Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Impuls i seguiment dels projectes
01-07-2021 - 31-12-2023
Veure les fases
Consulta l'estat d'execució
Carril bici túnel de la Rovira
Rebutjada
Habilitar un carril bici pel túnel de la Rovira que connecti el Baix Guinardó i el Carmel, així com amb els barris circumdants.
Davant la situació d'emergència climàtica en la que ens trobem és necessari canviar el model de mobilitat. És per això que cal augmentar:
- Les infraestructures per a les bicicletes.
- El transport públic (a canvi de reduir l'espai que ocupa el vehicle privat actualment).
- Les zones per a vianants.
- Les infraestructures per a les bicicletes.
- El transport públic (a canvi de reduir l'espai que ocupa el vehicle privat actualment).
- Les zones per a vianants.
L'alternativa en bicicleta entre aquests dos barris amb sortida i entrada del túnel suposen avui en dia fer front a un desnivell de metres elevat. Les bicicletes sovint compartim espai amb cotxes i motos que no respecten els límits de velocitat o la distància de seguretat, malgrat que cada dia hi ha més carrils a 30 km/h.
L'impacte esperat per al projecte és millorar la vida dels ciutadans mitjançant la pràctica de l'esport i augmentar els desplaçaments sostenibles a Barcelona.
Els agents que cal implicar en el plantejament i execució del projecte són: entitats veïnals, associacions i entitats que promouen la bicicleta com a mitjà de transport i l'administració (mobilitat, ecologisme, pacificació dels barris, tècnics del districte que estudiïn la viabilitat econòmica).
Atès que la bicicleta és un vehicle de mobilitat activa i que no emet Gasos Efecte Hivernacle cal donar-li un ús preferent de la xarxa viaria de la ciutat per tal d'ajudar a la reducció de la contaminació.
D'altra banda els estudis avalen que la construcció d'infraestructura segura facilita la incorporació de les dones, especialment dedicades a les cures, a rodar en bicicleta.
Us compartim un article que ens ha fet arribar mitjançant un comentari a la iniciativa. Les dones utilitzen més la bicicleta a València quan augmenta la seguretat.
https://elpais.com/ccaa/2020/02/03/valencia/1580741098_404710.html
https://elpais.com/ccaa/2020/02/03/valencia/1580741098_404710.html
Barri - Horta Guinardó
Cost orientatiu - 850.000€
Cost orientatiu - 850.000€
Ens podeu trobar a Twitter (@noucarrilbici).
Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:
Lamentem comunicar-te que el projecte que has presentat no compleix algun dels criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat descartat i no passarà a la següent fase del procés participatiu.
Concretament aquest projecte compta amb condicionants tècnics que fan inviable la seva execució. Concretament el túnel de la Rovira presenta una longitud de 1270 metres i el trànsit rodat amb vehicles no motoritzats està prohibit ja que no disposa dels mecanismes de ventilació, reducció acústica i altres característiques que puguin garantir unes condicions mínimes de seguretat i permetre la seva adaptació a l'ús per vehicles no motoritzats.
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Concretament aquest projecte compta amb condicionants tècnics que fan inviable la seva execució. Concretament el túnel de la Rovira presenta una longitud de 1270 metres i el trànsit rodat amb vehicles no motoritzats està prohibit ja que no disposa dels mecanismes de ventilació, reducció acústica i altres característiques que puguin garantir unes condicions mínimes de seguretat i permetre la seva adaptació a l'ús per vehicles no motoritzats.
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
32 comentaris
Hola, primero de todo decirte que es una buena iniciativa el conectar una vía peatonal en el túnel, ya en su día estuve pensando en ello, pero desgraciadamente me topé con ciertos problemas que te expongo a continuación a ver si puedes mejorar esta iniciativa.
El túnel como sabrás, es una vía de acceso de trafico rodante, y a ciertas horas es un tapón de coches, un túnel ya de por si es peligroso por el caso de que ocurra un accidente en su interior porque no tiene muchas vías de escape, un carril peatonal o bicis seria ocupar espacio formando aun más tapón en horas de máxima circulación y un incremento de peligro. En el supuesto de utilizar el tercer túnel, considero que sería un gasto ya que ese túnel supongo que es la vía de escape actual (lo desconozco). Una manera que podría ser efectiva para tu iniciativa sin tener que perjudicar a las arcas del consistorio podría ser que los usuarios de bus que vayan en bici desde la rambla del carmel hasta lepanto fuese gratuito o bonificado
Han d'haver carrils bici segurs, amples i bidireccionals a la calçada de TOTES les vies de Barcelona.
Conversa amb Comunitat BiciBcn
Atès que la bicicleta és un vehicle de mobilitat activa i que no emet Gasos Efecte Hivernacle cal donar-li un ús preferent de la xarxa viaria de la ciutat per tal d'ajudar a la reducció de la contaminació.
D'altra banda els estudis avalen que la construcció d'infraestructura segura facilita la incorporació de les dones, especialment dedicades a les cures, a rodar en bicicleta. Si passa a València... per què no hauria de ser en altres ciutats?
Las mujeres usan más las bici en Valencia en cuanto aumenta la seguridad https://elpais.com/ccaa/2020/02/03/valencia/1580741098_404710.html
Moltes gràcies per l'aportació. Ens sembla molt interessant i hem afegit les vostres reflexions a la iniciativa a més del link que ens heu compartit.
Dedicar una de les boques dels túnels per a vianants i ciclistes seria un pas seriós al canvi de paradigma en la mobilitat i el model de ciutat que ens fa falta per lluitar l'emergència climàtica.
a favor... totalmente
Molt necessari, amb més motiu ara que el bicing la cobertura a la part alta de Barcelona.
No només és necessari sino que la situació actual d'aquest tunel és de risc per la seguretat. Estaments europeus l'han catalogat com un dels més perillosos del continent. Hi ha exemples arreu de com s'han transformat tunels en un espai d'accès a bicicletes i vianants. tant de bo tiri endavant la proposta
Molt necessari. Menys cotxes i més facilitats per les bicis.
Molt bona iniciativa
A favor!!! Pero separando a la bici físicamente del tráfico...no puede ser que se traguen los humos del túnel!
Buena iniciativa!
Segregant el tràfic, és possible.
Seria un pas de gegant cap a la pacificació del Carmel, del baix Guinardó i de la sagrada família. Els eixos Padilla i Lepant guanyarien en benestar i donarien al barri de la sagrada família un descans.
Un túnel per vianants, bicis, patinets, patins... seria molt utilitzat. Baixada fins l’eixample o platja, en bici (magnífic). La pujada en bus (bicicleta inclosa).
L’altre túnel per transport públic exclusivament. Un impuls al transport col·lectiu combinat amb bicicletes.
El túnel de la Rovira es molt perillós, tràfic a gran velocitat i soroll que deterioren la convivència social tant a la rambla del Carmel, com a Alfons X i la av. Gaudí.
Molt a favor!
100% a favor.
El túnel de la Rovira es una infraestructura que responde a una idea de ciudad del siglo pasado, donde la eficiencia en el transporte privado automotor era un valor supremo, absoluto y prioritario.
Actualmente, el cambio de paradigma en movilidad urbana y la toma de conciencia sobre los efectos de la contaminación, requieren un cambio radical que revierta las prioridades y ponga por encima los medios de transporte públicos y sostenibles.
¿Por qué una bicicleta o e-bike debe rodear o sortear el Turó de la Rovira y un coche privado contaminante y agresivo puede atravesarlo mediante un túnel?
Seria una millora increible en el temps de connexió entre Horta i l'Eixample, no només en bici sinó també a peu.
Es podira incorporar també un carril bus (reversible?) per donar prioritat també al transport públic.
si!
A favor! Altres ciutats europees com Lió ja ho han fet
A favor!!
SI!
si!
a favor
a favor!
Totalment a favor. Una boca per a mobilitat sostenible (bici, patinet, vianants, runners) i l'altra per a la circulació de vehicles en doble sentit.
Seria una gran millora per aquesta zona de la ciutat.
A favor
Veo poco factible que el ayuntamiento habilite uno de los túneles para bicis. Tal vez sería más factible la opción de un autobús lanzadera que permitiera subir con la bici y que sólo cruzase el túnel.
Totalment a favor.
Molt a favor. Hem de deixar de concebre Barcelona com una autopista urbana
super idea!
A favor!! Que sigui d'us exclusiu de peatons, ciclistes i transport públic! Elemental!
El túnel ya de por sí es peligroso y quieres ponerle bicicletas? Lo siguiente es patinetes eléctricos y/o gente andando para aumentar su siniestralidad? Con reforzar la línea de bus V21 es suficiente, por ejemplo gratuidad si te subes en la parada antes del tunel con bicicleta para cruzarlo. Por tanto este proyecto podría ser un diciente y gratuito sin tener k poner a tanta gente en riedgo ya que el túnel es una de las grandes entradas de tráfico a la ciudad. De todas formas recordemos que el barrio k hay a la salida del túnel es montañoso donde ya de por sí el ciclista es inexistente, apenas hay estaciones bicing por el relieve de la zona que son pendientes, y las estaciones bicing k hay están todas vacías.
Mucha gente lo utilizaría!
Necesitem conexions bici reals. Europa ens mira.
Carregant els comentaris ...