Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Reforma del Carrer d'Entença per reduir el trànsit en els entorns escolars
- Descripció breu:
Substitució d’un carril de cotxes per un carril bici i ampliació de l’espai de la vorera en els trams on hi ha escoles al carrer Entença.
- Descripció ampliada:
Al carrer Entença, entre Gran Via i Av Tarradelles, hi ha tres escoles públiques (Joan Miró, Entença i Xirinacs) i tres llars d’infants (Àgora, Begonya i Xiulet), molt a prop l’IES Ernest Lluch. En total són més de 1.000 infants i 600 joves que conviuen amb la contaminació i el soroll d’Entença, una via bàsica que disposa de 3 carrils de cotxes i un bus/taxi.
Per reduir la quantitat de contaminació i soroll, que està demostrat que perjudica el desenvolupament físic i cognitiu, proposem substituir un carril de vehicles per un carril bici. Aquest canvi servirà per promoure la cultura de la bicicleta als infants que podran accedir als centres amb seguretat, millorarà la connectivitat actual dels carrils bici i eliminarà carrils de doble sentit.
En els trams on hi ha les escoles, s’haurà d’ampliar també la vorera i instal·lar nou mobiliari urbà i verd.
Finalment, volem peatonalitzar els xamfrans del creuaments d’ Entença per millorar la seguretat dels infants que hi transiten, reduint la velocitat de gir dels cotxes i permetent la circulació dels vianants en línia recta.
- Barri: Eixample Esquerra
- Cost aproximat orientatiu: 500.000€
- Com incorpora la perspectiva de gènere el projecte?
El vehicle privat és un transport utilitzat per un percentatge més elevat d’homes. Reduir la contaminació millara la vida de tothom però encara més per les dones que van més a peu.
- Quin és l'impacte esperat del projecte?
Reducció de la contaminació i soroll i augment de la seguretat al carrer Entença. Beneficiant els infants i joves de les escoles i els veïns, especialment ancians i persones amb mobilitat reduïda.
- Quins agents caldrà implicar en el plantejament i execució del projecte?
AMPA Joan Miró, AFI Entença, AFA Xirinacs, Àgora, AVV Eixample Esquerra
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
Ens plau comunicar-te que el projecte que has presentat compleix els criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupost participatiu 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat Acceptada i passarà a la següent fase del procés participatiu. Es contemplen els següents elements del projecte presentat: No hi ha previst cap carril bici. La proposta de Model Urbà és eliminar el carril i ampliar el lloc d'estada en els entorns dels centres educatius. En la resta de trams, l'eliminació del carril s'utilitzaria per cordó de serveis, sobretot aparcament de motos i contenidors, per eliminar obstacles en les voreres.Si els serveis es poden concentrar en el tronc del carrer Entença, es pot estudiar la possibilitat d'eliminar els serveis en alguns xamfrans i destinar aquest espai com a lloc d'estada.La urbanització hauria de ser tàctica perquè s'ajusti a pressupostos participatius. El cost és variable en funció de la solució escollida: àmbit, quantitat i tipus de verd, mobiliari, etc.
La crisi sanitària, econòmica i social ens ha obligat a adaptar i redefinir les fases i el calendari del procés participatiu. Pots consultar tota la informació del procés a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Projectes relacionats
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Pots revisar la resta de comentaris aquí.
Em sembla molt oportuna la proposta. No hi hauria d'haver al barri cap "carrer/autopista" amb 4 carrils de cotxes, però està molt bé començar per reduir el trànsit dels que tenen més incidència en entorns escolars, com aquests trams del carrer Entença.
Carregant els comentaris ...