Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Carril bici a Aragó, un nou eix ciclista Besòs-Montjuic
Descripció breu
Millora mediambiental i pacificació de la autopista urbana del carrer d’Aragó mitjançant la construcció d’un carril bicicleta, i la regulació i control de la velocitat del trànsit rodat
Descripció ampliada
El carrer d’Aragó es una via densament poblada amb menys del 40% de l’espai públic destinat a les persones. Compta amb una elevada circulació de vehicles a motor, de fet, és el carrer més transitat de Barcelona, i els nivells de contaminació atmosfèrica i acústica vulneren constantment els exigits per la normativa europea i catalana.
La proposta, beneficia directament als residents de l’Eixample i a la ciutat, pacificant el carrer d’Aragó i millorant els paràmetres mediambientals ,i consisteix en
a. La construcció d’un carril bicicleta unidireccional donant resposta a les necessitats de:
- Millorar la mobilitat activa i individual en connexions territorials, internes, intermodals, quotidianes, educatives , laborals i de natura i lleure.
- Crear un Eix Ciclista des del riu Besòs fins a Montjuïc, connectant amb el carril existent Aragó-Guipúscoa i formant un parell al carril bicicleta del carrer de València
b. Reduir la velocitat a 30 km/h en tota l’extensió, adequant les fases semafòriques i la instal·lació de càmeres de control de velocitat
Línia del PAM relacionada amb el projecte
- Emergencia climatica: mobilitat sostenible i segura
Àmbit territorial
- Districte de l’Eixample
Incorporació de la perspectiva de gènere
Qualsevol mesura que incorpori actuacions en detriment del trànsit rodat i que afavoreixi la mobilitat activa i el transport públic, millorarà substancialment la mobilitat de les dones, criatures, gent gran, persones amb diversitat funcional, etc. Fins i tot, la dels homes que no fan servir vehicles a motor.
Impacte esperat
- Millora de la qualitat ambiental i de vida
- Reducció i pacificació del trànsit rodat i per tant dels impactes negatius com la contaminació ambiental, acústica i sinistralitat
- Augment de la seguretat dels vianants i dels ciclistes
Agents que caldrà implicar en el plantejament o l’execució del projecte
- Equips tècnics municipals
- Col·lectius ciclistes
- Entitats veïnals
- Comerciants
Cost aproximat orientatiu
1.468.000 euros
S'adjunta PDF amb la versió ampliada de la proposta.
Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
17 comentaris
Carregant els comentaris ...
Carregant els comentaris ...