Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
12 comentaris
Conversa amb Miriam AT
Es podria vigilar que no circulessin bicis per les voreres (sobretot a l'Eixample), posant multes, obligant a fer cursos de seguretat viària, etc. Els atropellaments son més dels que es registren, ja que moltes vegades el 'conductor' no es para o les conseqüències de l'accident són lleus i l'administració no en té ni constància. Crec que el control podria ser una mida dissuasòria i ens ajudaria a tenir una ciutat més cívica.
D'acord, aquest tema s'ha de regular be i s'ha de donar formació viària als ciclistes
També obligar a tenir una assegurança d'accidents i matricula
em sembla que manca molta eduació cívica, en general. Les normes de mobilitat determinen l'ordre de prioritats, primer vianants, segon biciletes, etc. Molta gent creu que la prioritat és sempre seva, vagi a peu, en cotxe, moto, etc. Manca respecte a les normes de convivència. A mi també en va atropellar una bicicleta fa anys, a Glòries, em va fer girar, vaig caure d'esquena i em van donar sis punts al crani.
Hi estic d'acord, però voldria afegir que també passa al contrari. Molta gent no respecta els carrils bici, i això és igual d'incívic i perillós. Tal i com es respecten (la major part del temps) les calçades per on passen els cotxes, la gent hauria de vigilar de no caminar pel carril bici.
Conversa amb Lena
Miriam, estoy de acuerdo con que hay muchos casos de actitudes incívicas. Pero te has preguntado por qué a veces las bicis van por las aceras y no por la calle?
La convivencia ciudadana no se mejora poniendo sanciones, sino mejorando las infraestructuras y creando un dialogo y fomentando la empatía.
Por falta de la infraestructura suficiente están perjudicadas todas las personas, al igual si van en bici, coche o andando. El problema real en este debate es el egoísmo, como ha dicho APM : "Molta gent creu que la prioritat és sempre seva, vagi a peu, en cotxe, moto, etc."
Las más incívicas en este sentido me parecen las mamas con carritos de bebé por una absoluta falta de consciencia de compartir el espacio.
El debat aquí és que l'ajuntament i la guàrdia urbana haurien de garantir la seguretat a l'acera per als peatons. Clar que em pregunto per què nanos amb bicicletes sense frens poden circular per l'acera tan ràpid com volen, sortejant els peatons per les aceres com si fosin obstacles, clar que em pregunto com és que poden anar vehicles per les aceres -bicis- sense respectar les normes bàsiques de seguretat viaria, impunement, i que posin en perill la vida de nens , gent gran o gent 'jove' que pot ser atropellada en qualsevol moment. Suposo que deus ser ciclista i que et sembla que el carrer no és prou segur. L'ajuntament està inverint molt en carril bici; ara, que no gens per protegir-nos de les bicis: recordem que sobre l'acera, el feble és el peató i la bici és l'intrús que posa en perill la seguretat de molta gent. Dir que les mares amb cotxet tenen una 'absoluta falta de consciència' crec que està fora de lloc. Els ciclistes a Barcelona ja podrien sercom els holandesos o alemanys
De la mateixa manera que el vianant també ha de vetllar per la seva seguretat:
https://www.youtube.com/watch?v=2T6A6oJ-ztA&feature=youtu.be
I fixa't en l'encreuament dels carrers de Provença amb Marina. És una constant d'infracions de vianants. Aquí n'hi ha per torhom:
https://www.flickr.com/photos/130196410@N04/sets/72157664602171996/show
Els ciclistes en algun moment són també vianants. I els vianants, a la vorera tenen també unes normatives. P ex. l'article 5 diu que faran la deambulació per la vorera, preferentment pel costat dret del sentit de la seva marxa
I els vianants també podrien comportar-se com els holandesos o alemanys. A la vorera, l'article 14 especifica en quins moments la bicicleta pot circular per la vorera:
http://w110.bcn.cat/fitxers/ajuntament/consolidadescast/circulacio.052.pdf
Els ciclistes som també vianants. La bicicleta és la menys implicada en col·lisions:
http://www.aspb.cat/quefem/docs/Informe_Indicadors_Collisions_2014.pdf
http://prod-mobilitat.s3.amazonaws.com/dadesbasiques2013baixa_0.pdf
http://w110.bcn.cat/Ajuntament/Continguts/Ordenances/ord_circulacio_mod_2015.pdf
http://bici-vici.blogspot.com/2007/09/guia-rpida-de-la-nova-ordenana-de.html
No permitir que las bicicletas circulen por las aceras. Varias veces he estado a apunto de ser atropellado o recibir un fuerte golpe por alguna de las bicicletas que circulan por la acera
y he visto con frecuencia que a otras personas también han vivido una situación similar. Creo que hay que proteger al más vulnerable que en este caso es el peatón (sobre todo a los niños
y personas mayores). Evitar situaciones de riesgo de accidentes, que pueden llegar a ser graves. Creo que es prioritario para la convivencia dejar la calzada para los vehículos y las aceras
para las personas.
Yo lo vengo reclamando al ayuntamiento de mi barrio desde hace tiempo. En Av. Josep Tarradellas hay 2 carril bici, y no obstante hay muchas bicis y monopatines por el paseo central que van a toda velocidad. Se precisa un policía de barrio que sancione a los incívicos. Que la lamentable muerte de Muriel Casals sirva de toque de atención al ayuntamiento.
Totalment d'acord. Fa poc més d'un any vaig tenir la meva primera filla, i els primers mesos quan sortia al carrer amb el cotxet el que més por em feia no eren els cotxes, ni les motos, ni els autobusos, ni els taxis... Eren les bicicletes! No volia creuar el carrer provença perquè, encara que jo tingués el semàfor en verd, em venien bicicletes a tota velocitat i pels dos cantons. Em feia molta por que li donessin un cop al cotxet. Per aquell temps, a més, al passeig de St. Joan, vaig veure com un ciclista atropellava un nen que venia de creuar el carrer corrents i va creuar el carril bici justament en el moment que passava un ciclista. A més, fa poc vaig descobrir que la meva àvia de 87 anys tenia molta por de sortir al carrer sola perquè diu que pel seu carrer passen les bicicletes molt ràpid. No sé si és aquesta la ciutat que volem, on les embarassades, les mares i els avis passegen amb por mentre les bicis fan la seva a tota velocitat i creuant impunement en vermell els semàfors.
Carregant els comentaris ...