Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
41 comentaris
Conversa amb Cristina Gispert
Començant per repetir la consulta ciutadana que es va fer en el seu dia i de la qual va resultar que no es va fer la connexió.
Consulta no! Quan una infraestructura està polititzada per qüestions partidistes i no tècniques, millor fer cas dels estudis i no consultar a la població. Sense mencionar que va ser una consulta mal plantejada (es votava a favor o contra Hereu) ja que mai pot haver-hi 3 opcions en un referèndum.
Entiendo que a la gente que viva o trabaje en la Diagonal les moleste la idea de hacer obras otra vez, de verdad que lo entiendo, pero desde hace años pienso que esta obra es absolutamente necesaria. Salta a la vista de cualquiera que eche un vistazo al mapa de transportes de la ciudad. El Trambesós y el Trambaix por separado tienen una utilidad muy limitada, tiene que existir una comunicación entre ellos, estoy seguro de que mucha gente la utilizaría y esto acabaría por dar sentido pleno al tranvía como alternativa de transporte.
És la infraestructura de mobilitat que aporta més beneficis, més barat que el metro, més eficaç que l'autobús. Enllaçant els dos trams potenciarà la seva utilitat, sobre tot a nivell metropolita, i a la llarga descarregarà de vehicles l'Eixample.
Conversa amb Víctor
Estic d'acord però no oblidem acabar abans l'estació de metro Ernest Lluch (L5). Des de fa 10 anys que esperem que aquesta estació s’acabi finalment després de les molèsties causades als veïns durant tants anys. Amb gairebé l’estació ja finalitzada (i amb una inversió ja feta de 50M d’€) només queda per acabar-la un 20% dels treballs per poder-la obrir.
https://decidim.barcelona/proposals/finalitzar-l-estacio-de-metro-ernest-lluch-l5
He sentit molts conductora queixanse de que perdrien espai i per aixó no s'ha de fer. Si fos per ells quitarien tot el que va per superficie excepte el cotxes de particulars. Fa falta començar a fer un discurs de que els cotxes a Barcelona només son prioritaris en el sentit que hem de aconseguir que no siguin necessaris. Que es fará tot el possible per que hi hagi suficient transport public com per a que els vehicles particulars siguin un animal en vies de extinció a la ciutat i que s'hi vagint acostumant. Aqurstes queixes son soroll inutil que no aporten res. Si aquesta gent colaborés aportant idees per a cobrir les seves necessitats en lloc de bloquejar-ho tot seria millor i per aixó crec que lo primer es concienciar-los, de veritat, de que seu destí es extinguirse potser llavors començaran a colaborar. Aquesta gent es la que més sap que necessiten pero en lloc d'aportar idees el que fan es restar.
Realmente parece lógica la unión de ambos tramos y estoy a favor pero ¿y las otras opciones? ¿no se votan?
Millor el autobus electric.
La Diagonal parece el mejor camino
https://decidim.barcelona/proposals/connexio-del-tramvia-des-de-francesc-macia-fins-a-glories-i-les-linies-9-i-10-de-metro
El tramvia és car de instal·lació, s'han de fer vies, i aquestes alhora fan que la circulació sigui rígida i separadora; s'han fet un munt de soterraments de vies de tren i resulta que amb el tramvia tornem a posar barreres. És necessari unir la Diagonal des de Francesc Macià fins a Glories, i una solució ecològica, més econòmica i menys rígida podria ser el troleibús, que pot tenir molta capacitat de gent i és molt més flexible. El carril que ocupa el troleibús és com un carril de bus, per tant la circulació permet altres maniobres que en un moment determinat puguin ser necessàries. El troleibús té l'avantatge sobre el bus elèctric de que no ha de portar l'energia acumulada, lo qual és molt més complexa.
A la cita presencial que va tenir lloc a l’Escola Sant Ramón Nonat, els estudiants de 4rt d’ESO B van estar debatent diverses propostes per millorar el medi ambient de la ciutat, entre aquestes van proposar que el tramvia funcioni parcialment amb energia solar per tal de ser més sostenibles.
https://decidim.barcelona/proposals/connexio-del-tramvia-des-de-francesc-macia-fins-a-glories-i-les-linies-9-i-10-de-metro
https://decidim.barcelona/proposals/abordar-la-connexio-de-les-dues-xarxes-de-tramvia-per-la-diagonal
https://decidim.barcelona/proposals/unir-els-dos-tramvies-que-hi-ha-als-extrems-de-la-diagonal
https://decidim.barcelona/proposals/ampliar-la-xarxa-de-tramvies-a-barcelona
https://decidim.barcelona/proposals/tramvia-per-les-platges
https://decidim.barcelona/proposals/en-contra-de-la-decisio-d-enllacar-el-tramviar-per-la-diagonal
https://decidim.barcelona/proposals/tram-diagonal-si-a-la-connexio
https://decidim.barcelona/proposals/prolongacio-del-trambesos-fins-al-port-de-badalona
https://decidim.barcelona/proposals/tram-por-gran-via
https://decidim.barcelona/proposals/contra-el-tramvia-per-la-diagonal
https://decidim.barcelona/proposals/tramvia-a-la-diagonanl
https://decidim.barcelona/proposals/aturar-la-unio-dels-dos-tramvies-de-la-diagonal
https://decidim.barcelona/proposals/convocar-un-referendum-sobre-el-tramvia-de-la-diagonal
https://decidim.barcelona/proposals/no-connectar-les-linies-de-tram-per-la-diagonal-no-seguir-afavorint-la-privatitzacio-del-transport-public
https://decidim.barcelona/proposals/tram-a-montjuic
https://decidim.barcelona/proposals/no-connectar-les-linies-de-tram-per-la-diagonal-no-seguir-afavorint-la-privatitzacio-del-transport-public
https://decidim.barcelona/proposals/no-al-tranvia-per-la-diagonal
https://decidim.barcelona/proposals/estudio-de-una-red-de-brt-nxb-para-la-diagonal-como-opcion-mas-economica-viable-y-con-mayor-volumen-de-pasaje-ante-la-propuesta-de-union-de-tranvias
https://decidim.barcelona/proposals/no-al-tranvia-en-la-diagonal
https://decidim.barcelona/proposals/union-de-las-dos-lineas-de-los-tranvias-por-la-avenida-diagonal
https://decidim.barcelona/proposals/augmentar-la-frequencia-de-la-t3-trambaix
https://decidim.barcelona/proposals/bus-de-punta-a-punta-de-la-diagonal-mentre-no-es-fa-el-tram
https://decidim.barcelona/proposals/busos-hibrids-per-la-diagonal
https://decidim.barcelona/proposals/tramvia-diagonal
https://decidim.barcelona/proposals/trolebus-de-gran-capacitat-per-la-diagonal
https://decidim.barcelona/proposals/reestructuracio-diagonal
https://decidim.barcelona/proposals/tramvia-a-la-diagonal
https://decidim.barcelona/proposals/analitzar-la-connexio-dels-dos-trams-del-tramvia-per-la-diagonal-un-tramvia-flotant
Carregant els comentaris ...