Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
Salta i ves al contingut principal decidim.barcelona
Logo oficial de decidim.barcelona
  • Català Triar la llengua Elegir el idioma
    • Castellano
Registra't Entra
  • Inici
  • Processos participatius
  • Òrgans de participació
  • Iniciatives ciutadanes
  • Ajuda

Pressupostos participatius de Barcelona

#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte

Fase 7 de 7
Impuls i seguiment dels projectes 01-07-2021 - 31-12-2023
Veure les fases Consulta l'estat d'execució
  • El procés
  • Seguiment
  • Comissions de Seguiment
  • Resultats votació
  • Més informació
  • Priorització de projectes
  • Projectes
Més
  • Projectes
chevron-left Torna al llistat

Instal•lar mecanismes de reducció de velocitat per pacificar la via augusta

Avatar: JOSEP ANTON GÜELL OLIVA JOSEP ANTON GÜELL OLIVA
11/03/2020 19:47  
Acceptades
- Descripció breu:
L’objectiu es reduir la velocitat dels vehicles i l’impacte sonor a la Via Augusta de forma que es controli tan de dia com de nit que els vehicles no passin dels 50 km/h
- Descripció ampliada:
Des-de la obertura dels túnels de Vallvidrera hi ha hagut un increment importantíssim de la afluència de vehicles i en les hores de menys densitat de trànsit (sobre tot: vespre, nit, matinada i primeres hores del matí), hi ha un problema d’excés de velocitat, especialment al tram entre General-Mitre i Calvet, el que implica un gran risc de sinistralitat i provoca alts nivells de contaminació acústica, amb conseqüències per els veïns com Insomni, irritabilitat, depressió, hiperactivitat i trastorns de la atenció en infants...
Es proposa instal•lar un radar a la Cruïlla de General-Mitre amb Via Augusta (doncs el sistema actual de control semafòric es insuficient i segons fons de l’ajuntament, es el setè punt amb mes accidents de Barcelona) i un altre radar, així com un sistema de control semafòric a la altura de Via augusta 207 (just abans de la escola CIC), on tot sovint s’assoleixen velocitats superiors als 90-100 km/h). A mes, col•locació d'asfalt sono-reductor en el tram entre Plaça Molina i carrer dels Vergós (1,7 km)
- Barri: Districte de Sarrià - Sant Gervasi, als barris de Galvany i les Tres Torres
- Cost aproximat orientatiu: 200.000 €
- Com incorpora la perspectiva de gènere el projecte?
Fer una ciutat més amable, segura i convivencial
- Quin és l'impacte esperat del projecte?
Reduir la velocitat, disminuir els accidents, millorar la seguretat per vehicles i vianants, millorar la qualitat de vida i de les condicions mediambientals dels veïns i dels nois i noies escolaritzats a la zona
- Quins agents caldrà implicar en el plantejament i execució del projecte?
Ajuntament, Districte, Associacions i Comunitats de veïns, així com veïns i veïnes del barris implicats i en general, al ser una zona de molt de pas, al conjunt de la ciutadania
  • Resultats al filtrar per la categoria: Mobilitat i xarxa ciclista Mobilitat i xarxa ciclista   (modificat de Altres per una administradora)

Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:

Ens plau comunicar-te que el projecte que has presentat compleix els criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat Acceptada i passarà a la següent fase del procés participatiu. El cost estimat del projecte a partir de la valoració tècnica realitzada és de 70.000 €. Aquest import contempla contempla els següents elements del projecte presentat: Instal·lació del radar. No obstant això, cal tenir en compte que el projecte s'hauria d'executar tenint en compte els següents condicionants tècnics: La proposta demana la instal·lació de radars de control de velocitat a la Via Augusta degut a les altes velocitats que assoleixen els vehicles en hores on hi ha poc trànsit en el tram entre Ronda General Mitre i el carrer Calvet. Aquests radars es demanen col·locar: A la cruïlla entre la Ronda General Mitre i la Via Augusta; i a l’alçada del núm. 207 de la Via Augusta. La proposta també es demana l’execució d’aglomerat sonoreductor a la calçada de la Via Augusta en el tram comprès entre Plaça Molina i el carrer Vergòs. Es podria estudiar la instal·lació d’un únic radar de limitació de velocitat a la Via Augusta en el tram comprés entre la Ronda del General Mitre i el carrer Calvet. Respecte a la pavimentació de la calçada de la Via Augusta entre la Plaça Molina i el carrer Vergòs no creiem que sigui una prioritat a realitzar, doncs és una calçada que es troba en bon estat. Addicionalment, cal comentar que en aquest tram de Via Augusta està previst incloure un carril bus, una actuació que propiciarà també la reducció de velocitat en aquest àmbit. Proposta pressupostària aproximada: ~ 70.000 € (ubicació radar).
La crisi sanitària, econòmica i social ens ha obligat a adaptar i redefinir les fases i el calendari del procés participatiu. Pots consultar tota la informació del procés a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius

Projectes relacionats

proposals
Instal•lar mecanismes de reducció de velocitat per pacificar la via augusta
JOSEP ANTON GÜELL OLIVA @josep_anton_g
Referència: BCN-PROP-2020-03-20065
Versió 2 (de 2) veure altres versions
Verifica l'empremta digital

Empremta digital

El text següent és una representació abreviada i hashejada d'aquest contingut. És útil per garantir que el contingut no hagi estat alterat, ja que una única modificació provocaria un valor totalment diferent.

Valor: 2c5f23d92c146bc9ee213c7f8be0aa2906701f4abc6222ab2f9b93f5a3fa0b69

Origen: {"body":{"ca":"- Descripció breu: \r\nL’objectiu es reduir la velocitat dels vehicles i l’impacte sonor a la Via Augusta de forma que es controli tan de dia com de nit que els vehicles no passin dels 50 km/h\r\n- Descripció ampliada:\r\nDes-de la obertura dels túnels de Vallvidrera hi ha hagut un increment importantíssim de la afluència de vehicles i en les hores de menys densitat de trànsit (sobre tot: vespre, nit, matinada i primeres hores del matí), hi ha un problema d’excés de velocitat, especialment al tram entre General-Mitre i Calvet, el que implica un gran risc de sinistralitat i provoca alts nivells de contaminació acústica, amb conseqüències per els veïns com Insomni, irritabilitat, depressió, hiperactivitat i trastorns de la atenció en infants...\r\nEs proposa instal•lar un radar a la Cruïlla de General-Mitre amb Via Augusta (doncs el sistema actual de control semafòric es insuficient i segons fons de l’ajuntament, es el setè punt amb mes accidents de Barcelona) i un altre radar, així com un sistema de control semafòric a la altura de Via augusta 207 (just abans de la escola CIC), on tot sovint s’assoleixen velocitats superiors als 90-100 km/h). A mes, col•locació d'asfalt sono-reductor en el tram entre Plaça Molina i carrer dels Vergós (1,7 km)\r\n- Barri: Districte de Sarrià - Sant Gervasi, als barris de Galvany i les Tres Torres\r\n- Cost aproximat orientatiu: 200.000 €\r\n- Com incorpora la perspectiva de gènere el projecte?\r\nFer una ciutat més amable, segura i convivencial\r\n- Quin és l'impacte esperat del projecte?\r\nReduir la velocitat, disminuir els accidents, millorar la seguretat per vehicles i vianants, millorar la qualitat de vida i de les condicions mediambientals dels veïns i dels nois i noies escolaritzats a la zona\r\n- Quins agents caldrà implicar en el plantejament i execució del projecte?\r\nAjuntament, Districte, Associacions i Comunitats de veïns, així com veïns i veïnes del barris implicats i en general, al ser una zona de molt de pas, al conjunt de la ciutadania"},"title":{"ca":"Instal•lar mecanismes de reducció de velocitat per pacificar la via augusta "}}

Aquesta empremta digital es calcula mitjançant un algoritme de hash SHA256. Per reproduir-lo tu mateix, pots utilitzar una Calculadora MD5 en línia i copiar-hi les dades d'origen.

Compartir:

link-intact Compartir l'enllaç

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius/f/3768/proposals/20065/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius/f/3768/proposals/20065/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Reportar contingut inapropiat

Aquest contingut no és apropiat?

Motiu

Detalls del comentari

Ordenar per:
  • Més antic
    • Més ben valorats
    • Recent
    • Més antic
    • Més discutit
Estàs veient un sol comentari

Mostra tots els comentaris

Avatar: Sofía Celaya Tosal Sofía Celaya Tosal
27/03/2020 23:30
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

Aplaudo la propuesta la cual espero que pueda prosperar por el bien de los vecinos y de todos aquellos que utilizamos la Vía Augusta. Los coches circulan a gran velocidad y hay puntos en los que los accidentes son más que recurrentes, sorprende que no se haga nada porque con actuaciones como el control de velocidad se podrían evitar muchos. El tema del ruido estoy muy de acuerdo. La Vía Augusta se ha convertido en una auténtica autopista. Urge hacer algo sin duda.

Carregant els comentaris ...

decidim.barcelona
  • Preguntes freqüents
  • Ajuda general
  • Tutorials Decidim Barcelona
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Termes i condicions d'ús
  • Descarrega els fitxers de dades obertes
  • decidim.barcelona a Twitter Twitter
  • decidim.barcelona a Facebook Facebook
  • decidim.barcelona a Instagram Instagram
  • decidim.barcelona a YouTube YouTube
  • decidim.barcelona a GitHub GitHub
Amb llicència Creative Commons Web creada amb programari lliure.
Logo Decidim

Confirmar

D'acord Cancel·lar

Si us plau, inicia sessió

facebook Inicia sessió amb Facebook
twitter Inicia sessió amb Twitter
google Inicia sessió amb Google
O

Registra't

Has oblidat la teva contrasenya?