Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Impuls i seguiment dels projectes
01-07-2021 - 31-12-2023
Veure les fases
Consulta l'estat d'execució
Carril bici túnel de la Rovira
Rebutjada
Habilitar un carril bici pel túnel de la Rovira que connecti el Baix Guinardó i el Carmel, així com amb els barris circumdants.
Davant la situació d'emergència climàtica en la que ens trobem és necessari canviar el model de mobilitat. És per això que cal augmentar:
- Les infraestructures per a les bicicletes.
- El transport públic (a canvi de reduir l'espai que ocupa el vehicle privat actualment).
- Les zones per a vianants.
- Les infraestructures per a les bicicletes.
- El transport públic (a canvi de reduir l'espai que ocupa el vehicle privat actualment).
- Les zones per a vianants.
L'alternativa en bicicleta entre aquests dos barris amb sortida i entrada del túnel suposen avui en dia fer front a un desnivell de metres elevat. Les bicicletes sovint compartim espai amb cotxes i motos que no respecten els límits de velocitat o la distància de seguretat, malgrat que cada dia hi ha més carrils a 30 km/h.
L'impacte esperat per al projecte és millorar la vida dels ciutadans mitjançant la pràctica de l'esport i augmentar els desplaçaments sostenibles a Barcelona.
Els agents que cal implicar en el plantejament i execució del projecte són: entitats veïnals, associacions i entitats que promouen la bicicleta com a mitjà de transport i l'administració (mobilitat, ecologisme, pacificació dels barris, tècnics del districte que estudiïn la viabilitat econòmica).
Atès que la bicicleta és un vehicle de mobilitat activa i que no emet Gasos Efecte Hivernacle cal donar-li un ús preferent de la xarxa viaria de la ciutat per tal d'ajudar a la reducció de la contaminació.
D'altra banda els estudis avalen que la construcció d'infraestructura segura facilita la incorporació de les dones, especialment dedicades a les cures, a rodar en bicicleta.
Us compartim un article que ens ha fet arribar mitjançant un comentari a la iniciativa. Les dones utilitzen més la bicicleta a València quan augmenta la seguretat.
https://elpais.com/ccaa/2020/02/03/valencia/1580741098_404710.html
https://elpais.com/ccaa/2020/02/03/valencia/1580741098_404710.html
Barri - Horta Guinardó
Cost orientatiu - 850.000€
Cost orientatiu - 850.000€
Ens podeu trobar a Twitter (@noucarrilbici).
Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:
Lamentem comunicar-te que el projecte que has presentat no compleix algun dels criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat descartat i no passarà a la següent fase del procés participatiu.
Concretament aquest projecte compta amb condicionants tècnics que fan inviable la seva execució. Concretament el túnel de la Rovira presenta una longitud de 1270 metres i el trànsit rodat amb vehicles no motoritzats està prohibit ja que no disposa dels mecanismes de ventilació, reducció acústica i altres característiques que puguin garantir unes condicions mínimes de seguretat i permetre la seva adaptació a l'ús per vehicles no motoritzats.
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Concretament aquest projecte compta amb condicionants tècnics que fan inviable la seva execució. Concretament el túnel de la Rovira presenta una longitud de 1270 metres i el trànsit rodat amb vehicles no motoritzats està prohibit ja que no disposa dels mecanismes de ventilació, reducció acústica i altres característiques que puguin garantir unes condicions mínimes de seguretat i permetre la seva adaptació a l'ús per vehicles no motoritzats.
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb Comunitat BiciBcn
Atès que la bicicleta és un vehicle de mobilitat activa i que no emet Gasos Efecte Hivernacle cal donar-li un ús preferent de la xarxa viaria de la ciutat per tal d'ajudar a la reducció de la contaminació.
D'altra banda els estudis avalen que la construcció d'infraestructura segura facilita la incorporació de les dones, especialment dedicades a les cures, a rodar en bicicleta. Si passa a València... per què no hauria de ser en altres ciutats?
Las mujeres usan más las bici en Valencia en cuanto aumenta la seguridad https://elpais.com/ccaa/2020/02/03/valencia/1580741098_404710.html
Moltes gràcies per l'aportació. Ens sembla molt interessant i hem afegit les vostres reflexions a la iniciativa a més del link que ens heu compartit.
Carregant els comentaris ...