Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Impuls i seguiment dels projectes
01-07-2021 - 31-12-2023
Veure les fases
Consulta l'estat d'execució
Carril Bici a Plaça Catalunya
Acceptades
Descripció breu: Crear un carril bici a la calçada ample a tota la plaça Catalunya per la banda exterior. Necessari per connectar eixos de la ciutat com Les Rambles, Gran Via, Passeig de Gràcia, Portal del Àngel.
Descripció ampliada: Els veins i les veïnes necessitem un carril segregat de la calçada en el centre de Barcelona. Actualment és perillos ja que hi ha fins a 5 carrils en alguns punts. Aquest carril hauria de contemplar totes les entrades i sortides als carrers sense perjudicar els modes de transports sostenibles. A més a més es podria aprofitar per fer una ordenació més òptima dels transports afavorint els vianants.
Barri: Dreta de l'Eixample
Cost aproximat orientatiu: 1M€
Com incorpora la perspectiva de gènere el projecte? Les dades avalen que el usuaris de Bicing són més utilitzats per dones en comparació a altres ciutats. Això és clarament per l'aposta dels carrils bici on ens sentim totes més segures.
Quin és l'impacte esperat del projecte? Una plaça per la ciutat.
Quins agents caldrà implicar en el planejament i execució del projecte? Els mateixos que qualsevol construcció de carril bici
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
Ens plau comunicar-te que el projecte que has presentat compleix els criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupost participatiu 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat Acceptada i passarà a la següent fase del procés participatiu. El cost estimat del projecte a partir de la valoració tècnica realitzada és de 2.636.800€, pel que en cas que passi la fase de suports s’haurà d’acotar el nombre d’intervencions per tal que no superi el màxim pressupostari de 1.5 MM€. Aquest import contempla: Ronda Universitat.-Ronda Sant Pere (prolongació carril bici existent a Ronda Sant Pere - entre Passeig Sant Joan i Girona-): 1.020.650 €Trafalgar/Plaça Urquinaona/Fontanella/Plaça Catalunya/Pelai/Ronda Sant Antoni: 1.075.000 €Millora de connexions amb Passeig de Gràcia i Rambla Catalunya (Gran Via de les Corts Catalanes - Plaça Catalunya): 541.150 €
La crisi sanitària, econòmica i social ens ha obligat a adaptar i redefinir les fases i el calendari del procés participatiu. Pots consultar tota la informació del procés a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
La crisi sanitària, econòmica i social ens ha obligat a adaptar i redefinir les fases i el calendari del procés participatiu. Pots consultar tota la informació del procés a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Projectes relacionats
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
20 comentaris
Absolutament a favor. Quan vols connectar baixant en bicicleta per Rambla Catalunya amb el casc antic el mes lògic es travessar la plaça Catalunya i anar a parar al Portal de l'àngel. El gran problema no resolt és el tòtem de Turisme de Barcelona que crea un coll d'ampolla per a vianants i ciclistes. La proposta hauria d'anar conjunta amb el desplaçament o retirada del tòtem, ja que sinó no te sentit
A favor totalmente y reducción del tránsito en la zona
Conversa amb J. Gabriel Gallart
La plaça de Catalunya està envoltada de grans vials per motoritzats: Pelai-Fontanella, portal de l'Àngel-pg de Gràcia, ronda de Sant Pere-Universitat. Hi ha prou espai en calçada disponible per fer infraestructura per la #bicibcn i treure la seva circulació per les voreres de la plaça. Si es trasllada la terminal a l'aerobus a passeig de Grâcia (ja no sortiria per ronda Universitat sinó pel lateral de Gran Via) podríem dedicar aquest espai a les bicicletes.
El pas de les rondes ens l'hauria de donar la continuació de ronda de Sant Pere. A la continuïtat Rambles tant sols caldria pacificar sense infraestructura més enllà de la pintura 30.
És una inversió barata que no s'enten perque hores d'ara encara no s'ha executat.
Pels aparcaments soterrats....
Muy a favor. No puede ser el Km0 y principal plaza de Barcelona sea una pseudo-rotonda.. Todo el espacio está pensado para el vehículo privado.
Han d'haver carrils bici segurs, amples i bidireccionals a la calçada de TOTES les vies de Barcelona.
Conversa amb Olga Torras
Han d'haver carrils bici segurs, amples i bidireccionals a la calçada de TOTES les vies de Barcelona.
Jo aqui no se si fer-lo bidireccional a tota la plaça, prefereixo un carril ample en alguns punts i que accepti tots els girs possibles amb seguretat. Obiamen en sentit ascendent si que el faria de doble direcció, però del que carrers que són "horitzontals" opto per mantenir el carril en el sentit.
En resum, prefereixo seguretat, que és lo que no tenim.
Els estudis avalen que la construcció d'infraestructura segura facilita la incorporació de les dones, especialment dedicades a les cures, a rodar en bicicleta. Si passa a València... per què no hauria de ser en altres ciutats?
Las mujeres usan más las bici en Valencia en cuanto aumenta la seguridad https://elpais.com/ccaa/2020/02/03/valencia/1580741098_404710.html
es tristisimo que tengamos el centro de barcelona totalmente cedido a los coches y motos.
YA BASTA.
Atès que la bicicleta és un vehicle de mobilitat activa i que no emet Gasos Efecte Hivernacle cal donar-li un ús preferent de la xarxa viaria de la ciutat per tal d'ajudar a la reducció de la contaminació.
molt a favor. Cansat de baixar per pelai i creuar pl cat amb envoltat de cotxes i motos
No s'entén que encara no s'hagi fet. I jo aniria més enllà... Cal pacificar plaça Catalunya i treure cotxes.
a favor!
a favor!
A Favor!
Totalment d'acord
Totalment d'acord Albert. De fet, l'Ajuntament ja preveu aquest carril bici com a continuació de l'existent que comença a la confluència del Passeig de Sant Joan amb la Ronda de Sant Pere i s'acaba bruscament al mateix carrer a l'alçada del Carrer Girona. Això permetria disposar d'un carril bici a les places d'Urquinaona, Catalunya i Universitat. El fet d'haver de suprimir la zona de càrrega i descàrrega d'El Corte Inglés i la contigua parada de taxis sembla que va aturar el projecte. Mira't això
(https://www.metropoliabierta.com/distritos/eixample/un-carril-bici-amenaza-la-zona-de-carga-y-descarga-de-el-corte-ingles_5889_102.html).
Ronda de Sant Pere es de 1400 metros.
Los autos tienen 4-7 carriles, incluido el estacionamiento.
El carril bici actual es de 261m desde Passeig de Sant Juan, hasta Carrer de Girona.
¡Vamos a completar el carril bici al Placa Universitat!
(Idealmente, deberíamos cerrar esta calle para los automóviles, y solo permitir el autobús, pero los políticos tienen miedo de perder sus votos si lo hacen.)
Molt necessari i d'ús per molta gent. És un punt neuràlgic de la ciutat. No s'entén perquè la zona més cèntrica de Barcelona està tant mal connectada per anar en bicicleta.
Carregant els comentaris ...