Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Creació de dos carrils bici a la Vía Augusta
- Descripció breu:
Creació de dos carrils bici que recorrin tota la Via Augusta, des de Hort de la Vila fins a la Diagonal
- Descripció ampliada:
Es tractaria de crear dos carrils centrals per bicicletes eliminant dos carrils de cotxes, un en cada sentit, al llarg de tota la Via Augusta. Aquests carrils haurien d’estar ben protegits dels carrils de cotxes. En definitiva seria com perllongar el perfil de la Via Augusta en els trams entre Balmes i Gal•la Placídia i entre Gal•la Placídia i Sèneca, en els que hi ha una rambla central on es podrien ubicar els carrils bici. D'aquesta manera s’enllaçaria bona part del districte amb el centre la ciutat. Amb aquesta intervenció també s’aconseguiria pacificar la Via Augusta i que deixés de ser una autopista urbana d’entrada i sortida de la ciutat.
- Barri:
Sarrià, Les Tres Torres, Sant Gervasi-Galvany, El Farró.
- Cost aproximat orientatiu:
1.250.000 €
- Com incorpora la perspectiva de gènere el projecte?
Fent una ciutat més amable, més saludable i pacifica.
- Quin és l'impacte esperat del projecte?
Pacificació del trànsit, millora de la contaminació ambiental i acústica i poder gaudir de la ciutat.
- Quins agents caldrà implicar en el plantejament i execució del projecte?
Associacions de barri, equips tècnics i entitats relacionades
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
Ens plau comunicar-te que el projecte que has presentat compleix els criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat Acceptada i passarà a la següent fase del procés participatiu. El cost estimat del projecte a partir de la valoració tècnica realitzada és de 2.404.350€. Aquest import contempla la totalitat del projecte presentat. No obstant això, cal tenir en compte que el projecte s'hauria d'executar tenint en compte els següents condicionants tècnics: la limitació pressupostària establerta en aquests pressupostos participatius és d'1,1 milions d'euros per projecte. Per aquesta raó, caldria reajustar la teva proposta al topall pressupostari establert. Així mateix, t’informem que el Fons d’inversions 2021 per desenvolupar projectes de proximitat als districtes incorpora alguna actuació en l’àmbit del projecte presentat, com pots consultar en el següent enllaç https://ajuntament.barcelona.cat/premsa/wp-content/uploads/2021/02/DOSSIER-Pressupost-Acords-2021-Definitiu.pdf
La crisi sanitària, econòmica i social ens ha obligat a adaptar i redefinir les fases, el calendari i la normativa del procés participatiu. Pots consultar tota la informació del procés a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Projectes relacionats
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
4 comentaris
Molt d'cord en aquesta proposta, serviria per unir amb carril bici els barris de Farró i Galvany amb Sarrià
Totalment d'acord, falta un carril bici a la Via Augusta. Com que hi han altres projectes similars per fer carril bici a la Via Augusta, us podríeu posar d'acord i unificar-les i així concentraríeu els esforços i tindríeu mes probabilitats de que sortís la proposta. A mes, aquesta proposta es pot complementar amb ales que jo he plantejat: Millora dels espais verds i enjardinament de la via augusta entre plaça molina i carrer dels Vergós i la d'Instal•lar mecanismes de reducció de velocitat per pacificar la Via Augusta.
Menys vehicles i me ys contaminació potser sí ho fem bé acabarem vivint en una ciutat més agradable i. menys bicis a les aceres
Per enllaçar amb aquest carril, necessitem un carril de pujada i baixada per Balmes, de Diagonal a Plaça Kennedy. També el carril a dues direccions pel passeig de la Bonanova i Passeig de Sant Gervasi. Això donaria una mica de xarxa ciclista al barri, que és un forat negre en el mapa de carrils bici. Volem carrils bici per arribar a casa amb seguretat i comoditat.
Pels tècnics de l'Ajuntament que no sou ciclistes, heu de tenir present que on més necessaris són és en els carrers amb desnivell, perquè és molt difícil acompassar el ritme de la bicicleta amb el dels vehïcles a motor.
Carregant els comentaris ...