Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Aragó comença a respirar, d’autopista urbana a carrer pacificat
Descripció breu
L’objecte és la reducció de velocitat a 30 km/h en tota l'extensió del carrer d’Aragó i fer un seguiment acurat dels paràmetres de contaminació atmosfèrica i acústica.
Descripció ampliada
Aragó es una via densament poblada, amb menys del 40% de l’espai públic destinat a les persones. Compta amb una elevada circulació de vehicles a motor. Per aixó es proposa:
Pacificació i control del trànsit
- Reducció de la velocitat a 30km/h a tota l'extensió del carrer d’Aragó.
- Instal·lació de càmeres de control de velocitat en les següents cruïlles: Entença, Urgell, Balmes, Bailèn, Marina, Independència.
Confort acústic
- Instal·lació de 10 sensors de contaminació acústica en les següents cruïlles: Entença, Urgell, Muntaner, Balmes, Pau Claris, Bailèn, Sardenya, Marina, Independència, Meridiana.
- Publicació diària de màximes i promigs horaris de dades de contaminació acústica en la plataforma d' OpenData de l'Ajuntament, i de dades històriques.
Control ambiental
- Instal·lació d’una estació de control ambiental a la cruïlla dels carrers d’Aragó, Sardenya i Diagonal.
- Publicació diaria de màximes i promigs horaris de dades de contaminació ambiental en la plataforma de OpenData de l'Ajuntament, i de dades històriques
Línia del PAM relacionada amb el projecte
- Emergència climàtica
Àmbit territorial
- Districte de l’Eixample
Incorporació de la perspectiva de gènere
La nostra proposta s’acull als principis de la mobilitat sostenible que recull el Manual d’urbanisme la vida quotidiana de l’Ajuntament de Barcelona: “La Mobilitat sostenible fuig de la contaminació atmosfèrica i contaminació acústica, el malbaratament de recursos i la fragmentació de la ciutat degut a grans infraestructures viàries. També afavoreix una mobilitat compartida (entre diferents persones) i multimodal (amb diferents mitjans de transport)”.
Impacte esperat
- Pacificar el trànsit del carrer d’Aragó
- Millorar la seguretat ciutadana en la vía pública
- Incrementar les fonts d’informació sobre contaminació acústica i atmosfèrica, per obtenir dades més representatives i realistes
Agents que caldrà implicar en el plantejament o l’execució del projecte
- Equips tècnics municipals
- Agència de salut pública de Barcelona
- ISGlobal
- CSIC
Cost aproximat orientatiu
193.500 €
S'adjunta PDF amb la versió ampliada de la proposta.
Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
16 comentaris
Carregant els comentaris ...
Carregant els comentaris ...