Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Impuls i seguiment dels projectes
01-07-2021 - 31-12-2023
Veure les fases
Consulta l'estat d'execució
Carril bici a Passeig Maragall i pacificació del passeig
Rebutjada
Descripció breu: Passeig Maragall és un eix vertebrador per a molts barris, però està col.lapsat de cotxes i hi manca un carril bici per a les persones que volen anar al centre de la ciutat de manera ràpida i sostenible. Seria ideal també pacificar-lo tot prioritzant el transport públic i podent ser una via més agradable per a passejar.
Descripció ampliada:
Barri: Camp de l'Arpa, Guinardó, Vilapiscina, Horta
Cost aproximat orientatiu:
Com incorpora la perspectiva de gènere el projecte?
Quin és l'impacte esperat del projecte? Fomentar l'ús de la bicicleta, patinet per fer desplaçaments cap al centre de la ciutat i entre els barris que uneix passeig Maragall.
Quins agents caldrà implicar en el planejament i execució del projecte?
Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:
Lamentem comunicar-te que el projecte que has presentat no compleix algun dels criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat descartat i no passarà a la següent fase del procés participatiu.
Concretament es tracta d'un projecte que ja es troba en fase de redacció, licitació o execució per part de l’Ajuntament de Barcelona.
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Concretament es tracta d'un projecte que ja es troba en fase de redacció, licitació o execució per part de l’Ajuntament de Barcelona.
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
27 comentaris
Urgent: Ja se'n va parlar en el mandat anterior. Cal MATERIALITZAR-LO!!!
Han d'haver carrils bici segurs, amples i bidireccionals a la calçada de TOTES les vies de Barcelona.
Els estudis avalen que la construcció d'infraestructura segura facilita la incorporació de les dones, especialment dedicades a les cures, a rodar en bicicleta. Si passa a València... per què no hauria de ser en altres ciutats?
Las mujeres usan más las bici en Valencia en cuanto aumenta la seguridad https://elpais.com/ccaa/2020/02/03/valencia/1580741098_404710.html
Conversa amb Dinamització Participació 14
Hola @laia_martinez_2!
Hem vist el projecte que has presentat, agraïm la teva participació 👍
Però si vols, encara el pots millorar. Podries incorporar la següent informació que se't sol·licita durant el procés de creació. Complementa la informació sobre:
-Cost aproximat orientatiu del projecte. En el següent enllaç trobaràs ajuda per avaluar el cost del projecte (tot i això aquesta dada no és imprescindible i els nostres serveis tècnics faran la valoració econòmica quan acabi la recollida de projectes)
https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.eu-west-1.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5745/Cost_orientatiu_projectes.pdf
-Com incorpora la perspectiva de gènere (en quina mesura el teu projecte pot contribuir a la igualtat de gènere o a l'eliminació de les violències masclistes)
-Quin agent s'haurà d'implicar en la planificació i execució del projecte
Recorda que tens 10 dies des que vas crear el projecte per modificar-lo i enriquir-lo
Hola @decidim_barcelona @suport_decidim_barce,
Un dubte que tinc... Si la persona en qüestió no ha pogut completar el projecte amb els requisits tècnics que vosaltres comentàveu, aquest pot arribar a decaure?
Perquè concretament aquest és un projecte amb molts comentaris positius i d'una gran importància per les veïnes que vivim a Horta, Vilapicina, Font d'en Fargues, el Guinardó, Virrei Amat o la Clota, i seria una pena que decaigués perquè, per exemple, no hi hagi un "cost aproximat"... Que, per altra banda, companyes d'aquí sota ( @pelines o @eudald_2 ) ja ho han quantificat en, aproximadament, 1 milió d'euros com a màxim.
Gràcies
Hola @odhorta,
la informació que suggeríem que s'afegís per tal de complementar i enriquir el projecte no és informació indispensable per a l'avaluació d'aquest.
Aprofitem per recordar, però, que el que s'avaluarà com a projecte és allò que s'ha inclòs al cos d'aquest, no la informació subministrada per altres participants en els comentaris.
Gràcies per participar!
Informació complentaria:
DESCRIPCIÓ BREU
Construcció d'un carril bici direccional de 3km al Passeig Maragall (des el carrer Indústria del Camp de l'Arpa del Clot, fins al carrer Tajo a Horta)
DESCRIPCIÓ AMPLIADA
Tenim un gran eix al nord de la ciutat sense carril bici. Una via planera que vertebra al llarg de 3km sis barris de tres districtes diferents.
Es una via que connecta l'Eixample amb aquests tres districtes.
El passeig té actualment 5 carrils pels vehicles a la calçada entre el carrer Indústria i l'Avinguda de la Mare de Déu de Montserrat. Després, entre l'avinguda Mare de Déu de Montserrat i el carrer Tajo hi ha 4 carrils pels vehicles + 1 d'aparcament.
BARRIS BENEFICIATS
Barri del Camp de l'Arpa del Clot
Barri del Guinardó
Barri del Congrés
Barri de Torrellobeta-Vilapicina
Barri de la Font d'en Fargas
Barri d'Horta
Imprescindible que se haga este proyecto!
A favor!
Además, la acera se puede hacer más ancho si se quitaría un carril de coche, en los tramos donde hay cinco carriles de coche es casi imposible caminar por la acera!
a favor!
molt a favor!
Molt a favor! Horta és de les poques zones de la ciutat que, en plena emergència climàtica, no té una connexió segura en bicicleta amb la resta de la ciutat
Molt a favor!!! Projecte imprescindible per la ciutat!
Super imprescindible, el PASSEIG MARAGALL ES LA ÚNICA VIA D'ACCÉS NATURAL AL BARRI D'HORTA (per topografia, bàsicament) i actualment Horta està totalment marginat per poder arribar en bicicleta, si realment creieu que la bici és una bona alternativa, poseu aquest carril bici es super necessari.
Actualment anar amb la bici per aquest carrer és jugar-se la vida, amb tres carrils en cada sentit i els autobusos per la dreta, fan que vagis en bici com si anessis al mig d'una autopista, es mooooolt extressant i font de conflictes amb els cotxes i autobusos
Es molt necessari i urgent!!! Es una via principal per unir Horta i Eixample. A més es una carrer amb prou mida, 5 carrils.
Actualment es una bogeria agafar la bici!!!!
Hi estic d acord
Hi estic totalment a favor!!!
Ja era hora que algú pensi mes enllà del Born i el Poblenou....i el següent pas es una llançadora automatitzada elèctrica d anada i tornada cada 5 minuts al túnel de la Rovira....ajustant les mides en el sentit Barcelona -Horta...hi cabria...i seria una comunicació àgil....i poder pujar amb bici!
100% d'acord. A més s'hauria de pacificar el transit per obligar els vehícles a respectar el límit de velocitat, en especial les motos. No és gaire demanar
A favor, anar en bici pel passeig Maragall áctualment és perillós. L'alternativa és pujar a la vorera i molestar els vianants...
Sobre el cost del projecte, si ens agafem com a referència el que es diu a https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.eu-west-1.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5745/Costorientatiuprojectes.pdf, allà hi diu que un carril bici bidireccional serien uns 385€/m. Segons això, si suposem que el passeig fa uns 3 km, el cost seria d'1 milió d'€.
De punta a punta, Passeig Maragall fa 2,5 quilòmetres, que equivaldria a 962,500€. A banda d'això, aquesta proposta és essencial per a la mobilitat sostenible de la zona, i molt possiblement molta gent comenci a agafar la bici o en reprengui l'ús com n'és el meu cas si el projecte es materialitza.
Molt necessari!
Molt necessari. No pot segur sent la autopista urbana de Barcelona.
Molt necessari!!
Molt necessari
Imprescindible!! Una via clau per a molts barris, cal un carril bici
Carregant els comentaris ...