Reglamento de Participación Ciudadana
Da tu opinión sobre la propuesta del nuevo Reglamento de participación ciudadana
Capítulo 6. Las consultas ciudadanas
El capítulo sexto está dedicado a las consultas ciudadanas, con las cuales se pide la opinión de la ciudadanía en materias de competencia municipal, mediante el voto directo, libre, igual y secreto a las urnas presenciales o electrónicas en el marco de la normativa vigente en la materia. Se establecen los principios informadores de las consultas, el ámbito territorial, los sujetos legitimados para promoverlas, sus efectos, objeto, convocatoria, periodo de debate público, así como los aspectos básicos de procedimiento y garantías, como por ejemplo las mesas de consultas y las comisiones de seguimiento.
A través de este enlace puedes consultar el texto para este capítulo que se propone que sea aprobado en el nuevo Reglamento. Los textos modificados respecto al Reglamento del 2017 señalan en amarillo.
El debate se cerró el 23 de octubre.
Después de recoger y valorar las aportaciones:
Consulta la propuesta de redactado final para el Capítulo 6. Las consultas ciudadanas 📄*
*(pendiente de tramitación y posterior aprobación si procede).
Usa los comentarios para hacernos llegar tus aportaciones sobre este Capítulo.
Si tu aportación es para modificar un artículo o apartado, especifica a tu comentario:
- el artículo del que se trata.
- la propuesta concreta de redactado.
- la justificación del cambio propuesto.
Reportar contenido inapropiado
Este contenido no es apropiado?
Cerrar debate
¿Cuál es el resumen o la conclusión de este debate?
Detalles del comentario
Estás viendo un solo comentario
Ver todos los comentarios
Conversación con Associació per la Transparència
I.ARTICLE 88.4: MODIFICACIÓ
REDACCIÓ ACTUAL
“4. Els o les membres de la Comissió de Seguiment no poden tenir la condició d'electes de l'Ajuntament, del Parlament de Catalunya, de les Corts Generals ni del Parlament Europeu, ni tampoc poden ser funcionaris o funcionàries eventuals ni càrrecs directius municipals ni qualsevol altra condició que els pugui crear cap conflicte d'interessos respecte la seva condició de membre de la Comissió de Seguiment, i estan sotmesos a les normes de conducta, principis i valors previstos en el Codi ètic de conducta de l'Ajuntament de Barcelona que resultin aplicables”
PROPOSTA DE REDACCIÓ:
“4. Els o les membres de la Comissió de Seguiment no poden tenir la condició d'electes de l'Ajuntament, del Parlament de Catalunya, de les Corts Generals ni del Parlament Europeu, ni tampoc poden ser funcionaris o funcionàries eventuals ni càrrecs directius municipals ni qualsevol altra condició que els pugui crear cap conflicte d'interessos respecte la seva condició de membre de la Comissió de Seguiment, estant expressament recollit en aquest supòsit els casos d'aquelles persones que, per si mateixes, o mitjançant qualsevol altra persona física o jurídica de la qual formin o hagin format part en els dos anys anteriors a la constitució de la Comissió de Seguiment, hagin rebut qualsevol tipus de finançament públic per part de l'Ajuntament, i estan sotmesos a les normes de conducta, principis i valors previstos en el Codi ètic de conducta de l'Ajuntament de Barcelona que resultin aplicables”
JUSTIFICACIÓ:
Establir una salvaguarda a l'hora de determinar qui formen part de les diferents comissions i òrgans de seguiment implicats en garantir la legalitat i adequat funcionament dels processos de participació ciutadana, que consisteix en que no hagin rebut finançament públic en els dos anys anterior a la constitució de l'òrgan en qüestió, té l'objectiu d'evitar la possible vinculació -ja no només jurídica i / o econòmica, sinó també política- entre aquesta percepció econòmica i els possibles interessos polític-administratius a l'hora de promoure un determinat procés participatiu.
NO S'ACCEPTA LA PROPOSTA...
...per limitar la Participació Ciutadana.
Cargando los comentarios ...