Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Carril Bici bidireccional al carrer del Tajo i de Lisboa
- Descripció breu: Carril Bici bidireccional al carrer del Tajo i de Lisboa.
- Descripció ampliada: Construcció d’un carril bici bidireccional al carrer del Tajo i de Lisboa. Que vagi desde el CAP Horta fins i finalitza al creuament de Carrer del Tajo amb el Duero.
- Barri: Horta
- Cost aproximat orientatiu: 0.63 Km de carril bici bidireccional 245.000 €
- Com incorpora la perspectiva de gènere el projecte?
Hi ha diferències notables en l'ús dels mitjans de transport en funció del gènere.
L’ús de la bicicleta per part de les dones es menor que el dels homes. En el col·lectiu femení la percepció de seguretat d’aquest mètode de transport és més baix. De manera que si fem carrils bici segregats i més segurs millorarem la percepció de la seguretat comportant un increment de l'ús per part d’aquest sector.
Dades de mobilitat, percepcio de seguretat pagina 22 https://tinyurl.com/rrulk8p
- Quin és l'impacte esperat del projecte?
Com es pot veure al plànol la connectivitat els itineraris en bicicleta a aquesta zona ( en blau ) son escassos o inexistents. Aquest carril ( en groc ) junt amb el de la proposta per Nou Barris ( en vermell ) connectaria d’una manera ràpida, eficient i segura la zona de Sant Andreu Arenal amb la zona de Vall D'hebron. Això incrementaria el nombre de desplaçaments diaris en aquest mètode de transport.
- Quins agents caldrà implicar en el plantejament i execució del projecte?
Direcció Urbanisme de Barcelona
Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:
Lamentem comunicar-te que el projecte que has presentat no compleix algun dels criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat descartat i no passarà a la següent fase del procés participatiu.
Concretament aquest projecte compta amb condicionants tècnics que fan inviable la seva execució. Concretament la implementació de la Superilla d'Horta per a millorar la mobilitat i qualitat de vida requereix la reorganització del funcionament dels carrers que afecten al tram proposat impossibilitant la implementació d'un carril bici bidireccional.
En el procés participatiu del programa Superilles, que es va iniciar el mes de juliol del 2016, es va treballar en la reorganització del funcionament dels carrers, establint aquells que serveixen de trànsit de pas (vies bàsiques) i qualificant la resta de carrers com a veïnals, amb àrees d'estada i esbarjo, i amb implantació de verd i biodiversitat. En total, s'han recuperat més de 2.800 metres quadrats d’espai per a l’ús dels veïns i les veïnes amb la pacificació dels carrers Fulton, Horta, Feliu i Codina i Chapí.
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
2 comentaris
Seguint el consell dels dinamitzadors s’ha dividit una proposta gran d’actuacio en aquesta zona en varies més petites. Aquí podeu trobar els links a totes elles.
https://tinyurl.com/placarenfe
https://tinyurl.com/vianantsmeridiana
https://tinyurl.com/plataformasancho
https://tinyurl.com/vianantsfabraipuig
https://tinyurl.com/bicinoubarris
https://tinyurl.com/bicihorta
La bicicleta està molt poc incentivada a la zona nord de la ciutat.
Carregant els comentaris ...