Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Carril bici pel perímetre de Ciutat Vella des de plaça Universitat fins Arc del triomf, passant pels voltants de plaça Catalunya.
- Descripción breve: Carrils bicis pel perímetre de Ciutat Vella que enllacin la plaça Universitat amb Arc del triomf, que permetin creuar en sentit vertical la Plaça Catalunya i donar continuïtat als carrils de bicicletes de l’Eixample amb Ciutat Vella.
- Descripción ampliada:
El perímetre de Ciutat Vella concentra un alt nombre de cotxes i vianants així com la circulació desordenada de bicicletes.
Tot i ser un dels punts de comunicació més importants al centre de la ciutat, està destinat exclusivament a cotxes, transport públic i autocars i no te cap a carril bici malgrat la seva amplada. De fet, ha esdevingut una zona altament contaminant, molt congestionada i autèntica barrera per als veïns de Ciutat Vella en direcció a l’Eixample i viceversa a on la xarxa de carrils de bicis de l’Eixample perd la seva continuitat.
Proposem:
• En sentit Arc de Triomf plaça Universitat: Ronda San Pere - Plaça Urquinaona - Ronda Universitat - banda nord de Plaça Catalunya (a on enllaçaria amb la via “ciclable” de Passeig de Gràcia) - Plaça Universitat
• En sentit plaça Universitat-Arc de Triomf: Pelai (des d’on s’enllaçaria amb Rambles) - Fontanella (des d’on s’enllaçaria amb Via Laietana) - Trafalgar - Arc de Triomf.
• En la zona de Plaça de Catalunya : carril bici que permeti travessar-la en sentit vertical de manera segregada de vianants i cotxes
- Barrio: Ciutat Vella
- Coste aproximado orientativo:
1200 ml x 300 €/ ml = 360.000 €
- ¿Cómo el proyecto incorpora la perspectiva de género?
- Guanyar seguretat
- ¿Cuál es el impacto esperado del proyecto?
Potenciar la mobilitat transport no contaminant
Major seguretat de ciclistes i vianants
Pacificar i ordenar la mobilitat en una zona molt congestionada
Connectar per bicicleta Ciutat Vella amb resta de la ciutat
Una millora de la qualitat de l'espai públic
- ¿Qué agente serán necesarios implicar en el planteamiento y ejecución del proyecto?
Bacc i entitats veïnals
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
Ens plau comunicar-te que el projecte que has presentat compleix els criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupost participatiu 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat Acceptada i passarà a la següent fase del procés participatiu. El cost estimat del projecte, a partir de la valoració tècnica realitzada, supera el marc pressupostari assignat a Ciutat Vella. No obstant això, es podria executar parcialment i si obté els suports necessaris, serà en la següent fase quan es concretarà el pressupost, que no pot superar la limitació pressupostària màxima d'1.700.000€ establerta per al districte.
La crisi sanitària, econòmica i social ens ha obligat a adaptar i redefinir les fases, el calendari i la normativa del procés participatiu. Pots consultar tota la informació del procés a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
2 comentaris
Molt bona proposta per a pacificar el tràfic de vehicles privats que volten Ciutat Vella.
[ACLARIMENTS REQUERITS PEL PROMOTOR/A]
Veig que aquesta proposta està duplicada amb “Habilitar carrils bici en la zona central del districte i pel perímetre del Casc Antic” presentada a les jornades Ciutat Vella, diversa y accessible II (a on vaig participar) i és molt similar a ""Pacificació entorns Plaça Catalunya (Pelai, Universitat, Rd. St. Pere - Fontanella)” presentada per Joan. Demano que s'unifiquin en una sola per no dispersar el vot en la següent fase dels pressupostos participatius i que constem tots com les persones que presentem la proposta.
També demano que el cost de la proposta sigui compartit amb l'Eixample (l'aplicatiu no permet incorporar dos districtes alhora) però seria injust que Ciutat Vella assumís el cost d'una intervenció necessària pels dos districtes i en carrers compartits o majoritàriament de l'Eixample.
Finalment demano que, en cas de no sortir aquestes proposta endavant en la fase següent, es tingui en compte en el Pla de Mobilitat de Ciutat Vella.
[RESPOSTA DE L'AJUNTAMENT DE BARCELONA]
Malgrat que hi hagi vàries propostes similars o que comparteixin elements del projecte presentat, la normativa de l’actual procés de Pressupostos Participatius no contempla l’opció d’unificar-les, ni de rebutjar cap d’elles per aquest motiu, si acompleixen els criteris tècnics establerts.
Carregant els comentaris ...