Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Xarxa d’Eixos Verds a l’Esquerra de l’Eixample
- Descripció breu: Fer una xarxa d’eixos verds que permeti passejar pel barri de forma segura, agradable i saludable, connectant les zones verdes, els centres educatius i altres equipaments.
- Descripció ampliada: Entenem que la pacificació del trànsit de Consell de Cent i Borrell (objectiu del Camí Amic de fa molts anys) ja està incorporat al PAD del Districte, com a continuació de l’èxit de la Superilla de Sant Antoni cap amunt, per sobre de la Gran Via. El que proposem és complementar una xarxa d’eixos (s’adjunta plànol) que doni més coherència al projecte. Si Borrell es pacifica fins dalt de tot i se suma als carrers Llança i Enric Granados, que ja tenen un sol carril de cotxes, el que queda pendent són els carrers transversals, on només està previst el de Consell de Cent. Mancaria la pacificació d’uns trams de Rosselló (el que uneix el futur parc de La Model, els Jardins Montserrat, l’Escola Industrial, el Clínic, el Cap Rosselló i l’institut Poeta Maragall) i tot Londres (uneix el CAP Borrell amb diversos centres educatius públics -Escola Mallorca i Bressol Londres- i concertats -IPSE i Sagrada Família- tot creant un passeig agradable de Rambla Catalunya a l’Hospital del Sagrat Cor). Tot plegat amb una actuació lleugera “d’urbanisme tàctic”, només per pintar, posar jardineres, bancs,... i canviant alguna senyalització vertical i horitzontal.
- Barri: Antiga i Nova Esquerra de l'Eixample
- Cost aproximat orientatiu: 400.000
- Com incorpora la perspectiva de gènere el projecte? Els nostres carrers (zona cèntrica de la ciutat molt condicionada pel trànsit i la contaminació) avui donen prioritat al model de veí “home-conductor”. La proposta afavoreix a tot el veïnat, però respon específicament a les necessitats d’infants, dones i gent gran.
- Quin és l'impacte esperat del projecte? Potenciarà el nou ús de l’espai públic que molta gent reclama, per no tornar a la “normalitat” d’un barri ple de “carreteres”, cotxes, motos i contaminació i tenir alternatives per passejar pel barri de forma agradable i segura.
- Quins agents caldrà implicar en el plantejament i execució del projecte? Associació de Veïnes i Veïns de l’Esquerra de l’Eixample (1.100 persones associades) i els centres educatius, entitats i col·lectius de tot tipus, que participen del projecte comunitari “Camí Amic”, així com els Centres de Salut i els Casals de Gent Gran.
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
Ens plau comunicar-te que el projecte que has presentat compleix els criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupost participatiu 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat Acceptada i passarà a la següent fase del procés participatiu. El cost estimat del projecte a partir de la valoració tècnica realitzada és de 380.800€. Aquest importcontempla els següents elements del projecte presentat: Pacificació dels carrers: - Llançà: 520 m de longitud, cost 62.400 - Provença: 1.600 m de longitud, cost 192.000 - Londres : 970 m de longitud, cost 116.400 No obstant això, cal tenir en compte que el projecte s'hauria d'executar tenint en compte els següents condicionants tècnics: Els carrer Londres i Provença tenen autobusos en alguns dels seus trams i, per tant, caldria repensar el seu trajecte o la solució a aplicar al carrer.
La crisi sanitària, econòmica i social ens ha obligat a adaptar i redefinir les fases i el calendari del procés participatiu. Pots consultar tota la informació del procés a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Projectes relacionats
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Pots revisar la resta de comentaris aquí.
Bona proposta
Carregant els comentaris ...