Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Impuls i seguiment dels projectes
01-07-2021 - 31-12-2023
Veure les fases
Consulta l'estat d'execució
Ampliació i Pacificació de la vorera sud de Travessera de les Corts entre Vallespir i Numància. Barrera vegetal de protecció a l’Escola Duran i Bas
Acceptades
DESCRIPCIO BREU
Pacificació i ampliació de la vorera sud d’aquest tram. L'actual amplada, de tan sols uns 1,5 m, és un perill i una incomoditat pels infants, famílies i vianants que hi circulen. El transit intens del carrer provoca contaminació auditiva i pol·lució. Es proposa construir una barrera vegetal al límit de l’escola que mitigui aquests greus problemes.
Pacificació i ampliació de la vorera sud d’aquest tram. L'actual amplada, de tan sols uns 1,5 m, és un perill i una incomoditat pels infants, famílies i vianants que hi circulen. El transit intens del carrer provoca contaminació auditiva i pol·lució. Es proposa construir una barrera vegetal al límit de l’escola que mitigui aquests greus problemes.
DESCRIPCIO AMPLIADA
Aquesta vorera té un ús intens, ja que és zona de pas de diferents escoles, Parc de les Infantes, poliesportiu Holmes Place. També és connexió entre la Pl. Concòrdia i l’eix comercial del C/Vallespir, i entre l’estació de Metro Les Corts i el C/Numància.
Aquest tram no té ni pas lliure suficient perquè s’hi puguin creuar dues cadires de rodes. La contaminació acústica i atmosfèrica generada pels cotxes, és especialment perjudicial per l’escola Duran i Bas, on no es poden ni obrir les finestres.
L’actuació afavoreix:
- a l’escola Duran i Bas
- infants del barri que fan el casal d’estiu a l’escola
- usuaris de les pistes de l’escola, obertes al club esportiu municipal UBAE
- Veïnes, veïns i vianants del barri
Aquesta vorera té un ús intens, ja que és zona de pas de diferents escoles, Parc de les Infantes, poliesportiu Holmes Place. També és connexió entre la Pl. Concòrdia i l’eix comercial del C/Vallespir, i entre l’estació de Metro Les Corts i el C/Numància.
Aquest tram no té ni pas lliure suficient perquè s’hi puguin creuar dues cadires de rodes. La contaminació acústica i atmosfèrica generada pels cotxes, és especialment perjudicial per l’escola Duran i Bas, on no es poden ni obrir les finestres.
L’actuació afavoreix:
- a l’escola Duran i Bas
- infants del barri que fan el casal d’estiu a l’escola
- usuaris de les pistes de l’escola, obertes al club esportiu municipal UBAE
- Veïnes, veïns i vianants del barri
PROPOSEM:
- Modificar la secció de la Travessera, reduint l’ocupació del trànsit rodat. Així es podria ampliar significativament la vorera, ampliant-la fins l’actual illa de pas.
- Modificar la secció de la Travessera, reduint l’ocupació del trànsit rodat. Així es podria ampliar significativament la vorera, ampliant-la fins l’actual illa de pas.
- Construir una barrera verda amb el tancament de l’escola Duran i Bas. La plantació de plantes enfiladisses és un recurs senzill i efectiu per a facilitar l’absorció de la contaminació de l’aire (C02, NO2...) i el soroll.
COST APROX.
360.000€
360.000€
PERSPECTIVA DE GÈNERE
L’escola Duran i Bas treballa per la igualtat de tots i totes com a base de l’educació.
L’escola Duran i Bas treballa per la igualtat de tots i totes com a base de l’educació.
IMPACTE
Millora en la satisfacció dels veïns amb el seu barri i en l’estat de salut i ànim dels vianants.
Millora en la capacitat cognitiva dels nens al disminuir la pol·lució.
Millora de conductes dins i fora l’escola al pacificar-se l’entorn.
Millora en la satisfacció dels veïns amb el seu barri i en l’estat de salut i ànim dels vianants.
Millora en la capacitat cognitiva dels nens al disminuir la pol·lució.
Millora de conductes dins i fora l’escola al pacificar-se l’entorn.
AGENTS A IMPLICAR
Comunitat veïnal, escola Duran i Bas i Ajuntament.
Comunitat veïnal, escola Duran i Bas i Ajuntament.
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
Ens plau comunicar-te que el projecte que has presentat compleix els criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat Acceptada i passarà a la següent fase del procés participatiu.
El cost estimat del projecte a partir de la valoració tècnica realitzada és de 450.000 €. Aquest import contempla les actuacions necessàries per eliminar el trànsit en la banda mar davant de la zona del Pi de Les Corts, a la Travessera de les Corts, entre el carrer de Vallespir i el carrer de Numància.
La concreció de les mesures es farà a través del programa Protegim les Escoles, del qual podeu consultar més informació al següent enllaç: https://www.barcelona.cat/infobarcelona/ca/tema/emergencia-climatica/entorns-escolars-mes-segurs-i-saludables-una-accio-mes-contra-lemergencia-climatica_901146.html
La crisi sanitària, econòmica i social ens ha obligat a adaptar i redefinir les fases, el calendari i la normativa del procés participatiu. Pots consultar tota la informació del procés a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
El cost estimat del projecte a partir de la valoració tècnica realitzada és de 450.000 €. Aquest import contempla les actuacions necessàries per eliminar el trànsit en la banda mar davant de la zona del Pi de Les Corts, a la Travessera de les Corts, entre el carrer de Vallespir i el carrer de Numància.
La concreció de les mesures es farà a través del programa Protegim les Escoles, del qual podeu consultar més informació al següent enllaç: https://www.barcelona.cat/infobarcelona/ca/tema/emergencia-climatica/entorns-escolars-mes-segurs-i-saludables-una-accio-mes-contra-lemergencia-climatica_901146.html
La crisi sanitària, econòmica i social ens ha obligat a adaptar i redefinir les fases, el calendari i la normativa del procés participatiu. Pots consultar tota la informació del procés a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Seria una gran millora per la contaminació acústica i ambiental de l'escola i les activitats esportives que es duen a terme dins les seves instal·lacions.
També seria molt positiu per a tots els veins en general, ja que aquest tram de vorera és del tot insuficient i realment és una anomalia dins la Travessera de les Corts, ja que el tram previ i posterior són molt més amples.
El carril bus es pot posar en un carril de l'altre sentit i l'amplada de vorera que es guanyaria donaria per una gran millora.
Carregant els comentaris ...