Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Carril bici a Aragó, un nou eix ciclista Besòs-Montjuic
Descripció breu
Millora mediambiental i pacificació de la autopista urbana del carrer d’Aragó mitjançant la construcció d’un carril bicicleta, i la regulació i control de la velocitat del trànsit rodat
Descripció ampliada
El carrer d’Aragó es una via densament poblada amb menys del 40% de l’espai públic destinat a les persones. Compta amb una elevada circulació de vehicles a motor, de fet, és el carrer més transitat de Barcelona, i els nivells de contaminació atmosfèrica i acústica vulneren constantment els exigits per la normativa europea i catalana.
La proposta, beneficia directament als residents de l’Eixample i a la ciutat, pacificant el carrer d’Aragó i millorant els paràmetres mediambientals ,i consisteix en
a. La construcció d’un carril bicicleta unidireccional donant resposta a les necessitats de:
- Millorar la mobilitat activa i individual en connexions territorials, internes, intermodals, quotidianes, educatives , laborals i de natura i lleure.
- Crear un Eix Ciclista des del riu Besòs fins a Montjuïc, connectant amb el carril existent Aragó-Guipúscoa i formant un parell al carril bicicleta del carrer de València
b. Reduir la velocitat a 30 km/h en tota l’extensió, adequant les fases semafòriques i la instal·lació de càmeres de control de velocitat
Línia del PAM relacionada amb el projecte
- Emergencia climatica: mobilitat sostenible i segura
Àmbit territorial
- Districte de l’Eixample
Incorporació de la perspectiva de gènere
Qualsevol mesura que incorpori actuacions en detriment del trànsit rodat i que afavoreixi la mobilitat activa i el transport públic, millorarà substancialment la mobilitat de les dones, criatures, gent gran, persones amb diversitat funcional, etc. Fins i tot, la dels homes que no fan servir vehicles a motor.
Impacte esperat
- Millora de la qualitat ambiental i de vida
- Reducció i pacificació del trànsit rodat i per tant dels impactes negatius com la contaminació ambiental, acústica i sinistralitat
- Augment de la seguretat dels vianants i dels ciclistes
Agents que caldrà implicar en el plantejament o l’execució del projecte
- Equips tècnics municipals
- Col·lectius ciclistes
- Entitats veïnals
- Comerciants
Cost aproximat orientatiu
1.468.000 euros
S'adjunta PDF amb la versió ampliada de la proposta.
Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
M'encanta, sí, cap aquí s'ha d'anar. Carril bici, però que estigui tan protegit com en el cas de Passeig de Sant Joan, no volem accidents!
Carregant els comentaris ...