Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Impuls i seguiment dels projectes
01-07-2021 - 31-12-2023
Veure les fases
Consulta l'estat d'execució
Carril bici túnel de la Rovira
Rebutjada
Habilitar un carril bici pel túnel de la Rovira que connecti el Baix Guinardó i el Carmel, així com amb els barris circumdants.
Davant la situació d'emergència climàtica en la que ens trobem és necessari canviar el model de mobilitat. És per això que cal augmentar:
- Les infraestructures per a les bicicletes.
- El transport públic (a canvi de reduir l'espai que ocupa el vehicle privat actualment).
- Les zones per a vianants.
- Les infraestructures per a les bicicletes.
- El transport públic (a canvi de reduir l'espai que ocupa el vehicle privat actualment).
- Les zones per a vianants.
L'alternativa en bicicleta entre aquests dos barris amb sortida i entrada del túnel suposen avui en dia fer front a un desnivell de metres elevat. Les bicicletes sovint compartim espai amb cotxes i motos que no respecten els límits de velocitat o la distància de seguretat, malgrat que cada dia hi ha més carrils a 30 km/h.
L'impacte esperat per al projecte és millorar la vida dels ciutadans mitjançant la pràctica de l'esport i augmentar els desplaçaments sostenibles a Barcelona.
Els agents que cal implicar en el plantejament i execució del projecte són: entitats veïnals, associacions i entitats que promouen la bicicleta com a mitjà de transport i l'administració (mobilitat, ecologisme, pacificació dels barris, tècnics del districte que estudiïn la viabilitat econòmica).
Atès que la bicicleta és un vehicle de mobilitat activa i que no emet Gasos Efecte Hivernacle cal donar-li un ús preferent de la xarxa viaria de la ciutat per tal d'ajudar a la reducció de la contaminació.
D'altra banda els estudis avalen que la construcció d'infraestructura segura facilita la incorporació de les dones, especialment dedicades a les cures, a rodar en bicicleta.
Us compartim un article que ens ha fet arribar mitjançant un comentari a la iniciativa. Les dones utilitzen més la bicicleta a València quan augmenta la seguretat.
https://elpais.com/ccaa/2020/02/03/valencia/1580741098_404710.html
https://elpais.com/ccaa/2020/02/03/valencia/1580741098_404710.html
Barri - Horta Guinardó
Cost orientatiu - 850.000€
Cost orientatiu - 850.000€
Ens podeu trobar a Twitter (@noucarrilbici).
Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:
Lamentem comunicar-te que el projecte que has presentat no compleix algun dels criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat descartat i no passarà a la següent fase del procés participatiu.
Concretament aquest projecte compta amb condicionants tècnics que fan inviable la seva execució. Concretament el túnel de la Rovira presenta una longitud de 1270 metres i el trànsit rodat amb vehicles no motoritzats està prohibit ja que no disposa dels mecanismes de ventilació, reducció acústica i altres característiques que puguin garantir unes condicions mínimes de seguretat i permetre la seva adaptació a l'ús per vehicles no motoritzats.
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Concretament aquest projecte compta amb condicionants tècnics que fan inviable la seva execució. Concretament el túnel de la Rovira presenta una longitud de 1270 metres i el trànsit rodat amb vehicles no motoritzats està prohibit ja que no disposa dels mecanismes de ventilació, reducció acústica i altres característiques que puguin garantir unes condicions mínimes de seguretat i permetre la seva adaptació a l'ús per vehicles no motoritzats.
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Moltes gràcies per l'aportació. Ens sembla molt interessant i hem afegit les vostres reflexions a la iniciativa a més del link que ens heu compartit.
Carregant els comentaris ...