Salta e ir al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Taller 1. “La movilidad. Apoyo a la vida cotidiana”

octubre
18
2018
  • Centro Cívico Pati llimona
    Carrer del Regomir, 3, 08002 Barcelona
    Sala Maria Aurèlia Capmany
  • 17:00 PM - 19:30 PM CEST
OpenStreetMap - Carrer del Regomir, 3, 08002 Barcelona
Avatar: Encuentro oficial Encuentro oficial

El taller empezará con una parte informativa y con la presentación de los resultados de la fase de diagnosis del proceso.

A continuación se plantearan dos dinámicas de trabajo. En la primera dinámica se trabajará sobre los criterios de diseño y la ubicación de los pasos de cebra y de las paradas de autobús de la Via Laietana. En la segunda dinámica se reflexionará i debatirá sobre la sección de la calle (anchura de las aceras y carriles destinados a vehículos, transporte público, bicicletas, etc.).

El aforo es limitado. Es necesaria la inscripción previa a través de esta página web para tener garantizada la plaza.

P26. Preveure parades d’autobús amb marquesina i seients suficients.
P31. Allunyar les parades d’autobús dels passos de vianants i de les escoles per seguretat de les persones vianants.
P1. Ampliar els passos de vianants per donar resposta al volum de persones que creuen diàriament la Via Laietana.
P54. Eliminar les parades del Bus Turístic a la plaça d'Antoni Maura.
P19. Limitar la circulació al C/Jonqueres només per a vehicles de càrrega i descàrrega i per accedir als aparcaments.
P39. Regular les aturades de Taxi que es realitzen al llarg de tota la Via Laietana. Resoldre el conflicte existent al voltant de la Plaça de l'Àngel.
P2. Adequar la direcció del traçat dels passos de vianants de Via Laietana al moviment natural de les persones i direcció dels carrers transversals.
P3. Garantir l’accessibilitat dels passos de vianants augmentant el temps dels semàfors i incorporant senyalització inclusiva.
P4. Reubicar alguns dels passos de vianants actuals.
P5. Desdoblar el pas de vianants existent de la Plaça d’Antonio López: ubicar dos passos de vianants, un superior i un inferior.
P6. Augmentar el nombre de passos de vianants.
P7. Generar 4 grans plataformes elevades perquè les persones vianants puguin creuar en totes direccions als trams més utilitzats de la Via Laietana.
P8. Introduir colors als passos de vianants per donar una identitat pròpia a la futura intervenció.
P9. Augmentar l’amplada de les voreres i reduir la calçada de la Via Laietana i del C/Jonqueres per disminuir el volum de trànsit i la contaminació.
P10. Augmentar “l’espai mínim lliure sense obstacles” segons normativa de les voreres de la Via Laietana. Deixar un espai de 2,5m com a mínim.
P11. Evitar la formació “d’embuts humans” a les voreres de la Via Laietana, sobretot en sortides de metro o davant els passos de vianants.
P12. Garantir l’accessibilitat de totes les persones en la seva diversitat fent itineraris accessibles, sense barreres arquitectòniques.
P68. Incorporar vegetació a les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres per embellir l’espai.
P78. Fer un Boulevard continu entre l’Avinguda de la Catedral amb l’Avinguda de Francesc Cambó.
P79. Fer un pas de vianants ample i central que connecti l’Avinguda de la Catedral amb l’Avinguda de Francesc Cambó.
P17. Augmentar l’amplada de les voreres del C/Jonqueres.
P80. Ubicar escultures al l’espai central de la Plaça d’Antoni Maura.
P18. Deixar un sol carril per a bus/taxi i veïnat al C/Jonqueres.
P20. Millorar la connexió entre el C/Comtal i el C/Jonqueres.
P21. Incorporar el C/Ortigosa a l’àmbit de pacificació del C/Jonqueres.
P22. Estendre l'àmbit de pacificació previst al C/ Sant Pere Més Alt fins a la Plaça Lluís Millet generant la Super Illa de la Música.
P81. Fer una il·luminació singular de l’espai central de la Plaça d’Antoni Maura diferenciada de la Via Laietana.
P28. Millorar l’accessibilitat de les parades d’autobús reduint el desnivell entre la cota de la vorera i la de l’interior de l’autobús.
P29. Aprofitar els espais més amples de la Via Laietana per ubicar les parades d’autobús.
P30. Ubicar les parades d’autobús a prop de les plataformes pacificades, però no en aquestes.
P32. Facilitar el transbordament entre les estacions de metro i les parades d’autobús.
P33. Afegir una nova parada d’autobús a la Plaça d’Antonio López.
P34. Ubicar un ascensor a la sortida del metro de l’estació Urquinaona a prop del C/Ortigosa.
P35. Ubicar dos ascensors a l’estació de metro Jaume I: a la Plaça de l'Àngel i al C/Argenteria.
P36. Reobrir la sortida de metro que hi havia antigament davant de l’edifici de Correus.
P37. Mantenir les parades de Taxi de la plaça d’Antoni Maura.
P38. Eliminar les parades de Taxi de la plaça d’Antoni Maura.
P40. No ubicar un carril de bicicletes central i de doble sentit ja que ocupa molt espai.
P41. Facilitar la incorporació de les bicicletes als carrers transversals de manera directa des de la Via Laietana.
P42. Garantir la seguretat de vianants en el cas que el carril bici s’ubiqui al costat de les voreres (desnivells, visibilitat, etc.).
P43. No ubicar el carril 30km/h compartit per cotxes i bicicletes entre dos carrils de transport públic (autobús i taxi) per motius de seguretat.
P44. Incorporar en sentit de baixada un carril de 30km/h compartit per cotxes i bicicletes.
P45. No incorporar en sentit de pujada un carril de 30km/h compartit per cotxes i bicicletes, la diferència de velocitat genera conflicte.
P46. Mantenir la connexió mar-muntanya incorporant un carril 30km/h compartit per cotxes i bicicletes de pujada.
P47. Fer carrils de 30km/h.
P48. Pacificar les entrades superior i inferior a la Via Laietana amb dos passos elevats per augmentar la percepció de seguretat de vianants.
P49. Reduir la contaminació de l’aire i el soroll excessiu a la Via Laietana i al C/Jonqueres.
P50. Mantenir el punt de gir de la Plaça d’Antoni Maura tant de pujada com de baixada.
P51. Ubicar una parada d'autobús discrecional a la zona central de la Via Laietana per facilitar la mobilitat de les persones amb mobilitat reduïda.
P52. Gestionar l’aturada dels autobusos discrecionals a la Plaça d’Antoni Maura.
P53. Permetre únicament la circulació de baixada del Bus Turístic.
P55. No permetre la circulació del Bus Turístic per la Via Laietana.
P56. Permetre l’accés als aparcaments de veïns des de la Via Laietana.
P57. Controlar el gir dels vehicles i l'accés als aparcaments de l'Av. Francesc Cambó i de la Catedral.
P58. Garantir l’accés dels vehicles de mercaderies al Mercat de Santa Caterina des de la Via Laietana en sentit de pujada i de baixada.
P59. Tenir en compte l’impacte en la mobilitat de les transformacions de la Via Laietana en relació a la Plaça Urquinaona (i viceversa).
P60. Vetllar per la convivència entre vianants i ciclistes a les parades d’autobús i aturades de taxi de la Via Laietana.
P69. Potenciar el verd a les places o als eixamplaments de la Via Laietana.
P27. Adaptar el model de les marquesines quan les dimensions de les voreres siguin insuficients per ubicar el model estàndar.
Acta del Taller 1 "La movilidad. Apoyo a la vida cotidiana"
Desarrollo y resultados de la sesión
Descargar archivo

Acta del encuentro

Esta actividad ha formado parte de la fase de Propuestas del proceso participativo "Via Laietana, una calle para el vecindario". El primer taller de propuestas se ha centrado en la reflexión sobre la movilidad en la Vía Laietana y en la C/Jonqueres y se han planteado dos dinámicas de trabajo con el objetivo de trabajar:

  • La ubicación y las características de los pasos de peatones de la Via Laietana y la C/Jonqueres

  • La ubicación y las características de las paradas de autobús de la Via Laietana.

  • Las diferentes alternativas de sección de la Via Laietana.

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir