de la Música.
P17. Augmentar l’amplada de les voreres del C/Jonqueres.
P34. Ubicar un ascensor a la sortida del metro de l’estació Urquinaona a prop del C/Ortigosa.
P44. Incorporar en sentit de baixada un carril de 30km/h compartit per cotxes i bicicletes.
P70. Reservar espai per aparcament de bicicletes a la Via Laietana.
P2. Adequar la direcció del traçat dels passos de vianants de Via Laietana al moviment natural de les persones i direcció dels carrers transversals.
P110. Canviar el nom de la plaça d’Antonio López.
P46. Mantenir la connexió mar-muntanya incorporant un carril 30km/h compartit per cotxes i bicicletes de pujada.
P105. Combinar arbrat i parterres amb vegetació de diferents alçades a la Plaça d’Antonio López.
P66. Ubicar mobiliari urbà i vegetació per potenciar l’estada a les places o als eixamplaments de la Via Laietana.
P41. Facilitar la incorporació de les bicicletes als carrers transversals de manera directa des de la Via Laietana.
P74. Incloure vegetació i mobiliari urbà per potenciar el punt de trobada a la “Placeta de bifurcació de la Via Laietana i del C/Jonqueres”.
P107. Utilitzar paviments tous i naturals a la Plaça d’Antonio López.
P62. No ubicar aparcament de motos a les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres.
P1. Ampliar els passos de vianants per donar resposta al volum de persones que creuen diàriament la Via Laietana.
P19. Limitar la circulació al C/Jonqueres només per a vehicles de càrrega i descàrrega i per accedir als aparcaments.
P42. Garantir la seguretat de vianants en el cas que el carril bici s’ubiqui al costat de les voreres (desnivells, visibilitat, etc.).
P18. Deixar un sol carril per a bus/taxi i veïnat al C/Jonqueres.
P29. Aprofitar els espais més amples de la Via Laietana per ubicar les parades d’autobús.
P16. Escollir una il·luminació sense bàculs (aèria o a façana) per a les voreres de la Via Laietana i el C/Jonqueres.
P115. Posar en valor el patrimoni arquitectònic dels edificis de la Via Laietana a les places i espais d’eixamplament.
P63. Fer petites zones de descans per facilitar la mobilitat diària de les persones grans a les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres.
P116. Disposar bancs i cadires de manera que fomentin la relació i fer seients més ergonòmics amb materials resistents i agradables (de fusta).
P78. Fer un Boulevard continu entre l’Avinguda de la Catedral amb l’Avinguda de Francesc Cambó.
P93. Preveure aparcament per a bicicletes i motos a la Plaça d’Antonio López.
P39. Regular les aturades de Taxi que es realitzen al llarg de tota la Via Laietana. Resoldre el conflicte existent al voltant de la Plaça de l'Àngel.
P60. Vetllar per la convivència entre vianants i ciclistes a les parades d’autobús i aturades de taxi de la Via Laietana.
P68. Incorporar vegetació a les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres per embellir l’espai.
P3. Garantir l’accessibilitat dels passos de vianants augmentant el temps dels semàfors i incorporant senyalització inclusiva.
P82. Reubicar el banc de l’Avinguda Francesc Cambó que talla la continuïtat del C/dels Mercaders.
P92. Facilitar l’aparició de comerços diversos, no només de restauració, a la Plaça d’Antonio López.
P52. Gestionar l’aturada dels autobusos discrecionals a la Plaça d’Antoni Maura.
P106. Crear zones de descans amb una font ornamental que redueix, a més a més d’embellir, el soroll del trànsit a la Plaça d’Antonio López.
P43. No ubicar el carril 30km/h compartit per cotxes i bicicletes entre dos carrils de transport públic (autobús i taxi) per motius de seguretat.
P75. Ubicar lavabos públics a la “Placeta de bifurcació de la Via Laietana i del C/Jonqueres”.
Resultats per pàgina:
50
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir