Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Impuls i seguiment dels projectes
01-07-2021 - 31-12-2023
Veure les fases
Consulta l'estat d'execució
Augmentar el número de passos de vianants a Fabra i Puig
Acceptades
- Descripció breu: Augmentar el número de passos de vianants a Fabra i Puig
- Descripció ampliada: Incrementar el número de passos de vianants al Passeig Fabra i Puig. Entre Meridiana i Virrei Amat. En aquesta zona fabra i puig es una cicatriu urbana que no permet comunicar Porta amb Vilapicina i la Torre Llobeta. Proposem incloure 5 pasos de vianants més. Que es poden veure al fitxer adjunt.
Respecte la inclusió o no de semàfors seria interessant posar senyalització vertical semaforica que indiqui que el vianant te prioritat ja que els semàfors actuals a aquesta zona de Fabra i Puig donen molta prioritat temporal als cotxes.
Respecte la inclusió o no de semàfors seria interessant posar senyalització vertical semaforica que indiqui que el vianant te prioritat ja que els semàfors actuals a aquesta zona de Fabra i Puig donen molta prioritat temporal als cotxes.
- Barri: Nou barris
- Cost aproximat orientatiu: 50.000 euros
- Com incorpora la perspectiva de gènere el projecte?
Hi ha diferències notables en l'ús dels diferents mitjans de transport en funció del gènere.
Les dones es desplacen mes en transport públic o caminant que els homes, un 58% i un 47% mes respectivament. En canvi els homes es desplacen un 41% més en transport privat que les dones. Al actuar en els itineraris a peu estem actuant amb perspectiva de gènere, fent més fàcil i ràpid el seu trajecte.
Dades de mobilitat desglossades en gènere a la pàgina 12.
https://tinyurl.com/rrulk8p
Hi ha diferències notables en l'ús dels diferents mitjans de transport en funció del gènere.
Les dones es desplacen mes en transport públic o caminant que els homes, un 58% i un 47% mes respectivament. En canvi els homes es desplacen un 41% més en transport privat que les dones. Al actuar en els itineraris a peu estem actuant amb perspectiva de gènere, fent més fàcil i ràpid el seu trajecte.
Dades de mobilitat desglossades en gènere a la pàgina 12.
https://tinyurl.com/rrulk8p
- Quin és l'impacte esperat del projecte?
Pacificació del trànsit a la zona de Fabra i puig entre Meridiana i Virrei Amat. Priorització dels Vianants. Disminució del trànsit i la contaminació acústica i atmosferica. Deguda a la evaporació del trànsit al donar prioritat al vianant.
Pacificació del trànsit a la zona de Fabra i puig entre Meridiana i Virrei Amat. Priorització dels Vianants. Disminució del trànsit i la contaminació acústica i atmosferica. Deguda a la evaporació del trànsit al donar prioritat al vianant.
- Quins agents caldrà implicar en el plantejament i execució del projecte?
Direcció Urbanisme de Barcelona
Direcció Urbanisme de Barcelona
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
Ens plau comunicar-te que el projecte que has presentat compleix els criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat Acceptada i passarà a la següent fase del procés participatiu. Des de la Gerència de Mobilitat i Infraestructures es valora positivament la proposta. La proposta es valora molt positivament des d'una visió tècnica, ja que com bé comenta la ciutadana falten molts passos de vianants, en especial els passos de vianants dels encreuaments de carrers amb vorera passant, que són: - c/ Manuel Sancho - c/ Malgrat - c/ Santapau (no té vorera passant, és l'únic carrer on ja hi ha un pas a la banda Llobregat i caldria incorporar el pas de la banda Besòs) - c/ Emili Roca - c/ Santanyí En termes generals cal incorporar semàfors i realitzar el gual a la vorera; al c/Santpau caldrà validar la inclusió del pas proposat ja que hi ha un gual privat que dificulta parcialment aquesta actuació. Cal considerar en el cas d’executar algun d’aquests passos de vianants s’han de realitzar passos de vianants semaforitzats, el que implicaria realitzar un adaptació total dels semàfors de la cruïlla, realitzar l’obra civil dels guals de vianants a cadascuna de les voreres i executar la senyalització horitzontal pertinent. Proposem un pressupost màxim per als 5 passos de vianants, però prèviament s’ha d’estudiar la conveniència o no de cadascun dels passos amb major deteniment. Proposta pressupostària aproximada: 5 x (12.000 € (adaptació semafòrica + obra civil) + 6.000 € (guals de vianants) + 1.500 € (senyalització pas)) ~ 98.000 €.
La crisi sanitària, econòmica i social ens ha obligat a adaptar i redefinir les fases, el calendari i la normativa del procés participatiu. Pots consultar tota la informació del procés a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
La crisi sanitària, econòmica i social ens ha obligat a adaptar i redefinir les fases, el calendari i la normativa del procés participatiu. Pots consultar tota la informació del procés a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Projectes relacionats
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Per votar podeu anar a https://tinyurl.com/votavianantsfabraipuig
Carregant els comentaris ...