Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
Salta i ves al contingut principal decidim.barcelona
Logo oficial de decidim.barcelona
  • Català Triar la llengua Elegir el idioma
    • Castellano
Registra't Entra
  • Inici
  • Processos participatius
  • Òrgans de participació
  • Iniciatives ciutadanes
  • Ajuda

Pressupostos participatius de Barcelona

#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte

Fase 7 de 7
Impuls i seguiment dels projectes 01-07-2021 - 31-12-2023
Veure les fases Consulta l'estat d'execució
  • El procés
  • Seguiment
  • Comissions de Seguiment
  • Resultats votació
  • Més informació
  • Priorització de projectes
  • Projectes
Més
  • Projectes
chevron-left Torna al llistat

Aragó comença a respirar, d’autopista urbana a carrer pacificat

Avatar: Eixample Respira Eixample Respira
22/05/2020 20:15  
Rebutjada

Descripció breu

L’objecte és la reducció de velocitat a 30 km/h en tota l'extensió del carrer d’Aragó i fer un seguiment acurat dels paràmetres de contaminació atmosfèrica i acústica. 

Descripció ampliada

Aragó es una via densament poblada, amb menys del 40% de l’espai públic destinat a les persones. Compta amb una elevada circulació de vehicles a motor. Per aixó es proposa:

Pacificació i control del trànsit


  • Reducció de la velocitat a 30km/h a tota l'extensió del carrer d’Aragó.

  • Instal·lació de càmeres de control de velocitat en les següents cruïlles: Entença, Urgell, Balmes, Bailèn, Marina, Independència.

Confort acústic


  • Instal·lació de 10 sensors de contaminació acústica en les següents cruïlles: Entença, Urgell, Muntaner, Balmes, Pau Claris, Bailèn, Sardenya, Marina, Independència, Meridiana.

  • Publicació diària de màximes i promigs horaris de dades de contaminació acústica en la plataforma d' OpenData de l'Ajuntament, i de dades històriques.

Control ambiental 


  • Instal·lació d’una estació de control ambiental a la cruïlla dels carrers d’Aragó, Sardenya i Diagonal.

  • Publicació diaria de màximes i promigs horaris de dades de contaminació ambiental en la plataforma de OpenData de l'Ajuntament, i de dades històriques


Línia del PAM relacionada amb el projecte

  • Emergència climàtica 


Àmbit territorial

  • Districte de l’Eixample


Incorporació de la perspectiva de gènere

La nostra proposta s’acull als principis de la mobilitat sostenible que recull el Manual d’urbanisme la vida quotidiana de l’Ajuntament de Barcelona: “La Mobilitat sostenible fuig de la contaminació atmosfèrica i contaminació acústica, el malbaratament de recursos i la fragmentació de la ciutat degut a grans infraestructures viàries. També afavoreix una mobilitat compartida (entre diferents persones) i multimodal (amb diferents mitjans de transport)”. 

Impacte esperat


  • Pacificar el trànsit del carrer d’Aragó

  • Millorar la seguretat ciutadana en la vía pública

  • Incrementar les fonts d’informació sobre contaminació acústica i atmosfèrica, per obtenir dades més representatives i realistes


Agents que caldrà implicar en el plantejament o l’execució del projecte


  • Equips tècnics municipals

  • Agència de salut pública de Barcelona

  • ISGlobal

  • CSIC


Cost aproximat orientatiu

193.500 €

S'adjunta PDF amb la versió ampliada de la proposta.



  • Resultats al filtrar per la categoria: Altres Altres

Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:

Lamentem comunicar-te que el projecte que has presentat no compleix algun dels criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupost participatiu 2020-2023 de l’ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat descartat i no passarà a la següent fase del procés participatiu. El projecte és contrari a polítiques, programes, plans, projectes urbanístics aprovats per l’Ajuntament de Barcelona. En concret, aquest projecte entra en conflicte amb d'altres programes que s'estan duent a terme o estan en fase de licitació al mateix territori. D'altra banda, des de la direcció de qualitat ambiental es considera que ja es tenen dades suficients de les condicions de contaminació i soroll del carrer Aragó, que s'actualitzen anualment.
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius

Referència: BCN-PROP-2020-05-23985
Versió 2 (de 2) veure altres versions
Verifica l'empremta digital

Empremta digital

El text següent és una representació abreviada i hashejada d'aquest contingut. És útil per garantir que el contingut no hagi estat alterat, ja que una única modificació provocaria un valor totalment diferent.

Valor: 07c69336d6f1fc48b1c832ceb0d89c6f23fda28450a70afb8a851872746fd09b

Origen: {"body":{"ca":"<h3>Descripció breu</h3><p>L’objecte és la reducció de velocitat a 30 km/h en tota l'extensió del carrer d’Aragó i fer un seguiment acurat dels paràmetres de contaminació atmosfèrica i acústica.&nbsp;</p><h3>Descripció ampliada</h3><p>Aragó es una via densament poblada, amb menys del 40% de l’espai públic destinat a les persones. Compta amb una elevada circulació de vehicles a motor. Per aixó es proposa:</p><h4><em>Pacificació i control del trànsit</em></h4><ul><li>Reducció de la velocitat a 30km/h a tota l'extensió del carrer d’Aragó.</li><li>Instal·lació de càmeres de control de velocitat en les següents cruïlles: Entença, Urgell, Balmes, Bailèn, Marina, Independència.</li></ul><p><em>Confort acústic</em></p><ul><li>Instal·lació de 10 sensors de contaminació acústica en les següents cruïlles: Entença, Urgell, Muntaner, Balmes, Pau Claris, Bailèn, Sardenya, Marina, Independència, Meridiana.</li><li>Publicació diària de màximes i promigs horaris de dades de contaminació acústica en la plataforma d' OpenData de l'Ajuntament, i de dades històriques.</li></ul><h4><em>Control ambiental&nbsp;</em></h4><ul><li>Instal·lació d’una estació de control ambiental a la cruïlla dels carrers d’Aragó, Sardenya i Diagonal.</li><li>Publicació diaria de màximes i promigs horaris de dades de contaminació ambiental en la plataforma de OpenData de l'Ajuntament, i de dades històriques</li></ul><p><br></p><h3>Línia del PAM relacionada amb el projecte</h3><ul><li>Emergència climàtica&nbsp;</li></ul><p><br></p><h3>Àmbit territorial</h3><ul><li>Districte de l’Eixample</li></ul><p><br></p><h3>Incorporació de la perspectiva de gènere</h3><p>La nostra proposta s’acull als principis de la mobilitat sostenible que recull&nbsp;el Manual d’urbanisme la vida quotidiana de l’Ajuntament de Barcelona: <em>“La Mobilitat sostenible fuig de la contaminació atmosfèrica i contaminació acústica, el malbaratament de recursos i la fragmentació de la ciutat degut a grans infraestructures viàries. També afavoreix una mobilitat compartida (entre diferents persones) i multimodal (amb diferents mitjans de transport)”.&nbsp;</em></p><h3>Impacte esperat</h3><ul><li>Pacificar el trànsit del carrer d’Aragó</li><li>Millorar la seguretat ciutadana en la vía pública</li><li>Incrementar les fonts d’informació sobre contaminació acústica i atmosfèrica, per obtenir dades més representatives i realistes</li></ul><p><br></p><h3>Agents que caldrà implicar en el plantejament o l’execució del projecte</h3><ul><li>Equips tècnics municipals</li><li>Agència de salut pública de Barcelona</li><li>ISGlobal</li><li>CSIC</li></ul><p><br></p><h3>Cost aproximat orientatiu</h3><p>193.500 €</p><p>S'adjunta PDF amb la versió ampliada de la proposta.</p><p><br></p><p><br></p>"},"title":{"ca":"Aragó comença a respirar, d’autopista urbana a carrer pacificat"}}

Aquesta empremta digital es calcula mitjançant un algoritme de hash SHA256. Per reproduir-lo tu mateix, pots utilitzar una Calculadora MD5 en línia i copiar-hi les dades d'origen.

Compartir:

link-intact Compartir l'enllaç

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius/f/3768/proposals/23985/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius/f/3768/proposals/23985/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

📑 Documents relacionats

Proposta ampliada pdf 200 KB

Descarregar fitxer

Reportar contingut inapropiat

Aquest contingut no és apropiat?

Motiu

Detalls del comentari

Ordenar per:
  • Més antic
    • Més ben valorats
    • Recent
    • Més antic
    • Més discutit
Estàs veient un sol comentari

Mostra tots els comentaris

Avatar: Alfons Alfons
22/05/2020 22:36
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Necessària. Només és pot millorar allò que es pot medir.

Carregant els comentaris ...

decidim.barcelona
  • Preguntes freqüents
  • Ajuda general
  • Tutorials Decidim Barcelona
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Termes i condicions d'ús
  • Descarrega els fitxers de dades obertes
  • decidim.barcelona a Twitter Twitter
  • decidim.barcelona a Facebook Facebook
  • decidim.barcelona a Instagram Instagram
  • decidim.barcelona a YouTube YouTube
  • decidim.barcelona a GitHub GitHub
Amb llicència Creative Commons Web creada amb programari lliure.
Logo Decidim

Confirmar

D'acord Cancel·lar

Si us plau, inicia sessió

facebook Inicia sessió amb Facebook
twitter Inicia sessió amb Twitter
google Inicia sessió amb Google
O

Registra't

Has oblidat la teva contrasenya?