Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

El següent element és un mapa que presenta els components d'aquesta pàgina com a punts al mapa. L'element es pot fer servir amb un lector de pantalla però pot ser difícil d'entendre.

Saltar el mapa

180 propostes

Vigilar per mantenir un barri digne on es pugui viure i conviure
Preservar els pocs espais públics que queden a ciutat vella
Hi ha masses locals de menjar ràpid i embruta molt la ciutat
Bancs perquè la gent gran pugui fer una parada i descansar
Reorganització del passeig de les Rambles
Peatonalitzar tota la plaça Catalunya i totes les Rambles
Fer peatonal Les Rambles, Plaça Catalunya i Colon
Jardins verticals i horticultura urbana a la Rambla
Centre D'Eposició Cultural, Tradició, Disseny i Responsabilitat Social
Ramblas para pasear
Aceras más anchas, carriles más estrechos, eliminar aparcamiento
Acabar con la venta de drogas de la Rambla y alrededores
Reducir anchura de terrazas y quioscos
Carril bici transversal que conecte la Rambla con barrios ciutat vella
Garantir un bon funcionament de les diferents activitats i usos, així com els diferents fluxos de l’espai Rambles, atenent a la complexitat del conjunt i afavorint tant el gaudi del passeig com la connectivitat entre els barris Gòtic i Raval
Proposta de recuperació del Teatre Principal com a possible centre d’arts en viu i performatives.
Eines urbanístiques de protecció dirigida fonamentalment als infrahabitatges, per millorar les condicions de les mateixes, no solament referent a les façanes i les condicions estructurals, sinó sobretot a les condicions socials dels habitatges
Eines urbanistiques que permetin ordenar i augmentar la quantitat d'habitatge habitual disponible, en detriment d'altres usos de l'habitatge
Obrir una mena de casal de barri, centre cívic o centre social amb espais per a joves, gent gran, famílies...
Situar una zona de jocs per a infants
En relació a un potencial espai comunitari (fàbrica de creació cultural amb ànima comunitària a la part baixa de la Rambla), treballar les rutes escolars dels equipaments escolars del Gòtic i del Raval
Un espai on acollir algun tipus de projecte de fàbrica de creació cultural amb ànima comunitària a la part baixa de la Rambla, amb una programació o una “ocupació” comunitària de l’espai públic amb mobiliari urbà, etc.
Amplificar polítiques públiques que serveixin d'exemple, diverses i integrades: serveis públics, culturals, comunitaris
Disposar de mecanismes de seguiment continu i de cooperació institucional amb les administracions superiors competents en delictes econòmics i laborals
El paviment Miró, obra d'art integrada al Passeig central, que dóna la Benvinguda als visitants per mar, ha esdevingut la imatge icònica de l'atemptat. Es proposa la seva cura i restauració
Cal integrar el memorial en el disseny urbà i situar-lo en la zona del Pla de l'Ós on es va aturar el recorregut del vehicle de l'atemptat del 17 d'agost de 2017
El Memorial hauria de ser un referent universal que no fomenti la por i que convidi a la pau i solidaritat entre les persones
El Memorial Rambles ha de ser un homenatge viu que evoqui a la convivència universal, amb una mirada oberta i contemporània
Eliminar els espais insegurs , especialment en horari nocturn, provocats pels elements fixes de les terrasses
Garantir la uniformitat i els nivells lumínics adequats per evitar punts insegurs
Integrar i dissenyar els diferents elements de seguretat en coherència amb el conjunt
Dissenyar el conjunt de les Rambles creant un espai segur en tot el seu recorregut
Estudiar les característiques pròpies dels locals en funció de l’arquitectura i el per tal de racionalitzar i sistematitzar el disseny dels elements de retolació
Estudiar, acotar i re-ubicar l'emplaçament de quioscs i terrasses a lo llarg de l'eix per garantir un ús equilibrat del conjunt
Distribució proporcional dels espais de flux i d’estada, priorització dels moviments de vianants
Racionalització de tots els elements de mobiliari urbà i enllumenat: posició, disseny, distàncies relatives
Detectar les possibilitats de noves plantacions que reforcin i estenguin el sostre verd de les Rambles
Proposar nou arbrat de regeneració a partir d'un estudi previ de gestió del verd existent
Millorar les condicions del subsòl i implantar sistemes de regeneració i millora del substrat vegetal
Atendre a la qualitat de vida de l’arbrat
Disminuir els problemes acústics provocats pel trànsit general (vehicles, motos, camions d'escombraries, bus...)
Incloure elements funcionals –bancs, cadires, elements urbans– i ergonòmics que afavoreixin el confort d’ús
Integrar zones d'estada agradables i ben dissenyades sota l'arbrat existent
Neteja de superfície atenent al perjudici que provoca als arbres l’aigua contaminada
Implantar punts verds en les plantes baixes, distribuïts a lo llarg de l'eix, per afavorir i millorar el reciclatge dels veïns i comerciants
Emplaçament repartit i equilibrat de contenidors de recollida orgànica per a veïns i comerciants
• Integrar i dissenyar un sistema de recollida d'escombraries que garanteixi el bon funcionament del servei i millori la qualitat de vida de totes les persones
Implementar en el disseny urbà sistemes urbans de drenatge sostenible
Preveure el soterrament d'instal·lacions en previsió de la possible integració de projectes de generació elèctrica en edificis existents (plaques solars en cobertes; La Boqueria, Teatre Principal...).
Soterrament de les instal·lacions aèries existents en l'espai públic i en façanes
Racionalitzar i modernitzar les instal·lacions i serveis generals (enllumenat, reg, sanejament, telecomunicacions, recollida d'escombraries, reciclatge...)
Millorar l'accessibilitat dels accessos a l'estació de Liceu, plantejant un nou accés en planta baixa (Edifici Intel·ligent) per a resoldre els problemes actuals d'accés i la connexió entre andanes
Millorar l'accessibilitat dels accessos a metro i FCG a Pelai/Canaletes
Garantir un bon accés al metro i una bona relació d’aquest amb l’espai central.
Dissenyar un espai urbà accessible universal en tot el seu traçat
Garantir les visuals i les perspectives que posen en valor el paisatge arquitectònic
Garantir la permeabilitat visual i física en els encreuaments
Eliminar els elements distorsionadors i/o obsolets, que bloquegen la permeabilitat i l'accessibilitat (armaris d’instal·lacions, cabines de telèfon, panells publicitaris...)
Quioscs de flors, incorporar en el disseny de l'element l'espai per a magatzematge i recollida de brossa
Recuperar el disseny original dels quioscs ex- ocellaires (disseny Antoni de Moragas-Spa 1997)
Posar en valor els quioscs de premsa fent èmfasi en el seu disseny original que ha tingut reconeixement professional i que ha esdevingut icona (disseny Pep Alemany, premi FAD 1972).
Equilibrar, definir i acotar adequadament els espais de terrasses i quioscs. Repensar l'adequació dels diferents quioscs i/o terrasses a les necessitats actuals
Alleugerir l'activitat comercial privada en l'espai públic
Resoldre adequadament l’ocupació dels espais laterals (espai lavabos Plaça del Teatre)
Alliberar convenientment l'espai central per tal de garantir la fluïdesa dels recorreguts per a vianants longitudinals i transversals
Millorar i minimitzar la senyalització vertical
Racionalitzar les entrades i sortides de pàrquings soterrats
Concretar el recorregut de les bicicletes i parades bicing en extrems i carrers laterals
Concretar la ubicació de les parades de taxis als extrems de Plaça Catalunya - Colom i carrers laterals
Concretar punts de control d’accés restringit
Definir zones de logística - plataformes de distribució urbana de mercaderies (DUM)
Definir zones de càrrega i descàrrega a lo llarg de l’eix
Limitar la presència de vehicles grans (bus, camions...)
Acotar i racionalitzar l’espai rodat a un carril de circulació
Prioritzar el moviment a peu dels ciutadans
Modificar el traçat del carrer Pelai i de Plaça Catalunya
Millorar la relació de Les Rambles amb Plaça Catalunya.
Reconvertir la fragmentació dels espais de Colom-Drassanes en un espai unitari d’articulació ciutat-front marítim
Modificar el traçat de l’Avinguda Drassanes relacionant-lo directament amb Colom
Garantir la continuïtat del passeig fins a Colom.
Ordenació i racionalització de l’espai lliure i ocupat (quioscs, terrasses, accessos a les estacions de metro.
Alliberar d’obstacles els encreuaments i fronts de façanes d’edificis catalogats.
Dissenyar l’espai públic en consideració a cada un dels elements característics de les Rambles en raó del seu valor patrimonial.
Organització espaial de l’enllumenat que valori l’espai global. Unificació formal dels elements.
Tractament unitari del paviment.
Tractament de la secció, optimitzant l’espai vianant i racionalitzant l’espai rodat.
Posar en valor l’arbrat, millorant les seves condicions vitals i reconeixent i protegint l’espai físic que l’envolta.
Posar en valor l’arquitectura de les Rambles fent-la participar de l’espai públic
Posar en valor les diferents Unitats Paisatgístiques ( seqüència d'espais i eixamplaments que històricament han caracteritzat els diferents trams).
Garantir la continuïtat transversal d’aquests espais ( seqüència d'espais i eixamplaments ), cosint la trama i posant-los en valor a lo llarg de l'eix.
Indagar els efectes de la possibilitat de reservar dies, franges horàries o sistemes d’alternança de torns a la Boqueria per activitat majoritàriament veïnal
Estudi dels horaris més massius d’afluència de grups turístics a la Boqueria i al llarg del passeig i possible indicador de nombre màxim de persones per grup
Estudi de l’encotxament i desencotxament dels busos llençadora des del moll de creuers, dels autocars de grups per accedir a les Rambles o algun dels seus equipaments culturals, elements d’interès o hotels.
Trajecte Rambles per fites/zones reconeixibles: orientació Raval-Gòtic, Colon-Plaça Catalunya
Visibilització dels nodes i sistemes de transport públic
Treballar conjuntament amb les operadores turístiques per millorar el relat i ús de la Rambla
Referenciar destinacions i visibilitzar "tornades" (visitants)
Gestió integral de guiatges i càrregues i descàrregues de béns i persones
Minimitzar la presència de vehicles grans (bus urbà, bus turístic, vehicles de mercaderies)
Estudiar els efectes dels comerços de venda de menjar preparat en el passeig i també a la plaça Gardunya, entre d’altres espais, així com els efectes a nivell de sobreproducció de residus que es dipositen en papereres públiques.
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir