Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
Salta i ves al contingut principal decidim.barcelona
Logo oficial de decidim.barcelona
  • Català Triar la llengua Elegir el idioma
    • Castellano
Registra't Entra
  • Inici
  • Processos participatius
  • Òrgans de participació
  • Iniciatives ciutadanes
  • Ajuda

Pla d'Actuació Municipal 2016-2019

#PlaMunicipal 73 barris, una Barcelona. Cap a la ciutat dels drets i les oportunitats.

Fase 5 de 5
Seguiment 09-03-2018 - 26-05-2019
Veure les fases
  • El procés
  • Propostes
  • Trobades
  • Debats
  • Seguiment Actuacions
  • Visualitzacions
chevron-left Torna al llistat

Volem un marc normatiu just i racional per compartir casa nostra

Avatar: Associació Veïns i Amfitrions Associació Veïns i Amfitrions
04/04/2018 14:22  
Acceptades
Els veïns que compartim la nostra llar amb visitants volem un marc normatiu just i racional que ens empari. Molts de nosaltres compartim casa nostra per poder pagar les factures i arribar a fi de mes. Apostem per un turisme sostenible i cívic on el visitant visqui i respecti la ciutat integrat com un veí més.
  • Resultats al filtrar per la categoria: Turisme sostenible Turisme sostenible

Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:

Proposta vinculada a aquests resultats:

actions
Pla estratègic de turisme 2016-2020
267 Suports
Volem un marc normatiu just i racional per compartir casa nostra Comentaris 61

Referència: BCN-PROP-2016-02-3410
Verifica l'empremta digital

Empremta digital

El text següent és una representació abreviada i hashejada d'aquest contingut. És útil per garantir que el contingut no hagi estat alterat, ja que una única modificació provocaria un valor totalment diferent.

Valor: 1ba73d48822f75806ffabcb7e7d42813f8610e4bdf636634f128bb3d15ae6be3

Origen: {"body":{"ca":"Els veïns que compartim la nostra llar amb visitants volem un marc normatiu just i racional que ens empari. Molts de nosaltres compartim casa nostra per poder pagar les factures i arribar a fi de mes. Apostem per un turisme sostenible i cívic on el visitant visqui i respecti la ciutat integrat com un veí més."},"title":{"ca":"Volem un marc normatiu just i racional per compartir casa nostra"}}

Aquesta empremta digital es calcula mitjançant un algoritme de hash SHA256. Per reproduir-lo tu mateix, pots utilitzar una Calculadora MD5 en línia i copiar-hi les dades d'origen.

Compartir:

link-intact Compartir l'enllaç

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://www.decidim.barcelona/processes/pam/f/1/proposals/3410/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://www.decidim.barcelona/processes/pam/f/1/proposals/3410/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Reportar contingut inapropiat

Aquest contingut no és apropiat?

Motiu

61 comentaris

Ordenar per:
  • Més antic
    • Més ben valorats
    • Recent
    • Més antic
    • Més discutit
Avatar: Associació Veïns i Amfitrions Associació Veïns i Amfitrions
25/02/2016 10:05
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Perquè S'ha de fer una regulació que estigui a l'altura de potenciar figueres com la del ciutadà productor o ciutadà empoderat dels que tant es parla aquests dies. Compartir la llar una activitat que fan els ciutadans.

Avatar: Bernard Schmid Bernard Schmid
25/02/2016 10:25
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

El homesharing no tiene nada que ver con los pisos turisticos! Es una nueva formula de turismo respetuosa de los vecinos y agradecida por los negocios de barrio.
Dejar pensar que homesharing y pisos turísticos son iguales es mentir y favorece al lobby de los hoteles!

Avatar: Olga_pinero Olga_pinero
25/02/2016 11:01
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Compartim la nostra llar amb persones que volen un altre tipus de turisme: que volen formar part dels nostres barris, moure's per llocs més autèntics i no tant turístics. Per nosaltres és una ajuda per seguir vivint on vivim i mantenir les nostres llars i no deixar els nostres barris.

Avatar: Lebows Lebows
25/02/2016 14:05
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

S'hauria de contemplar i regularitzar d'una vegada el dret a compartir un espai de casa sense fer servir habitualment, com una habitació per a convidats, ja sigui per compartir pis a llarg termini com per a allotjar viatgers d'arreu del mon.

El Homesharing NO ES un pis turístic. Els seus beneficis son obvis tant per a poder alleugerar les despeses dels CIUTADANS EMPADRONATS, com per la CIUTAT, que guanya un turisme MOLT RESPECTUÓS i DE QUALITAT:
-Al viure l'amfitrió al mateix sostre i posar les "normes i regles" de la casa, el hoste LES COMPLEIX EL 95% de les vegades.
-El hoste viu una experiència diferent a la del turisme tradicional. Descobreix la ciutat des de una òptica local, on l'amfitrió aconsella comerços locals menys turístics, comparteix moments del dia a dia, fomentant les relacions humanes entre diverses societats.
-Es reparteix la riquesa de les pernoctacions turístiques entre ELS CIUTADANS EMPADRONATS, en contra dels lobbies hotelers.
HOMESHARING REGULAT JA!!!!!

Avatar: Ricardo Ramos Ricardo Ramos
25/02/2016 20:13
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

El compartir las habitaciones en el hogar empodera al ciudadano y en especial a los colectivos más vulnerables como mujeres solas con cargas familiares, jubiladas y desempleados estructurales.
Así mismo previene miles de deshaucios al permitir a las familias a llegar a final de mes pagar su alquiler o hipoteca.
Es una actividad que acerca al viajero con la cuidad y con los vecinos, donde hay home sharing los vecinos viven tranquilos ya que el Anfitrion los conecta con el vecindario, dinamiza el comercio de barrio y promueve experiencias humanas positivas.

Avatar: Enda Enda
26/02/2016 00:33
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Hace falta una norma claro y justa para el homesharing. Ademas el ajuntamento podrìa cobrar el impuesto turistico directamente desde los portales que se use para reservar los habitaciones.

Avatar: Laura Ortiz Laura Ortiz
26/02/2016 09:07
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Apoyo la iniciativa

Avatar: Esther F.G Esther F.G
28/02/2016 11:13
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

d'acord amb tots els comentaris. La seva regulació es beneficiosa per les persones i per la institució que pot buscar mesures per les taxes turístiques.

Avatar: Carolina Carmona Ros Carolina Carmona Ros
01/03/2016 11:40
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Los vecinos que compartimos nuestra casa con visitantes queremos reivindicarlo como un derecho porque hay una propuesta normativa injusta, que nos quiere equiparar y confundir con una actividad turística que nada tiene que ver con nuestra realidad, que en nada se nos parece. Compartir Nuestro Hogar (Homesharing) no tienen nada que ver con Pisos Turísticos o la Actividad Hotelera. Nosotros compartimos nuestra propio hogar, nuestra forma de vida y con ello ofrecemos algo mas que un alojamiento, ofrecemos un rico intercambio cultural, una experiencia y posibilidad única de conocer no solo nuestra ciudad sino nuestro barrio, nuestra alimentación, nuestros comercios preferidos etc... solo queremos que se entienda lo que eso enriquece a una ciudad y se valore como tal.

Avatar: pericolospalotes pericolospalotes
02/03/2016 16:27
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Somos muchos los que llevamos mas de tres años en paro. Esta modalidad de economía colaborativa nos permite seguir en nuestra casa y llevar una vida digna.

Avatar: Luis Sánchez Luis Sánchez
02/03/2016 17:58
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Todo es positivo: estar a la altura del deseo mundial del ser humano, que es el derecho a convivir en casas de ciudadanos como él, ayuda a la economía particular de ese ciudadano-anfitrión, que en muchos casos NO TIENEN ENTRADA ALGUNA Y NADIE SE LAS DA, la administración se favorece, enriqueciéndose, si legisla y se pagan los impuestos pertinentes, crece el amor a la ciudad y a sus barrios, se favorecen los negocios de los barrios, el visitante se siente más libre y protegido y un largo etcétera. No es justo que quienes tengan necesidad de ayudar a su economía personal, tengan el espaldarazo de la administración como respuesta. Y como barcelonés, siento vergüenza de que estemos a la cola de las grandes ciudades del mundo sin legislar sobre la voluntaria convivencia de un ciudadano en casa de otro ciudadano, porque su administración hace oídos sordos al reclamo de sus propios ciudadanos. Compartir habitaciones de tu casa, donde convives tú, no debe ser castigado, sino apoyado!

Avatar: mONICA mONICA
04/03/2016 15:38
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Cada vez que comparto mi casa, comparto mi forma de vida; Así, recomiendo los bares, restaurantes y comercios de mi barrio, de toda la vida. Justo éste es el turismo que se debería fomentar!

Avatar: Claudia C Claudia C
09/03/2016 20:38
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Hace falta una normativa cuanto antes, porque hay que poner en claro que el home sharing no es lo mismo de un piso turístico. Hay que entender que con ese paso todos saldremos ganando, los ciudadanos y el ayuntamiento!

Avatar: Termi Nina Termi Nina
10/03/2016 12:37
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Llevo practicando el Homesharing desde hace 25 años. Primero, compartía los espacios de mi casa con otros estudiantes para estudiar y hacer los trabajos durante la carrera universitaria, después como vivienda con otros recién licenciados. Más tarde, como lugar de trabajo con otros profesionales liberales y desde hace más de 10 años con huéspedes de todas partes que vienen a Barcelona y así he aprovechado para estudiar y practicar otros idiomas.
La manera de hacer Homesharing ha ido variando a lo largo del tiempo según iban cambiando mis circunstancias pero siempre me ha acompañado en esta travesía como una forma de ver y vivir también mi vida.
Ni que decir tiene, que la experiencia ha sido y es muy enriquecedora, miles de anécdotas que os podría explicar y tan solo con los dedos de una mano algunas decepcionantes.
Desde que la Administración decidió que ya no podemos arrendar parte de nuestra propia vivienda a quien queramos y por el tiempo que queramos soy una ilegal !!! ...

Avatar: Leila Cantamessa Leila Cantamessa
10/03/2016 15:41
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Porqué compartir una habitación en tu propio piso no es una actividad profesional si no más bien complementaria a otra que no rinde lo suficiente para vivir de ella.
Porqué el objetivo no es la evasión fiscal, ya que los ingresos se declaran en la renta, como cualquier otro.
Porqué estamos delante de una nueva realidad de turismo a pequeña escala donde los autores son los mismos ciudadanos.
Compartir casa con un turista es un modelo del turismo socialmente sostenible: para los vecinos y para el barrio.
El proietario/anfitrión vigila sobre la tranqulidad de su hogar e indirectamente sobre la tranquilidad de sus vecinos.
El perfil de turista es aquel al que no le interesa la escenificación de la ciudad que visita, que prefiere entrar en la casa del ciudadano que vive cada día en ella, compartir sus experiencias y sus gustos, disfrutar de lugares no masificados, valorando lo que es localmente autentico, facilitando la sobrevivencia de lo que por otro lado sucumbiría en el olvido.
Ese perfil de turista no "consume" la ciudad si no que se "integra" en ella.

Avatar: Guillaume Thureau Guillaume Thureau
14/03/2016 12:43
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

El "homesharing" corresponde a otra realidad que los piso turísticos. Permite acoger a visitantes que no tienen nada que ver con este turismo "low cost" que crea tantos problemas. Es altamente respetuoso de los vecinos (que somos también) y da a conocer nuestra ciudad, su historia y su cultura de manera diferente. Soy orgulloso de ser anfitrión y de promover una actividad con tanto impacto social positivo. Lo que necesitamos ahora es una normativa justa y racional.

Conversa amb red albert
Avatar: red albert red albert
21/03/2016 01:59
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

Donant per bones les afirmacions de totes les persones que expliqueu que aquest model de "homesharing" no té absolutament res a veure amb els HUTs (pisos turístics) i que no es tracta d'una estratègia global i coordinada de confusió i de "lobbisme", que estic segur que no és així, dir que estic molt d'acord en aquesta regulació que es demana però lamentablment aquesta no és una competència municipal, sinó de la Generalitat, que sembla que ja l'està estudiant. Consistiria en crear un nou perfil d'allotjament equivalent en certa manera als famosos "bed and breakfasts" dels països anglosaxons. Si és d'això del que va realment la proposta totalment d'acord, tot i que adreçant-la a qui correspon

Avatar: Associació Veïns i Amfitrions Associació Veïns i Amfitrions
30/03/2016 16:02
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

Hola red albert, la nostra Associació es va constituir exclusivament per defensar l'activitat de compartir la nostra llar amb visitants que nosaltres els hi diem veïns provisionals de la nostra ciutat, perquè realment el temps que gaudeixen a les nostres llars es converteixen en veïns no invasius com ho podem ser qualsevol veï de la nostra ciutat. També estem treballant en temes de regulació com comentaves , i es que efectivament la regulació es una competència de la Generalitat.

Hem cregut que a més de adreçar-nos a qui pertoca per competències, també hem de concienciar i fer veure als veïns i a l'ajuntament de la nostra ciutat que som un col.lectiu social i veïnal i aquesta eina que L'ajuntament ha possat a dispossició ciutadana ens resulta molt pràctica i proactiva per demandes com la nostra.

Agraïm el teu suport :)

Avatar: JOSE LUIS RODRIGUEZ FRIED JOSE LUIS RODRIGUEZ FRIED
01/04/2016 17:41
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

Red Albert, estic totalment d'acord amb tu, L'Autoritat que hi haurà de regular aquesta nova modalitat (de practica ancestral a Barcelona) i Catalunya, és la nostra Generalitat, però un cop la regulació sigui aprovada, serà el nostre Ajuntament qui considerés la seva aplicacion i de quina manera, per aquesta raó és tan important que tant els veïns de la nostra estimada Ciutat com el nostre Ajuntament entenguin la realitat social de les llars compartides, la possibilitat que li dóna a milers de veïns de no quedar "exclosos del sistema" i caure en la desesperació i el desnonament. De moment tota la Propaganda que ha pretès demonitzar les llars compartides utilitzant a la premsa i posant en peu de guerra a molts veïns que encara no distingeixen entre pisos il·legals i llars compartides, ha vingut semrpe del mateix costat: Els poderosos lobbies Hotelers que a més són propietaris de la major part dels Apartaments turístics, ells sempre han ostentat el poder i a traves del temps fins i tot h

Avatar: JOSE LUIS RODRIGUEZ FRIED JOSE LUIS RODRIGUEZ FRIED
01/04/2016 17:43
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

ells sempre han ostentat el poder i a traves del temps fins i tot han creat les seves pròpies regulacions a la carta, ara per primera vegada hi ha un moviment social que reivindica un interès ciutadà i demana a les autoritats que també mirin per la gent i no només pels grups econòmics privats. El fet que algunes plataformes online obtinguin dividends gràcies al que els ciutadans fan, no ha de treure legitimitat ni drets a aquests ciutadans, Mes aviat les Autoritats haurien de regular l'activitat d'aquestes plataformes, no deixar als seus ciutadans a la vora del desnonament, és molt important entendre aquesta diferència.

Avatar: Maria  LP Maria LP
21/03/2016 14:43
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Fomentar la modalitat “shared” d’allotjament compartit entre turista i resident en casa dels amfitrions, especialment per allotjar joves turistes, per tal de reduir els problemes de civisme, millorar la convivència veïnal, redistribuir la riquesa entre la població, complir amb les directives europees i alhora mantenir l’esperit de ciutat amable amb els forans. Proposo convertir Barcelona en una ciutat líder en la modalitat d’allotjament turístic compartit.

Avatar: Jorge Va Repiso Jorge Va Repiso
24/03/2016 19:44
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

También es importante que se sepa que este tipo de servicio no le quita clientes a los hoteles y pisos turísticos !!!

Avatar: BcnMtl BcnMtl
31/03/2016 00:18
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Hace mucho tiempo que se practica el Home Sharing o compartir tu vivienda habitual. Ahora solo pedimos que se regule de forma apropiada. El bienestar de nuestros vecinos es nuestra prioridad, porque también nosotros somos vecinos y seguimos conviviendo cuando nuestros visitantes se van. Porque estamos viviendo en nuestra casa con otras personas y queremos que se mantengan la tranquilidad y la limpieza de las que nos gusta disfrutar, solos o acompañados. Gracias a este ingreso, que declaramos a Hacienda como debe ser, muchos conseguimos llegar a fin de mes. Sin lujos, pero podemos mantener nuestro techo y comer decentemente. Y además conocemos a gente nueva y de otras culturas sin viajar. Porque viajar también cuesta dinero. Y los restaurantes, supermercados, farmacias y demás comercios de nuestro barrio reciben más clientes, más ingresos. Porque ganamos todos.

Avatar: Jose Ramos Jose Ramos
01/04/2016 10:05
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

El homesharing no tiene nada que ver con los pisos turisticos! ya lo hacian nuestros abuelos cuando llegaban a la ciudades. desde los pueblos.

Conversa amb Joaquim Navarro
Avatar: Joaquim Navarro Joaquim Navarro
01/04/2016 10:06
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Només a favor si es tracta de compartir pis i no un pis complert, que ha sigut la principal raó per la qual els lloguers són impagables :(

Avatar: Associació Veïns i Amfitrions Associació Veïns i Amfitrions
01/04/2016 15:25
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

Hola Joaquim, nosaltres defenem el compartir la llar, per tant no tenim relació amb els (HUTS), compartir la llar també es pot contemplar si un cap de setmana no ets a casa , en aquest cas, no deixes de compartir la teva llar on vius habitualment. La majoria del nostre col.lectiu fa aquesta activitat precissament per conservar la seva llar.

Agraïm el teu suport :)

Avatar: Sergi_ll Sergi_ll
01/04/2016 13:06
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Estic a l'atur fa 5 anys, tinc 54 anys, no demano cap ajuda a l'estat, només deixeu-me llogar la meva habitació de manera legal i justa. El pastís del turisme se'l mengen els hotels, grans operadors i gran comerços, deixeu que el ciutadà pugui agafar alguna engruna també. Som nosaltres qui vivim a Barcelona i aguantem tots els turistes.

Avatar: Annais Annais
03/04/2016 23:16
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

El home sharing no es un piso tuiristico, es un hogar compartido, se comparten impresiones, comodas, techos y sobre todo emociones, con gente de todo el mundo.
Creo que es algo maravilloso como experiencia personal y que trae muchas satisfacciones, tanto para el que se queda como para el que vuelve a su propia casa!

Avatar: Vir Vir
03/04/2016 23:53
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

ELS VEÏNS QUE COMPARTIM LA NOSTRA LLAR NO SOM LOBBIES HOTELERS!! La gent que rebo a casa meva es molt educada i respectuosa, inverteix també en els comerços del barri i dista molt del turisme descontrolat que amparen els lobbies hotelers. Nosaltres paguem la hipoteca gràcies a aquests ingressos. Està molt be donar suport a la PAH, però es millor no haver d'arribar a l'extrem de perdre el pis quan estàs sense feina i aquesta activitat m'ha permés pagar les meves factures dignament.

Avatar: mariolases mariolases
04/04/2016 01:41
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Estoy a favor de que la derrama económica sea rizomatica y no solo para un lobby hotelero, los tiempos cambian y en todo el mundo el homesharing es una forma de economía combativa que ayuda mucho a la gente de a pie ante los estragos que las compañías eléctricas (luz), las de gas natural, las petroleras e impuestos nos hacen como ciudadanos.

Avatar: FthBcn FthBcn
04/04/2016 09:10
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Si existe esta oferta de compartir nuestra casa, es que hay una verdadera demanda a nivel mundial para esto. Nuestros huéspedes no quieren alojarse en un hotel estandarizado e impersonal. Quieren conocer a gente local, que les contemos cómo se vive en Barcelona, que les recomendemos rincones especiales y restaurantes que no estén en las guías turísticas. Mucho más allá de una cuestión de precio, buscan vivir una experiencia que nunca encontrarán en otros tipos de alojamientos.

Avatar: Toni Cortes Toni Cortes
04/04/2016 11:08
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

El fet de compartir habitatge i oferir allotjament és una de les activitats més antigues. Mai havia estat un problema, a la antiguitat per la manca d'establiment, fins fa ben poc perquè era una activitat que s'amagava per la cosa vergonyant. En els últims temps certes plataformes ho han ampliat i fet visible però l'activitat és la mateixa. Ho hem fet visibles i ja no ens avergonyim. Però resta molt lluny de ser una activitat econòmica, compartim allò que és nostre i ens ajuda a arribar a final de mes, a no estar tan sols a les nostres llars, a practicar idiomes, conèixer a altra gent... tots tenim una motivació diferent.

No som hoteler som veïns i som amfitrions

Avatar: pierpisano pierpisano
04/04/2016 11:30
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Por una regulacion justa que apoye otro tipo de turismo que es el compartir nuestra casa, de manera respetuosa y haciendo conocer nuestras costumbres, comidas y diferencias con sus culturas.
Es un turismo que quiere interelacionarse con gente local y que no puede pagar los precios de hoteles. A la vez nos ayuda a pagar nuestros gastos, que con la falta de trabajo o con sueldos no relacionados con los precios de la ciudad de Barcelona.

Avatar: emme84 emme84
04/04/2016 12:38
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Porque creo que es un derecho implícito y de cada propietario poder hacer lo que quiera en su propiedad siempre y cuando obviamente sea algo digno y decente, nada que vaya en contra del sentido común. Es una actividad que ayuda a quien con tanto sacrificio propio y de sus antepasados ha logrado comprar un piso y lo sigue pagando con una hipoteca, quitarle esa oportunidad es como quitarle algo por lo cual ha estado luchado. Cada uno de nosotros viene a ese mundo por algo y cada uno tiene una lucha diaria, la mía es tener una vida digna y dar resultados sin meterme en la vida de los demás, y si en algo pongo todas mis herramientas económicas y estratégicas para poder seguir adelante porque me lo queréis quitar? No es molestia alguna para los vecinos, es como alquilar una habitación en piso compartido, es mi libertad poder decidir qué hacer de algo mío que me he ganado con mi sudor. ¡Además los comerciantes están encantados de tener más movimiento en los barrios!

Avatar: Lu Lu
04/04/2016 13:05
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Compartir la casa con el viajero hace que éste deje de sentirse y de ser tratado como un turista anónimo que produce ruido al arrastrar su maleta de ruedas sobre la acera.
Mucha gente prefiere viajar de esta manera. Yo misma lo prefiero. Otros desean lo que les ofrece una habitación de hotel, lo que es también respetable.
Una cosa no quita la otra. Es una cuestión de oferta y demanda.

Entiendo que los lobys hoteleros luchen por la exclusiva de la ganancia en una ciudad turística. Pero esta ciudad es nuestra: Los ciudadanos la construimos con nuestro carisma y con nuestros impuestos. Los lobys tienen abogados y negociadores. Nosotros, los ciudadanos tenemos voz gracias a un sistema democrático que nos permite hacer valer nuestros intereses. Confío en que desde el gobierno se reciban nuestros argumentos y se valoren desde lo justo sabiendo que, si los lobys gritan más fuerte, es porque se pagaron un megáfono más potente.

Los vecinos acogemos viajeros de corazón y con ilusión.

Avatar: Georgia Georgia
04/04/2016 20:56
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Firmo la petición porque me considero una persona sociable y compartir es parte de mi identidad. Creo que conocer gente nueva e intercambiar ideas, nos enriquece como personas. De toda forma, los limites no hacen más que separarnos. En una sociedad democrática, compartir o no compartir tu hogar debería ser simplemente la decisión de cada ciudadano y no un tema controlado por las altas poderes hoteleras. Necesitamos una normativa sencilla y respetuosa, una normativa que sea un apoyo para todos los ciudadanos de Barcelona.

Avatar: Jfcena Jfcena
04/04/2016 21:02
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Compartir el piso en el que vives hace automáticamente que lo hagas respetar, es tu casa

Avatar: nisetoan nisetoan
04/04/2016 23:41
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Por qué no hay leyes que penalizan a la capitoste de la burguesia catalana que tiene todo el bloque de pisos donde vivimos yo y mi pareja? Yo alquilo una habitación porque con mi sueldo de 400€ no me llega ni para pipas en la super Barcelona la-botiga-més-gran-del-món.

Avatar: Lucia Prade Lucia Prade
05/04/2016 10:05
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Por la diferenciación entre el homesharing y los apartamentos turísticos, para Barcelona es una ventaja que podamos recibir personas en nuestras casas, y darles un trato más cercano y cualquiera tiene el derecho de elegir donde quiere hospedarse!

Avatar: Diegoo Diegoo
05/04/2016 10:11
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Con el turismo en Barcelona creo que hay dos caminos a seguir:

1- Permitir que se continúen beneficiando los hoteles o los dueños de pisos turísticos.
2- Ayudar los habitantes de Barcelona a pagar el altísimo alquiler que debemos pagar.

1- Turismo de borrachera
2- Que el control de los huéspedes este hecho directamente por los anfitriones que viven con ellos.

1- Ciudad de ricos y guiris.
2- Ciudad con habitantes de todas las clases sociales y orígenes (pero que sienten la ciudad como propia)

Muchas gracias por dar la posibilidad de opinar mediante este espacio :)

Conversa amb Federico Mujica
Avatar: Federico Mujica Federico Mujica
05/04/2016 11:40
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

Home sharing no es PISOS TURISTICOS, promovemos los pequeños comercios y bajamos los niveles de ruido por debajo del minimo ya que estamos viviendo y no dejando el piso entero sin control.

Avatar: Federico Mujica Federico Mujica
05/04/2016 11:42
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

Puse neutral pero me equivoqué sin darme cuenta A F A V O R !!!!!!!!

Avatar: NúriaSantAntoni NúriaSantAntoni
05/04/2016 12:22
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Els nostres hostes s'integren en la vida de la ciutat, i com que conviuen amb nosaltres, a casa nostra, cau pel seu propi pes que respecten els veïns i la convivència. En cap cas es tracta d'un turisme que causa sorolls i molèsties a la ciutat, sinó ben al contrari, és un turisme que desitja sentir-se com un ciutadà més per tal de conèixer Barcelona amb més profunditat.

Avatar: Joan Pere Jové Joan Pere Jové
05/04/2016 19:51
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Quina web més complicada, he estat una hora per entrar!! Allotjo persones a casa meva des de fa bastant temps i vull tenir una regulació que no em perjudiqui.

Avatar: Matias Zamorano Matias Zamorano
06/04/2016 14:06
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

El homesharing es un práctica que está extendida en todo el mundo y reacciona a la necesidad natural de personas que prefieren un marco mucho más amigable de conocer una ciudad que un simple hotel o apartamento turístico, aquí se COMPARTE y ambas partes disfrutan, el visitante cuenta su experiencia a sus amistades y así estas vuelven a repetir el proceso, lo que al fin y al cabo beneficia el turismo y el comercio en la ciudad.

Avatar: ALMENDRABA ALMENDRABA
07/04/2016 14:55
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Creo que es super importante que nos regularicen, para que podamos seguir tranquilamente recibiendo gente de diferentes partes del mundo y compartir con ellos. Que ha sido los mas gratificante en estos 3 años que recibo gente en mi casa.

Avatar: lucas lucas
07/04/2016 19:21
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

En estos tiempos de crisis el home sharing es un modo para poder dividir los gastos, conocer nueva gente y mostrar al huesped el lado mas humano de Barcelona.
Puede ser una gran oportunidad para demostrar que Barcelona no es Rambla, flamenco y sombreros mexicanos.

Avatar: Angel Parramon Martinez Angel Parramon Martinez
07/04/2016 19:21
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

Hola! Te que quedar ben clar que el home sharing no te res a veure amb els pisos turistics el lobby hoteler vol fer confondre per aixis fer cada cop mes i mes diners que en majoria de casos marxen cap altres països perque pertanyen a grans holdings internacionals,nosaltres tot el contrari participen en donar una bona imatge de la ciutat convivint uns dies amb persones d'altres indrets enssenyant-lis la nostra ciutat desde una altra prespectiva mes humana i real. Es una activitat que es fa arreu de mon perque nosaltres hem de ser diferents?

Avatar: Norfa Norfa
08/04/2016 02:19
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

El Home sharing es una experiencia diferente que ofrece un intercambio cultural enriquecedor no solo para el huésped y anfitrión sino para nuestro barrio porque les descubrimos lugares y comercios auténticos que les ayudan a tener una visión más real de la ciudad.
Regularizando esta actividad beneficiará a la ciudad y a las familias que necesitan estos ingresos para llegar a final de mes.

Avatar: fejoc fejoc
08/04/2016 06:55
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

El Home Sharing ha venido para quedarse. Nuevos tiempos nuevas soluciones . No se puede poner vallas al campo. Resulta preocupante la incapacidad política para mejorar la vida de las personas. Pagamos nuestros impuestos. Damos vida a nuestros barrios. Respetamos a nuestros vecinos ,no queremos turismo-borrachera. Hemos solucionado nuestros problemas y no hemos puesto la mano para que nos ayuden. Hemos buscado soluciones imaginativas . El futuro de Home-Sharing es HOY, mañana será tarde. Es propio de los políticos con poca cabeza "embestir"contra todo lo que no les cabe en la cabeza.

Avatar: Xavi Bescós Xavi Bescós
08/04/2016 10:20
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Es enriquidor poguer compartir casa teva

Avatar: emanuele basuino emanuele basuino
08/04/2016 12:46
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Som veins i ciutadans, ens interesa la seguretat i la qualitat de vida al nostre barri. això és turisme responsable i ajuda economicament la persona i el seu entorn més proper. Homesharing no és turisme ilegal i pisos turistic on no hi ha cap control. volem un marc normatiu just i no estar desemparats.

Avatar: Frank C S Frank C S
08/04/2016 13:09
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Es que el derecho de cada habitante debe ser contemplado tambien sin recortes. Es economía de supervivencia, necesaria como nutriente basico y elemental como la vida misma. No se trata de una nueva industria, es de simple razonamiento. Y tampoco entra en contradiccion con el resto de actividades de la ciudad. Aprobarla será justicia, que no es poco. FCS

Avatar: NúriaSantAntoni NúriaSantAntoni
08/04/2016 14:37
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

A favor!

Avatar: mireia77 mireia77
08/04/2016 14:57
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

tothom hi guanya amb el home sharing

Avatar: abel jai abel jai
08/04/2016 16:06
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

dejemos que siga evolucionando esta ciudad

Avatar: Ron Pfeil Ron Pfeil
08/04/2016 18:53
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Homesharing es una manera para los residentes a compartir tambien los beneficios y ventajas del tsunami de turismo que experimentamos en BCN y no solo compartir sus efectos mas desagradables. En este sentido el Homesharing nos ayuda igualar las dos cosas.

Avatar: Ramón Baiget Viale Ramón Baiget Viale
09/04/2016 02:53
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Compartir una vivenda per la que ja pagues impostos i tenir l,ajut per mantenir-se gràcies a un turisme sostenible es el millor per ahidar a la gent de la ciutat que es veuenbobligats a fer-ho i nomes tenen aquesta sortida per sobreviure . On està el mal?

Avatar: Francesca R. Francesca R.
09/04/2016 12:48
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Hay una diferencia enorme entre alquilar pisos enteros u alquilar una simple habitacion, para muchos es la unica manera de poderse permitir mantener sus pisos.

Avatar: Lucía La Flaca Lucía La Flaca
09/04/2016 20:55
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Me parece genial está propuesta, me gustaría poder practicarla legalmente, ya que es necesaria para quienes tenemos rentas MUY bajas.

Avatar: Margarita Ravera Carreño Margarita Ravera Carreño
05/08/2019 13:09
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

Sempre que viatjo ho faig llogant habitacions a un pis habitat per algú. A París tinc una amfitriona que visito amb regularitat, a Londres he conegut amfitrions molt interessants. Acostuma a ser una decepció si el pis no és realment un HomeSharing. Com és possible que a Barcelona això no sigui legal? Hauria de ser la fórmula preferida de l'Ajuntament perquè qui acull algú a casa seva vigila força que no faci soroll a deshores, li ensenya els costums, comparteix moments de vida,...
Com penalitzar els falsos homesharing? Molt fàcil: la plataforma que afavoreix l'intercanvi ha d'indicar si es tracta d'un veritable home-sharing, si l'amfitrió viu realment a la casa i està disposat a quelcom més que "llogar una habitació". La plataforma ha d'oferir un mecanisme per queixar-se dels falsos "homesharing".

Carregant els comentaris ...

decidim.barcelona
  • Preguntes freqüents
  • Ajuda general
  • Tutorials Decidim Barcelona
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Termes i condicions d'ús
  • Descarrega els fitxers de dades obertes
  • decidim.barcelona a Twitter Twitter
  • decidim.barcelona a Facebook Facebook
  • decidim.barcelona a Instagram Instagram
  • decidim.barcelona a YouTube YouTube
  • decidim.barcelona a GitHub GitHub
Amb llicència Creative Commons Web creada amb programari lliure.
Logo Decidim

Confirmar

D'acord Cancel·lar

Si us plau, inicia sessió

facebook Inicia sessió amb Facebook
twitter Inicia sessió amb Twitter
google Inicia sessió amb Google
O

Registra't

Has oblidat la teva contrasenya?