Cambios en "Recuperemos los chaflanes"
Título (Català)
- +Recuperem els Xamfrans
Título (Castellano)
- +Recuperemos los chaflanes
Descripción (Català)
-
+
Diagnosi:
Els xamfrans de l’Eixample són espais majoritàriament destinats als vehicles a motor: cotxes, motos i furgonetes. Actualment, s'utilitzen per a girs ràpids, estacionaments o dobles files. Aquest disseny prioritza la mobilitat motoritzada i deixa poc espai per als vianants, generant els següents efectes negatius:
Espai limitat per a les persones: Voreres saturades.
Inseguretat viària: Els girs ràpids, les distàncies entre semàfor, augmenten el risc d’accidents.
Desplaçaments menys eficients: Els vianants han de fer recorreguts més llargs.
Recuperar els xamfrans per als vianants tindria beneficis com:
Ampliació de l’espai públic per a ús ciutadà.
Millora de la seguretat viària, i conducció més calmada.
Impuls a la mobilitat sostenible: caminar, bicicleta o transport públic.
Proposta:
Aplicar el model de xamfrans amb angle de 90% subjectes a criteris tècnics de seguretat, amb ampliació de voreres a la cruïlla del carrer de Mallorca amb el carrer del Comte Borrell, als quatre xamfrans recuperant l’espai per als vianants. Aquesta intervenció permetria desplaçar el pas de vianants amb els semàfors cap al centre de l’encreuament per permetre caminar en línia recte, ubicar mobiliari urbà i estudiar un increment del verd.
L’actuació a l’espai urbà es farà segons el Reglament per a l’equitat de gènere a l’Ajuntament de Barcelona, aprovat pel Plenari del Consell Municipal el 21 de desembre de 2018; i seguint les recomanacions del Manual d'urbanisme de la vida quotidiana: urbanisme amb perspectiva de gènere.
Descripción (Castellano)
-
+
Diagnosis:
Los chaflanes del Eixample son espacios mayoritariamente destinados a los vehículos a motor: coches, motos y furgonetas. Actualmente, se utilizan para giros rápidos, estacionamientos o dobles filas. Este diseño prioriza la movilidad motorizada y deja poco espacio peatonal, generando los siguientes efectos negativos:
Espacio limitado para las personas: Aceras saturadas.
Inseguridad vial: Los giros rápidos, las distancias entre semáforo, aumentan el riesgo de accidentes.
Desplazamientos menos eficientes: Los peatones deben realizar recorridos más largos.
Recuperar los chaflanes peatonales tendría beneficios como:
Ampliación del espacio público para uso ciudadano.
Mejora de la seguridad vial, y conducción más calmada.
Impulso a la movilidad sostenible: andar, bicicleta o transporte público.
Propuesta:
Aplicar el modelo de chaflanes con ángulo de 90% sujetos a criterios técnicos de seguridad, con ampliación de aceras en el cruce de la calle de Mallorca con la calle del Comte Borrell, a los cuatro chaflanes recuperando el espacio peatonal. Esta intervención permitiría desplazar el paso de peatones con los semáforos hacia el centro del cruce para permitir caminar en línea recto, ubicar mobiliario urbano y estudiar un incremento del verde.
La actuación en el espacio urbano se realizará según el Reglamento para la equidad de género en el Ayuntamiento de Barcelona, aprobado por el Plenario del Consejo Municipal el 21 de diciembre de 2018; y siguiendo las recomendaciones del Manual de urbanismo de la vida cotidiana: urbanismo con perspectiva de género.
Progreso
- +0.0
Ámbito
- +la Nova Esquerra de l'Eixample
Compartir