Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Ecoxamfrans, nous espais de trobada al carrer d’Aragó
Descripció breu
Proposem la creació de nous espais d’estada en forma d’Ecoxamfrans dissenyats amb urbanisme tàctic, per recuperar espai per a les persones, en detriment dels vehicles que ara els ocupen. Alhora disposar de més punts de trobada per al veïnat, ara pràcticament inexistents.
Descripció ampliada
En el carrer d’Aragó, l’espai dedicat als vehicle a motor és del 63%. Les petites zones verdes són bàsicament espais alliberats per l’enretirament de façana o bé espais alliberats per la intersecció amb altres vies. Pel que fa a l’aprofitament dels patis d’illa, del total de 35 que n'hi ha, només 3 disposen d’espais interiors pel repòs i el joc. Al llarg de la via, la sensació de verd i espai lliure és pràcticament inexistent.Amb aquestes condicions, el gaudi del carrer es fa gairebé impossible, especialments per part d’iinfants i gent gran.
Per això proposem:
- Reconvertir 14 xamfrans, actualment dedicats a aparcaments, en espais d’estada dissenyats amb urbanisme tàctic: tanques vegetades, bancs i cadires, testos amb arbres, pintura, etc.
Els espais que inicialment considerem convenients són les cruïlles del carrer d’Aragó amb: Entença, Calàbria, Urgell, Muntaner, Aribau, Balmes, Pau Claris, Bruc, Bailèn, Roger de Flor, Nàpols, Padilla, Cartagena i Independència.
Línia del PAM relacionada amb el projecte
- Dret Socials
- Emergència climàtica
- Dret a la ciutat
Àmbit territorial
- Districte de l’Eixample
Incorporació de la perspectiva de gènere
La creació d’ecoxamfrans al carrer d’Aragó ens permet incrementar la diversitat de funcions de l’espai, augmentar el verd urbà i l’espai jugable. Aquests aspectes formen part del procés per a la creació d’un espai públic més inclusiu. A més, la ciutat inclusiva que promou l’urbanisme de gènere, fomenta el teixit social a través de la creació d’espais de trobada i convivència, d’on parteix la idea dels Ecoxamfrans.
Impacte esperat
- 1.000 metres quadrats d’espai recuperat per a les persones
- Contribuir a la creació d’un carrer més amable i tranquil
- Augment de les relacions socials al barri
- Millora paisatgística de l’entorn
- Augment del verd urbà
Agents que caldrà implicar en el plantejament o l’execució del projecte
- Associacions de veïns i veïnes
- Comerciants
- Persones residents
Cost aproximat orientatiu (opcional inicialment)
500.000 €
S'adjunta PDF amb la versió ampliada de la proposta
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
Ens plau comunicar-te que el projecte que has presentat compleix els criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat acceptat i passarà a la següent fase del procés participatiu.
Inicialment i en el marc del procés de transformació de les "Superilles" es va desestimar la vostra proposta a causa de la profunda transformació que està en marxa al districte, entenent que als voltants del Carrer Aragó ja hi ha previstes moltes actuacions, i en definitiva podien generar conflictes i problemes per a la mobilitat ciutadana.
En qualsevol cas, analitzant de nou la vostra proposta en detall, s'ha decidit acceptar el projecte, condicionant-lo a la fase de concreció.
En cas de sortir escollit, en aquesta fase els serveis tècnics de districte farien un estudi detallat de cadascuna de les ubicacions proposades per determinar la seva viabilitat. S'evitarien carrers que coincideixin amb carrils bici perpendiculars.
La crisi sanitària, econòmica i social ens ha obligat a adaptar i redefinir les fases, el calendari i la normativa del procés participatiu. Pots consultar tota la informació del procés a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Projectes relacionats
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
16 comentaris
Bona iniciativa!
Totalment necessaris!
Aragó ha de ser un carrer, no una autopista urbana. Aquesta és una de les mesures necessàries.
A favor
A favor!
A favor!!
Totalment necessari. Post Covid-19 tenim l'obligació ètica de canviar la manera d'encarar la nostra convivència en comunitat. Estem testant el que implica la normalitat, no deixem que la "nova normalitat" ens porti a la mateixa situació de desigualtat i manca de respecte pel medi ambient. Si quan diem que la salut és el primer, que calen polítiques valentes, realment estem parlant seriosament, aquesta proposta és una gran oportunitat per posar-ho en pràctica.
Si! S'ha de recuperar l'espai del centre per les persones. També s'ha de replantejar quina serà la alternativa, on es podrà aparcar i facilitar-ho.
Necessitem crear entorns humanitzats al carrer Aragó. Cal recuperar-lo per als vianants. Ara és patrimoni exclusiu dels cotxes. Una persona en cotxe utilitza un espai que podrien utilitzar varies persones i sense contaminar ni ambiental ni acústica.
Totalment d'acord amb la proposta. Actualment, el carrer Aragó és un lloc d'on, més aviat, s'hi fuig.
D'acord!
Totalment d'acord! Menys cotxes i més espai per les persones!
Totalment d'acord
L'AFA de l'escola pública Auró dona suport a aquesta proposta.
A favor de la propuesta!
[ACLARACIONES REQUERIDAS POR EL PROMOTOR/A]
Se ha descartado con las siguientes razones: Lamentem comunicar-te que el projecte que has presentat no compleix algun dels criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupost participatiu 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat descartat i no passarà a la següent fase del procés participatiu. Aquest projecte ja està en fase de redacció, licitació i execució,en el marc de l'ampliació d'escala a ciutat del pla de superilles a l'Eixample, tal com es va presentar al mes de novembre de 2020.
Nos gustaría una respuesta a las siguientes dudas/preguntas:
Cuales criterios técnicos no se cumplen en esta propuesta? Hay criterios que se pueden ajustar?
Se mencionan superillas del Eixample, en que contexto? No tienen un presupuesto separado? Porque esto no se puede hacer si se hace el otro?
Además, superillla Eixample ha sido presentado (y nunca votado) por parte de la ciudadanía, después de que se hicieron los presupuestos participativos. Entonces porque ese proyecto tiene prioridad sobre esta propuesta?
Queremos que se re-evalue/re-incorpore el proyecto: añadir zonas verde en otras calles no es incompatible con añadirlo en esta "
[RESPUESTA DEL AYUNTAMIENTO DE BARCELONA]
Inicialmente y en el marco del proceso de transformación de las “Superilles” se desestimó vuestra propuesta debido a la profunda transformación que está en marcha en el distrito, entendiendo que en las inmediaciones de la Calle Aragó ya hay previstas muchas actuaciones, y en suma podían generar conflictos y problemas para la movilidad ciudadana.
En cualquier caso, analizando de nuevo vuestra propuesta en detalle, se ha decidido aceptar el proyecto, condicionándolo a la fase de concreción.
En caso de salir escogido, en esta fase los servicios técnicos del distrito harían un estudio detallado de cada una de las ubicaciones propuestas para determinar su viabilidad. Se evitarían calles que coincidan con carriles bici perpendiculares.
Carregant els comentaris ...