Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Aragó comença a respirar, d’autopista urbana a carrer pacificat
Descripció breu
L’objecte és la reducció de velocitat a 30 km/h en tota l'extensió del carrer d’Aragó i fer un seguiment acurat dels paràmetres de contaminació atmosfèrica i acústica.
Descripció ampliada
Aragó es una via densament poblada, amb menys del 40% de l’espai públic destinat a les persones. Compta amb una elevada circulació de vehicles a motor. Per aixó es proposa:
Pacificació i control del trànsit
- Reducció de la velocitat a 30km/h a tota l'extensió del carrer d’Aragó.
- Instal·lació de càmeres de control de velocitat en les següents cruïlles: Entença, Urgell, Balmes, Bailèn, Marina, Independència.
Confort acústic
- Instal·lació de 10 sensors de contaminació acústica en les següents cruïlles: Entença, Urgell, Muntaner, Balmes, Pau Claris, Bailèn, Sardenya, Marina, Independència, Meridiana.
- Publicació diària de màximes i promigs horaris de dades de contaminació acústica en la plataforma d' OpenData de l'Ajuntament, i de dades històriques.
Control ambiental
- Instal·lació d’una estació de control ambiental a la cruïlla dels carrers d’Aragó, Sardenya i Diagonal.
- Publicació diaria de màximes i promigs horaris de dades de contaminació ambiental en la plataforma de OpenData de l'Ajuntament, i de dades històriques
Línia del PAM relacionada amb el projecte
- Emergència climàtica
Àmbit territorial
- Districte de l’Eixample
Incorporació de la perspectiva de gènere
La nostra proposta s’acull als principis de la mobilitat sostenible que recull el Manual d’urbanisme la vida quotidiana de l’Ajuntament de Barcelona: “La Mobilitat sostenible fuig de la contaminació atmosfèrica i contaminació acústica, el malbaratament de recursos i la fragmentació de la ciutat degut a grans infraestructures viàries. També afavoreix una mobilitat compartida (entre diferents persones) i multimodal (amb diferents mitjans de transport)”.
Impacte esperat
- Pacificar el trànsit del carrer d’Aragó
- Millorar la seguretat ciutadana en la vía pública
- Incrementar les fonts d’informació sobre contaminació acústica i atmosfèrica, per obtenir dades més representatives i realistes
Agents que caldrà implicar en el plantejament o l’execució del projecte
- Equips tècnics municipals
- Agència de salut pública de Barcelona
- ISGlobal
- CSIC
Cost aproximat orientatiu
193.500 €
S'adjunta PDF amb la versió ampliada de la proposta.
Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:
Lamentem comunicar-te que el projecte que has presentat no compleix algun dels criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupost participatiu 2020-2023 de l’ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat descartat i no passarà a la següent fase del procés participatiu. El projecte és contrari a polítiques, programes, plans, projectes urbanístics aprovats per l’Ajuntament de Barcelona. En concret, aquest projecte entra en conflicte amb d'altres programes que s'estan duent a terme o estan en fase de licitació al mateix territori. D'altra banda, des de la direcció de qualitat ambiental es considera que ja es tenen dades suficients de les condicions de contaminació i soroll del carrer Aragó, que s'actualitzen anualment.
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Pots revisar la resta de comentaris aquí.
[ACLARACIONES REQUERIDAS POR EL PROMOTOR/A]
Se ha descartado con las siguientes razones: El projecte és contrari a polítiques, programes, plans, projectes urbanístics aprovats per l’Ajuntament de Barcelona. En concret, aquest projecte entra en conflicte amb d'altres programes que s'estan duent a terme o estan en fase de licitació al mateix territori. D'altra banda, des de la direcció de qualitat ambiental es considera que ja es tenen dades suficients de les condicions de contaminació i soroll del carrer Aragó, que s'actualitzen anualment.
Nos gustaría una respuesta a las siguientes dudas/preguntas:
- No se aclara cuales son los programas en conflicto. De que proyectos hablan?
- Hay otros proyectos donde se quiera poner a 30 la calle Aragó? Si así es, nos pueden indicar cuales?
- El objetivo es tener y publicar datos con frecuencia elevada, con qué criterio se considera que los datos anuales son ""suficientes"" para dibujar una mapa del ruido?
- Queremos que se re-evalue el proyecto en una óptica diferente y se reincorpore, porque donde ustedes hablan de conflicto quizás hay una oportunidad para disminuir la contaminación y aumentar la seguridad vial a lo largo de esta autopista urbana"
[RESPUESTA DEL AYUNTAMIENTO DE BARCELONA]
El proyecto de pacificación que se mencionaba en la respuesta a vuestro propuesta es el nuevo carril bici de Aragó, que conjuntamente con el carril bus ya ha iniciado la transformación de esta arteria principal de la ciudad.
Respecto a vuestra petición de zona 30 en toda la vía, actualmente no está previsto implementar este cambio, dado que se trata de red básica, aunque si está previsto hacerlo en el tramo donde hay entornos escolares. Por otra parte, comentar que también está previsto colocar un radar medidor de velocidad en el cruce con Pau Claris.
Finalmente comentar que respecto a los medidores de contaminación acústica y ambiental se descartó dado que en el marco de los presupuestos participativos no contemplan incorporar proyectos que generen gasto corriente significativo de mantenimiento, y en ambos casos este gasto sería necesario.
Carregant els comentaris ...