Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

139 propostes

La transparència com a prioritat per implicar als diferents actors
Aixecar acta de les demandes de la ciutadania i fer un seguiment rigorós del seu compliment
Crear mecanismes de participació més flexibles com xarxes, taules o grups de treball
Coordinació entre Consells de Barri
Democràcia directa
Difusió de la tasca dels Consells Sectorials
Incorporar als Consells col•lectius no constituïts legalment i persones individuals
Composició Consells de Barri
Fer pedagogia del funcionament dels Consells de Barri
La nova normativa ha de recollir la realitat de què hi ha processos que no estan impulsats per associacions legalment constituïdes
Generar cultura participativa
La nova normativa ha de ser garantia de qualitat democràtica
Obligatorietat de debat i resposta política
Transparència en el retorn del procés.
La normativa ha de destacar la importància de definir els objectius del procés abans del seu inici
Grups de Treball
Major Incidència del Consell de Ciutat al Ple de l’Ajuntament
Assistents a Consells de Barri
Articular formes de participació no presencial en els consells
Per iniciar tot procés cal reconèixer l’històric participatiu de l’entorn o temàtica
Mecanismes de democràcia directa. Fomentar la fase informativa
Incentivar la presència de joves en tots els òrgans de participació
Organització i funcionament Consells Sectorials Districte
Actes de les sessions dels Consells de Barri
Fer del Consell de Barri l’àmbit de debat dels temes estratègics del barri
Vincle entre els Consells Sectorials de Districte i els Consells de Barri o els Plans Comunitaris
Capacitat de decisió dels Consells de Barri
Homogeneïtat i flexibilitat entre Districtes
Vetllar per l’ús de metodologies i definició d’espais des d’un criteri d’obertura i igualtat.
Dotar de més recursos i eines als Consells
Dinamitzar els Consells
Fusionar Consells Ciutadans de districte i Audiències ciutadanes de districte.
Reduir el nombre de consells sectorials i transformar-los en taules o grups de treball
Objectius i funcions de les Audiències Públiques de Districte
Difusió d’una agenda participativa mensual
Vincular els Consells i els processos de participació
Definició de la temàtica segons l’interès ciutadà
Potenciar el rol de les entitats en els processos
Actors principals d’un procés: Entitats i persones
Difondre la tasca dels Consells i fer-los més transparents
Mecanismes de democràcia directa. Criteris de participació
La participació com a eina important
La normativa ha de fomentar processos que es segueixin criteris d’inclusió.
Devolució i resposta dels temes que s’aborden als Consells Sectorials de Districte.
Rebaixar els requisits mínims de signatures necessàries en una iniciativa ciutadana
Eliminar el Consell Municipal d’Associacions
Autonomia dels Consells per a modificar el seu propi reglament de funcionament
La normativa ha de definir mecanismes per reconèixer processos impulsats per la ciutadania.
Crear taules de treball als barris
Traçabilitat de les respostes
Descentralització de les competències municipals als Districtes
Participació i capacitat de decisió
Participació inclusiva: difusió, flexibilitat i proactivitat
Vinculació entre els òrgans i els processos de participació
La normativa ha de garantir la diversitat i pluralitat d’actors.
Promoure processos participatius a través de la iniciativa ciutadana
La definició clara d’actors i els seus rols és imprescindible per la qualitat d’un procés. Aquesta definició ha de seguir criteris d’horitzontalitat i d’igualtat.
Registre ciutadà de participació
La transparència és clau pel bon desenvolupament d’un procés.
Definició del procés participatiu
Lloc de realització de les Audiències Públiques
Les metodologies i espais han de ser flexibles.
Promoure la presència als consells de diferents sectors de població
Participació institucional versus participació veïnal
Informació clara
Composició Consells Sectorials
Eleccions dels representants del Districte
Funció de la Comissió de Seguiment del Consell de Barri
Canviar els noms dels òrgans segons les funcions que realitzen
Definició de la temàtica segons l’interès ciutadà
Impacte del treball dels Consells Sectorials de Districte
Continguts i funcions del Consell Ciutadà de Districte
Donar més veu i protagonisme a la ciutadania en els Consells de Barri
L’avaluació d’un procés s’ha de dissenyar i contemplar en el moment del disseny del procés.
Introduir mecanismes perquè la ciutadania pugui proposar temes a l’ordre del dia dels Consells de Barri
Manteniment dels Consells de Barri
Funcions del Plenari del Consell de Barri
Limitar les intervencions dels grups polítics per donar més espai a la ciutadania
Promoure una major relació entre els consells de ciutat i els de districtes
Manteniment dels Consells Sectorials de Districte
Seguiment Consells de Barri
L’escala de la consulta o iniciativa ha de ser propera a la ciutadania
Fomentar el colideratge entre Ajuntament i sector associatiu en els consells
Mitjans de convocatòria
Potenciar la participació col•lectiva
Cal que participar es faci a gust
Criteris a l’hora de promoure la participació de la ciutadania
Com han de ser els espais de participació
Fer les sessions del Consell Ciutadà i les audiències el mateix dia
Aproximar l’Audiència Pública de Districte als Barris
Organització del treball dels Consells de Barri
Elevar temes dels Consells de Barri a l’Audiència Pública de Districte a través de les Comissions de Seguiment
Les noves tecnologies com a eines complementàries.
La nova Normativa ha d’incloure la perspectiva de gènere
Cal planificar el procés de manera global i potenciar la coordinació amb altres processos.
Sobre el què: contingut d’un procés
Cal planificar els temps i ritmes d’un procés a priori, abans de començar.
No plantejar el retorn com el fi del procés sinó com l’enllaç amb el seguiment dels resultats.
Els Òrgans de Participació han de ser espais de coproducció de polítiques municipals
Assegurar la renovació dels actors en els espais de participació
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir