Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
Salta i ves al contingut principal decidim.barcelona
Logo oficial de decidim.barcelona
  • Català Triar la llengua Elegir el idioma
    • Castellano
Registra't Entra
  • Inici
  • Processos participatius
  • Òrgans de participació
  • Iniciatives ciutadanes
  • Ajuda

Pressupostos participatius de Barcelona

#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte

Fase 7 de 7
Impuls i seguiment dels projectes 01-07-2021 - 31-12-2023
Veure les fases Consulta l'estat d'execució
  • El procés
  • Seguiment
  • Comissions de Seguiment
  • Resultats votació
  • Més informació
  • Priorització de projectes
  • Projectes
Més
  • Projectes
chevron-left Torna al llistat

Taxa anticontaminació | Peatge urbà

Avatar: Menys cotxes, Més salut Menys cotxes, Més salut
07/02/2020 15:12  
Rebutjada
DESCRIPCIÓN BREVE
Implementació d'una taxa anticontaminació (peatge urbà) en la actual zona on s'aplica la Zona de Baixa Emisions
DESCRIPCIÓN AMPLIADA
La ZBE és una mesura necessària però insuficient per reduir la contaminació i el nombre de cotxes i motos circulant per Barcelona. Una mesura complemetària que s'ha demostrat efectiva en altres ciutats com Londres, Estocolm, Oslo o Milà és la taxa de congestió.
A Barcelona és urgent aplicar-la ja que portem anys sense complir la normativa de la Unió Europea en relació a la contaminació. Ens hi va la salut, sobretot el d'aquells més vulnerables com són els infants i la gent gran.
Els diners recaptats mitjançant el peatge aniran exclusivament en millorar el transport públic.
Es necessita una inversió en sistemes informàtics i desenvolupaments de software per tal d'implementar aquest peatge. Sistemes informàtics per detectar els cotxes (i motos ) que circules per Barcelona, i processar aquestes dades per processar-ne el pagament partinent als usuaris.
BARRIO
Eixample el més beneficiat
COSTE APROXIMADO ORIENTATIVO
1 milió d'euros
CÓMO EL PROYECTO INCORPORA LA PERSPECTIVA DE GÉNERO?
Les dones són les que solen utilitzar menys el vehicle privat, per tant serà un col·lectiu especialment beneficiat per l'injustícia que s'està vivint avui en dia en l'ocupació de l'espai públic i en els alts index de contaminació produïts pel vehicle privat.
CUAL ES EL IMPACTO ESPERADO DEL PROYECTO?
Reduir un 30% el número de vehicles privats que circules per l'Eixample i Barcelona. Mitjançant aquesta mesura es preveu complir els índex de contaminació permesos per la UE.
QUÉ AGENTES SERÁ NECESARIO IMPLICAR EN EL PLANTEAMIENTO Y EJECUCIÓN DEL PROYECTO?
Ecologia Urbana
  • Resultats al filtrar per la categoria: Altres Altres

Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:

Lamentem comunicar-te que el projecte que has presentat no compleix algun dels criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupost participatiu 2020 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat descartat i no passarà a la següent fase del procés participatiu.
Concretament, el projecte requereria una modificació de normativa, fet que queda exclòs per la normativa dels pressupostos participatius..
Tanmateix, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius

Referència: BCN-PROP-2020-02-17413
Versió 4 (de 4) veure altres versions
Verifica l'empremta digital

Empremta digital

El text següent és una representació abreviada i hashejada d'aquest contingut. És útil per garantir que el contingut no hagi estat alterat, ja que una única modificació provocaria un valor totalment diferent.

Valor: 9e75fcfa9a19875e336780c7475578dd0ed9dba58dd7b86793d1fff0ba480526

Origen: {"body":{"ca":"DESCRIPCIÓN BREVE\r\nImplementació d'una taxa anticontaminació (peatge urbà) en la actual zona on s'aplica la Zona de Baixa Emisions\r\n\r\nDESCRIPCIÓN AMPLIADA\r\nLa ZBE és una mesura necessària però insuficient per reduir la contaminació i el nombre de cotxes i motos circulant per Barcelona. Una mesura complemetària que s'ha demostrat efectiva en altres ciutats com Londres, Estocolm, Oslo o Milà és la taxa de congestió.\r\n\r\nA Barcelona és urgent aplicar-la ja que portem anys sense complir la normativa de la Unió Europea en relació a la contaminació. Ens hi va la salut, sobretot el d'aquells més vulnerables com són els infants i la gent gran.\r\n\r\nEls diners recaptats mitjançant el peatge aniran exclusivament en millorar el transport públic.\r\n\r\nEs necessita una inversió en sistemes informàtics i desenvolupaments de software per tal d'implementar aquest peatge. Sistemes informàtics per detectar els cotxes (i motos ) que circules per Barcelona, i processar aquestes dades per processar-ne el pagament partinent als usuaris.\r\n\r\nBARRIO\r\nEixample el més beneficiat\r\n\r\nCOSTE APROXIMADO ORIENTATIVO\r\n1 milió d'euros\r\n\r\nCÓMO EL PROYECTO INCORPORA LA PERSPECTIVA DE GÉNERO?\r\nLes dones són les que solen utilitzar menys el vehicle privat, per tant serà un col·lectiu especialment beneficiat per l'injustícia que s'està vivint avui en dia en l'ocupació de l'espai públic i en els alts index de contaminació produïts pel vehicle privat.\r\n\r\nCUAL ES EL IMPACTO ESPERADO DEL PROYECTO?\r\nReduir un 30% el número de vehicles privats que circules per l'Eixample i Barcelona. Mitjançant aquesta mesura es preveu complir els índex de contaminació permesos per la UE.\r\n\r\nQUÉ AGENTES SERÁ NECESARIO IMPLICAR EN EL PLANTEAMIENTO Y EJECUCIÓN DEL PROYECTO?\r\nEcologia Urbana"},"title":{"ca":"Taxa anticontaminació | Peatge urbà"}}

Aquesta empremta digital es calcula mitjançant un algoritme de hash SHA256. Per reproduir-lo tu mateix, pots utilitzar una Calculadora MD5 en línia i copiar-hi les dades d'origen.

Compartir:

link-intact Compartir l'enllaç

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius/f/3768/proposals/17413/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius/f/3768/proposals/17413/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Reportar contingut inapropiat

Aquest contingut no és apropiat?

Motiu

Detalls del comentari

Ordenar per:
  • Més antic
    • Més ben valorats
    • Recent
    • Més antic
    • Més discutit
Estàs veient un sol comentari

Mostra tots els comentaris

Avatar: eduard.folch eduard.folch
08/02/2020 01:36
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

A favor. I que els diners es destinin al transport públic interurbà.

Carregant els comentaris ...

decidim.barcelona
  • Preguntes freqüents
  • Ajuda general
  • Tutorials Decidim Barcelona
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Termes i condicions d'ús
  • Descarrega els fitxers de dades obertes
  • decidim.barcelona a Twitter Twitter
  • decidim.barcelona a Facebook Facebook
  • decidim.barcelona a Instagram Instagram
  • decidim.barcelona a YouTube YouTube
  • decidim.barcelona a GitHub GitHub
Amb llicència Creative Commons Web creada amb programari lliure.
Logo Decidim

Confirmar

D'acord Cancel·lar

Si us plau, inicia sessió

facebook Inicia sessió amb Facebook
twitter Inicia sessió amb Twitter
google Inicia sessió amb Google
O

Registra't

Has oblidat la teva contrasenya?