Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Impuls i seguiment dels projectes
01-07-2021 - 31-12-2023
Veure les fases
Consulta l'estat d'execució
Carril Bici a la Ronda del Mig / Travessera de Dalt
Rebutjada
La Ronda del Mig és una autovia urbana que travessa i divideix la part alta de la ciutat.
Tot i la seva llarga i costosa remodelació, aquesta no va servir per substituir un model de mobilitat cotxe-centrista, amb 4 dels 6 carrils dedicats al vehicle privat, que impedeix poder fer vida al voltant d'aquesta via.
Així mateix, tota la part alta de la ciutat (Nou Barris, Horta-Guinardó, Gràcia* i Sarrià-Sant Gervasi) ha quedat, en línies generals, al marge del desplegament de la xarxa de carril bici.
Igualment, la Ronda del Mig és una ruta d'altíssima demanda a la ciutat de Barcelona. La prova més evident, al marge dels més de 70.000 vehicles que hi circulen diàriament (només superats per Aragó i Diagonal), és que la línia d'autobús H6, que la recorre sencera, és la més usada de la ciutat.
Així, i mitjançant la implantació d'un carril bici la Ronda del Mig de Barcelona, es podria aconseguir, entre altres, els següents tres objectius:
1. Vertebrar la part alta de la ciutat amb un mode de transport actiu i saludable;
2. Humanitzar un carrer que actualment és una autovia urbana, amb totes les implicacions positives que això tindria tant per a les persones que hi viuen com pel comerç de la zona; i
3. Millorar la velocitat de ruta i freqüència de pas de l'H6 i la resta de línies que parcialment l'usen perquè és el transport privat el responsable de la baixa velocitat de ruta d'aquestes línies.
2. Humanitzar un carrer que actualment és una autovia urbana, amb totes les implicacions positives que això tindria tant per a les persones que hi viuen com pel comerç de la zona; i
3. Millorar la velocitat de ruta i freqüència de pas de l'H6 i la resta de línies que parcialment l'usen perquè és el transport privat el responsable de la baixa velocitat de ruta d'aquestes línies.
En definitiva, doncs, implantar un carril bici a la Ronda del Mig servirà per reconvertir una via que actualment opera com una barrera dins la mateixa ciutat per millorar la salut i qualitat de vida dels seus ciutadans.
* Aquesta proposta, si bé es podria considerar d'àmbit general de la ciutat, se circumscriu expressament al Districte de Gràcia atès que el tram de la Ronda del Mig que presenta un major índex de contaminació, soroll i congestió és el que es correspon a aquest Districte.
Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:
Lamentem comunicar-te que el projecte que has presentat no compleix algun dels criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat descartat i no passarà a la següent fase del procés participatiu. Concretament, el projecte és contrari a polítiques, programes, plans, projectes urbanístics aprovats o convenis signats per l’Ajuntament de Barcelona. D’altra banda, la reforma de la Travessera de Dalt va finalitzar l’any 2017, enllestint així unes obres de millora i reforma de la ronda del Mig que van durar 12 anys.
Entre les mesures per pacificar la zona i millorar la mobilitat s’ha establert un carril bus que condiciona futures actuacions per motius de seguretat.
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Entre les mesures per pacificar la zona i millorar la mobilitat s’ha establert un carril bus que condiciona futures actuacions per motius de seguretat.
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Imprescindible
Carregant els comentaris ...