Pla d'Actuació Municipal 2016-2019
#PlaMunicipal 73 barris, una Barcelona. Cap a la ciutat dels drets i les oportunitats.
Ampliar voreres als xamfrans de l'Eixample
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
Proposta vinculada a aquests resultats:
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb aamandarina
Hola, la meva opinió és que eliminar els xamfrans de Barcelona, seria un endarrediment.... tenim una trama única, una trama envejada per moltes ciutats. Els xamfrans de l'eixample dónen molt de dinamisme a la circulació. He viscut a Madrid uns anys i allò és un caos...per girar un cotxe a qualssevol carrer disminueix la velocitat de marxa i para al carril que va circulant i tots el cotxes que van darrere d'ell que volen seguir recte o girar... es paren. No tenen el marge que dónen els xamfrans que nosaltres tenim la sort de disfrutar.
Crec que són molt valiossos i els tindriem de conservar.
Endarreriment seria no avançar en guanyar terreny al cotxe per donar-ho a vianant. És una vergonya que el 70% de l'espai l'ocupi el vehicle motor, ja hi ha les àrees DUM per càrrega i descàrrega.
No em refereixo a parar per a carregar o descarregar, es més simple que això només pel fet de voler girar ja es frena i això fa que tots el cotxes que van darrere ho tinguin de fer i la circulació es fa lenta... tots anem per Barcelona algun cop amb cotxe... també ens afecta a tots. No es tracta de desder carrer per donar prioritat als cotxes però tampoc de desfer lo millor que tenim.
Estaria bé anar amb bici a tot arreu però no tothom ho pot fer... ets massa gran, massa petit, tens 2 fills... tens de portar paquets... tens pares que voleu anar junts... fa fred, plou.... no sé... no pots entrar a una botiga... te la roben en menys de 5 minuts en deixar-la per exemple a la Diagonal cantonada carrer Gandesa, amb 2 candaus i cadena... li va passar al meu marit...
Ja hi ha carrers que tenen les puntes mes llargues i a part de possar-hi 2 bancs... no hi ha mes gent allà ni es fa servir per res, son espais buits, no hi passa mes gent pel fet de que singuin mes amples... la gent és
La gent és la mateixa no hi ha cap avantatge però sí per la circul.lació més fuïda
És que la circulació No ha de ser més fluïda. El cotxe te un efecte gas i si treièssim les voreres ocuparia tot el carrer fins a les portes de les cases. Els xamfrans són el reducte de la insisciplina i el lubricant que permet que l'automòvil es bereni un espai que pertany al vianant.
De fet un dels problemes de Barcelona són reservar aquests xamfrans per a la circulació, al no haver de fer el gir de 90 graus fa que no hagis de reduir la velocitat quan es gira, per tant, més probabilitats de no reaccionar a temps quan un vianant que està creuant el pas de vianants en verd. Massa víctimes provoca el cotxe i la moto a la ciutat.
Barcelona té un problema amb la velocitat del cotxe, ampliar les aceres en aquests xamfrans faria que pacifiquessim una mica més la ciutat. Barcelona ha de deixar de ser una ciutat car-centric
Tens raó en quant al gir de vehicles, de tota manera aprofitant el sentit únic de la trama, fóra bo també pels vianants un pas de peatons alternatiu estil "carril bici" en el cas de que els cotxes no entrin girant al carrer en questió. Si els cotxes es paren al semàfor... perqué caminar fins al pas cap enrera per creuar i després tornar a pujar tot el xamfrà? diferent es quan poden girar... aquest semàfor només es posaria "verd" quan el sentit del carrer a creuar ho permetés. Estalviaria moltes passes.
S'ha de reduïr la velocitat de gir dels vehicles de motor, més encara ara que tenim cada cop més carrils bici. Sino, passen coses com aquesta: https://youtu.be/UbpomKJUUM0
Carregant els comentaris ...