Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Impuls i seguiment dels projectes
01-07-2021 - 31-12-2023
Veure les fases
Consulta l'estat d'execució
Carrer aragó verd
Rebutjada
Descripció breu:
El carrer Aragó és una via massa transitada per vehicles, massa sorollosa i massa contaminant.
El carrer Aragó és una via massa transitada per vehicles, massa sorollosa i massa contaminant.
Descripció ampliada:
Cal promoure un canvi d'usos als carrers de l'Eixample, actualment assimilables a autopistes urbanes, que afecten la salut respiratòria, auditiva i mental dels habitants del carrer i de la zona. Alhora, cal augmentar el verd real al districte de l'Eixample, ja que segons fonts municipals no tenim ni 2m2 de verd per habitant. Cal reduir c/Aragó a tres carrils com a màxim i dedicar l'altre espai a crear zones de verd real. Una possible mesura seria fer ver en forma de matolls d'1,5m d'altura al llarg de tota la via per minimitzar el soroll. La resta de vies recuperades de la conducció haurien de ser zones enjardinades.
Cal promoure un canvi d'usos als carrers de l'Eixample, actualment assimilables a autopistes urbanes, que afecten la salut respiratòria, auditiva i mental dels habitants del carrer i de la zona. Alhora, cal augmentar el verd real al districte de l'Eixample, ja que segons fonts municipals no tenim ni 2m2 de verd per habitant. Cal reduir c/Aragó a tres carrils com a màxim i dedicar l'altre espai a crear zones de verd real. Una possible mesura seria fer ver en forma de matolls d'1,5m d'altura al llarg de tota la via per minimitzar el soroll. La resta de vies recuperades de la conducció haurien de ser zones enjardinades.
Barri:
Sagrada Família, la Dreta Eixample, l'Antiga Esquerra Eixample, la Nova Esquerra Eixample.
Sagrada Família, la Dreta Eixample, l'Antiga Esquerra Eixample, la Nova Esquerra Eixample.
Cost aproximat orientatiu: 1.500.000€
Com incorpora la perspectiva de gènere el projecte?
Es tracta de proposar un urbanisme ecologista i feminista, on els circuits permetin el desenvolupament social dels col·lectius invisibilitzats (residents, gent gran, infants, joves...) a les grans vies públiques. Es tracta de tornar a posar la vida i la salut al centre del disseny urbanístic de l'Eixample i revertir els efectes de l'especulació urbanística i automobilística actual.
Es tracta de proposar un urbanisme ecologista i feminista, on els circuits permetin el desenvolupament social dels col·lectius invisibilitzats (residents, gent gran, infants, joves...) a les grans vies públiques. Es tracta de tornar a posar la vida i la salut al centre del disseny urbanístic de l'Eixample i revertir els efectes de l'especulació urbanística i automobilística actual.
Quin és l'impacte esperat del projecte?
Els residents i veïnes guanyen espais verds i biodiversitat. S'eviten sorolls, fums contaminants i estrès ambiental.
Els residents i veïnes guanyen espais verds i biodiversitat. S'eviten sorolls, fums contaminants i estrès ambiental.
Quins agents caldrà implicar en el planejament i execució del projecte?
Ajuntament de Barcelona: organització
Ecologia urbana: disseny.
Empreses privades: habilitació d'espais.
Parcs i jardins: plantació, poda i sistema de rec.
Ajuntament de Barcelona: organització
Ecologia urbana: disseny.
Empreses privades: habilitació d'espais.
Parcs i jardins: plantació, poda i sistema de rec.
Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:
Lamentem comunicar-te que el projecte que has presentat no compleix algun dels criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupost participatiu 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat descartat i no passarà a la següent fase del procés participatiu.
Concretament, el projecte no és viable per condicionants tècnics. En qualsevol cas, dins d'una bateria d'intervencions urbanístiques en el context de les mesures d'emergència pel COVID-19, s'ha creat un nou carril bici a tot el carrer Aragó des del seu inici a l'avinguda Meridiana fins al Carrer Tarragona. Aquesta actuació treballa en la direcció d'implementar un nou model més verd i sostenible en la línia de la teva proposta.
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Concretament, el projecte no és viable per condicionants tècnics. En qualsevol cas, dins d'una bateria d'intervencions urbanístiques en el context de les mesures d'emergència pel COVID-19, s'ha creat un nou carril bici a tot el carrer Aragó des del seu inici a l'avinguda Meridiana fins al Carrer Tarragona. Aquesta actuació treballa en la direcció d'implementar un nou model més verd i sostenible en la línia de la teva proposta.
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
si
Carregant els comentaris ...