Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Treure les concentracions de línies urbanes, interurbanes i regionals de busos i d'autocars discrecionals a l'Eixample
Treure les concentracions de línies urbanes, interurbanes i regionals de busos i d'autocars discrecionals a l'Eixample
Actualment la Ronda Universitat i altres indrets de la Dreta de l'Eixample són objecte de concentració de nombroses línies urbanes, interurbanes, regionals d'autobusos, ocasionat grans concentracions amb el corresponent impacte ambiental i contaminació.
Tanmateix les agències turístiques envien al centre de la ciutat els autocars turístics, per efectuar les seves visites als edificis modernistes o bé per fer compres al Passeig de Gràcia. Aquesta afluència de vehicles de grans dimensions produeix concentracions i conflictes de contaminació ambientals a diferents punts de l'Eixample, com al Carrer Provença, a la Ronda Universitat, al carrer Balmes, Casp, etc. Per això cal promocionar l'ús del transport públic des de les mateixes agències i limitar el temps de desencotxement en el casos especials, als carrers de gran amplada com el Passeig de Gràcia, eliminant els finals de línies i les reserves de places aparcament conflictives, evitant afectar als residents.
Barri: Dreta de l'Eixample
Cost aproximat: 500.000 €
Perspectiva de gènere: La contaminació ambiental afecta a tots els ciutadans i la perspectiva de gènere és la igualtat de drets dels ciutadans.
Impacte esperat: Reduir la contaminació ambiental al centre de la ciutat
Agents que caldrà mobilitzar: Àrea d'Ecologia Urbana i Mobilitat, Districte Eixample
Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:
Lamentem comunicar-te que el projecte que has presentat no compleix algun dels criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupost participatiu 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat descartat i no passarà a la següent fase del procés participatiu. Concretament, no es pot considerar un projecte d’inversió, entenent les inversions com tot allò que l’Ajuntament de Barcelona pot construir o adquirir i que és perdurable en el temps. Els projectes d’inversió, per tant, han d’estar vinculats a la construcció, rehabilitació o compra de béns físics o virtuals inventariables dels quals l’Ajuntament pot disposar en equipaments, infraestructures o espais públics.
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Pots revisar la resta de comentaris aquí.
Aparcaments d’autocars al carrer Provença entre Pau Claris i Passeig de Gràcia (la Pedrera): Els veïns d’aquests sector porten més d’un any amb la problemàtica generada per tres places d’aparcament d’autocars que habitualment passen a ser 5, 7 autocars, en doble fila, amb els motors en marxa. S’han recollit signatures demanat l’anul·lació de les places per la dificultat de control i s’han mantingut diverses reunions amb els representants del Districte, però la problemàtica segueix present.
Carregant els comentaris ...