Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Impuls i seguiment dels projectes
01-07-2021 - 31-12-2023
Veure les fases
Consulta l'estat d'execució
Carril bici al Passeig Maragall
Rebutjada
DESCRIPCIÓ BREU
Construcció d'un carril bici direccional de 3km al Passeig Maragall (des el carrer Indústria del Camp de l'Arpa del Clot, fins al carrer Tajo a Horta)
Construcció d'un carril bici direccional de 3km al Passeig Maragall (des el carrer Indústria del Camp de l'Arpa del Clot, fins al carrer Tajo a Horta)
DESCRIPCIÓ AMPLIADA
Tenim un gran eix al nord de la ciutat sense carril bici. Una via planera que vertebra al llarg de 3km sis barris de tres districtes diferents.
Es una via que connecta l'Eixample amb aquests tres districtes.
Tenim un gran eix al nord de la ciutat sense carril bici. Una via planera que vertebra al llarg de 3km sis barris de tres districtes diferents.
Es una via que connecta l'Eixample amb aquests tres districtes.
Proposo fer un carril bici bidireccional, com el que s'ha fet a l'avinguda Paral·lel o el Passeig de Sant Joan.
El passeig té actualment 5 carrils pels vehicles a la calçada entre el carrer Indústria i l'Avinguda de la Mare de Déu de Montserrat. Després, entre l'avinguda Mare de Déu de Montserrat i el carrer Tajo hi ha 4 carrils pels vehicles + 1 d'aparcament.
BARRIS BENEFICIATS
Barri del Camp de l'Arpa del Clot
Barri del Guinardó
Barri del Congrés
Barri de Torrellobeta-Vilapicina
Barri de la Font d'en Fargas
Barri d'Horta
Barri del Camp de l'Arpa del Clot
Barri del Guinardó
Barri del Congrés
Barri de Torrellobeta-Vilapicina
Barri de la Font d'en Fargas
Barri d'Horta
COST APROXIMAT ORIENTATIU
600.000€ - 1.000.000€
600.000€ - 1.000.000€
QUIN ÉS L'IMPACTE ESPERAT DEL PROJECTE?
Millorar i interconnectar la xarxa de carril bici de la ciutat. Recordem que des de fa uns messos molts vehicles de mobilitat personal no poden circular ni per la vorera ni per la calçada. Només poden fer-ho per zones 30 i carril bici. I en aquest eix no hi ha alternativa.
Millorar i interconnectar la xarxa de carril bici de la ciutat. Recordem que des de fa uns messos molts vehicles de mobilitat personal no poden circular ni per la vorera ni per la calçada. Només poden fer-ho per zones 30 i carril bici. I en aquest eix no hi ha alternativa.
QUINS AGENTS CALDRÀ IMPLICAR EN EL PLANTEJAMENT I EXECUCIÓ DEL PROJECTE?
Ajuntament de Barcelona:
Districte Sant Martí
Districte Horta-Guinardó
Districte Sant Andreu
Districte Nou Barris
Ajuntament de Barcelona:
Districte Sant Martí
Districte Horta-Guinardó
Districte Sant Andreu
Districte Nou Barris
ENLLAÇOS WEB:
Al llarg d'anys s'ha anunciat que s'estaven fent estudis per la construcció d'aquest carril. Fins i tot al 2016 es va anunciar que el projecte per la construcció del carril estava avançada. Però tot va quedar en res.
Al llarg d'anys s'ha anunciat que s'estaven fent estudis per la construcció d'aquest carril. Fins i tot al 2016 es va anunciar que el projecte per la construcció del carril estava avançada. Però tot va quedar en res.
Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:
Lamentem comunicar-te que el projecte que has presentat no compleix algun dels criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat descartat i no passarà a la següent fase del procés participatiu. Concretament, el projecte no s’ajusta a l’àmbit territorial establert. Els projectes dels pressupostos participatius han d’incidir en un districte de la ciutat, tant en el conjunt del districte o en un o diversos barris d’un districte. Si impliquen a dos o més districtes, s’han d’adscriure a un dels districtes.
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
4 comentaris
és la via bàsica d'accés amb bicicleta a Horta, actualment, tot i ser un carrer molt desagradable ja s'hi veuen moltes bicis i patinets ja que no hi ha cap alternativa!
Totalment necessari
Una gran prioritat en la xarxa de carrils de bici de la ciutat. Afegiria que l'actuació hauria de implicar la construcció de dos carrils de bicis independents i la supressió de 2 o més carrils de cotxe. D'aquesta manera el Passeig Maragall deixaria de ser un carrer amb elevada contaminació i sorolls per esdevenir un passeig més integrat amb la ciutat i els seus habitants.
S'hauria d'aprofitar i pacificar-lo també.
Carregant els comentaris ...