Patrimoni - MPGM de Gràcia
#mpgmgracia Procés participatiu per incidir en la protecció dels elements patrimonials arquitectònics i naturals de Gràcia
Eliminem les afectacions per vial/ protegim els edificis desafectats
El PGM de 1976 definia diferents carrers a la Vila com a xarxa viària bàsica, vials que es proposaven eixamplar per, textualment “facilitar l’accés al trànsit rodat”, afectant centenars d’edificis antics, obligats a retranquejar fins a 7m lineals en cas d’enderroc.
En els 44 anys de vigència del pla la seva implementació ha estat escassa. A la Travessera entre Gran de Gràcia i Torrent de l’Olla, de 47 finques s’han produït 6 retranquejaments. Amb aquest ritme es trigarien 344 anys en enllestir-ho.
Aquest Pla és obsolet i inviable, incompatible amb una ciutat sostenible. Ja no té sentit.
Sense cap voluntat d’executar-ho, les diferents administracions han mantingut les afectacions. Afectar es gratuït, però no pels propietaris dels edificis, que pateixen la seva limitació en les reformes i la depreciació de l’immoble.
Paradoxalment hi ha finques catalogades per Patrimoni que estan afectades.
S’han d’eliminar aquestes afectacions ja eternes i protegir els edificis per evitar que, en desafectar-los, acabin desapareixent per l’especulació immobiliària.
Volem uns carrers per a les persones, volem mantenir els edificis tradicionals.
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
La Modificació de PGM fa un treball molt acurat d’estudi de les afectacions viaries vigents d’acord amb un dels objectius previstos per el document. La proposta aprovada inicialment, és coherent amb la concepció viaria actual. En aquest sentit, el document en l’apartat de Revisió de les afectacions urbanístiques indica el següent:
El sistema viari és el sistema de major presència en el conjunt de l’àmbit, com a resultat d’un planejament que, en el seu moment, afavoria el vehicle privat de motor com a mitjà principal de transport. La mobilitat a peu, en bicicleta o en transport públic ha de desplaçar aquesta concepció anacrònica del planejament vigent del segle XX i, en aquest sentit, s’ha proposat eliminar la major part de les afectacions viàries mantenint, tan sols, aquelles que suposin una millora del paisatge urbà. Per veure el detall concret de la proposta prevista es pot consultar en el document d’aprovació inicial.
Per tot allò expressat anteriorment, es conclou que la proposta és coherent amb els objectius de l’MPGM i la petició ha estat inclosa dins les línies de treball de l’MPGM.
Li agrada a:
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Compartir: