Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Impuls i seguiment dels projectes
01-07-2021 - 31-12-2023
Veure les fases
Consulta l'estat d'execució
Instal•lar mecanismes de reducció de velocitat per pacificar la via augusta
Acceptades
- Descripció breu:
L’objectiu es reduir la velocitat dels vehicles i l’impacte sonor a la Via Augusta de forma que es controli tan de dia com de nit que els vehicles no passin dels 50 km/h
- Descripció ampliada:
Des-de la obertura dels túnels de Vallvidrera hi ha hagut un increment importantíssim de la afluència de vehicles i en les hores de menys densitat de trànsit (sobre tot: vespre, nit, matinada i primeres hores del matí), hi ha un problema d’excés de velocitat, especialment al tram entre General-Mitre i Calvet, el que implica un gran risc de sinistralitat i provoca alts nivells de contaminació acústica, amb conseqüències per els veïns com Insomni, irritabilitat, depressió, hiperactivitat i trastorns de la atenció en infants...
Es proposa instal•lar un radar a la Cruïlla de General-Mitre amb Via Augusta (doncs el sistema actual de control semafòric es insuficient i segons fons de l’ajuntament, es el setè punt amb mes accidents de Barcelona) i un altre radar, així com un sistema de control semafòric a la altura de Via augusta 207 (just abans de la escola CIC), on tot sovint s’assoleixen velocitats superiors als 90-100 km/h). A mes, col•locació d'asfalt sono-reductor en el tram entre Plaça Molina i carrer dels Vergós (1,7 km)
- Barri: Districte de Sarrià - Sant Gervasi, als barris de Galvany i les Tres Torres
- Cost aproximat orientatiu: 200.000 €
- Com incorpora la perspectiva de gènere el projecte?
Fer una ciutat més amable, segura i convivencial
- Quin és l'impacte esperat del projecte?
Reduir la velocitat, disminuir els accidents, millorar la seguretat per vehicles i vianants, millorar la qualitat de vida i de les condicions mediambientals dels veïns i dels nois i noies escolaritzats a la zona
- Quins agents caldrà implicar en el plantejament i execució del projecte?
Ajuntament, Districte, Associacions i Comunitats de veïns, així com veïns i veïnes del barris implicats i en general, al ser una zona de molt de pas, al conjunt de la ciutadania
L’objectiu es reduir la velocitat dels vehicles i l’impacte sonor a la Via Augusta de forma que es controli tan de dia com de nit que els vehicles no passin dels 50 km/h
- Descripció ampliada:
Des-de la obertura dels túnels de Vallvidrera hi ha hagut un increment importantíssim de la afluència de vehicles i en les hores de menys densitat de trànsit (sobre tot: vespre, nit, matinada i primeres hores del matí), hi ha un problema d’excés de velocitat, especialment al tram entre General-Mitre i Calvet, el que implica un gran risc de sinistralitat i provoca alts nivells de contaminació acústica, amb conseqüències per els veïns com Insomni, irritabilitat, depressió, hiperactivitat i trastorns de la atenció en infants...
Es proposa instal•lar un radar a la Cruïlla de General-Mitre amb Via Augusta (doncs el sistema actual de control semafòric es insuficient i segons fons de l’ajuntament, es el setè punt amb mes accidents de Barcelona) i un altre radar, així com un sistema de control semafòric a la altura de Via augusta 207 (just abans de la escola CIC), on tot sovint s’assoleixen velocitats superiors als 90-100 km/h). A mes, col•locació d'asfalt sono-reductor en el tram entre Plaça Molina i carrer dels Vergós (1,7 km)
- Barri: Districte de Sarrià - Sant Gervasi, als barris de Galvany i les Tres Torres
- Cost aproximat orientatiu: 200.000 €
- Com incorpora la perspectiva de gènere el projecte?
Fer una ciutat més amable, segura i convivencial
- Quin és l'impacte esperat del projecte?
Reduir la velocitat, disminuir els accidents, millorar la seguretat per vehicles i vianants, millorar la qualitat de vida i de les condicions mediambientals dels veïns i dels nois i noies escolaritzats a la zona
- Quins agents caldrà implicar en el plantejament i execució del projecte?
Ajuntament, Districte, Associacions i Comunitats de veïns, així com veïns i veïnes del barris implicats i en general, al ser una zona de molt de pas, al conjunt de la ciutadania
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
Ens plau comunicar-te que el projecte que has presentat compleix els criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat Acceptada i passarà a la següent fase del procés participatiu. El cost estimat del projecte a partir de la valoració tècnica realitzada és de 70.000 €. Aquest import contempla contempla els següents elements del projecte presentat: Instal·lació del radar. No obstant això, cal tenir en compte que el projecte s'hauria d'executar tenint en compte els següents condicionants tècnics: La proposta demana la instal·lació de radars de control de velocitat a la Via Augusta degut a les altes velocitats que assoleixen els vehicles en hores on hi ha poc trànsit en el tram entre Ronda General Mitre i el carrer Calvet. Aquests radars es demanen col·locar: A la cruïlla entre la Ronda General Mitre i la Via Augusta; i a l’alçada del núm. 207 de la Via Augusta. La proposta també es demana l’execució d’aglomerat sonoreductor a la calçada de la Via Augusta en el tram comprès entre Plaça Molina i el carrer Vergòs. Es podria estudiar la instal·lació d’un únic radar de limitació de velocitat a la Via Augusta en el tram comprés entre la Ronda del General Mitre i el carrer Calvet. Respecte a la pavimentació de la calçada de la Via Augusta entre la Plaça Molina i el carrer Vergòs no creiem que sigui una prioritat a realitzar, doncs és una calçada que es troba en bon estat. Addicionalment, cal comentar que en aquest tram de Via Augusta està previst incloure un carril bus, una actuació que propiciarà també la reducció de velocitat en aquest àmbit. Proposta pressupostària aproximada: ~ 70.000 € (ubicació radar).
La crisi sanitària, econòmica i social ens ha obligat a adaptar i redefinir les fases i el calendari del procés participatiu. Pots consultar tota la informació del procés a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
La crisi sanitària, econòmica i social ens ha obligat a adaptar i redefinir les fases i el calendari del procés participatiu. Pots consultar tota la informació del procés a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Projectes relacionats
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
S'hauria de reduir la velocitat dels cotxes que transiten per la Via Augusta aixi com també el nombre de carrils que té, la via augusta és un carrer, no una autopista..!!
Carregant els comentaris ...