Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
Salta i ves al contingut principal decidim.barcelona
Logo oficial de decidim.barcelona
  • Català Triar la llengua Elegir el idioma
    • Castellano
Registra't Entra
  • Inici
  • Processos participatius
  • Òrgans de participació
  • Iniciatives ciutadanes
  • Ajuda

Pressupostos participatius de Barcelona

#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte

Fase 7 de 7
Impuls i seguiment dels projectes 01-07-2021 - 31-12-2023
Veure les fases Consulta l'estat d'execució
  • El procés
  • Seguiment
  • Comissions de Seguiment
  • Resultats votació
  • Més informació
  • Priorització de projectes
  • Projectes
Més
  • Projectes
chevron-left Torna al llistat

Carril Bici a la Ronda del Mig / Travessera de Dalt

Avatar: Copenhaguen Copenhaguen
05/02/2020 18:27  
Rebutjada
La Ronda del Mig és una autovia urbana que travessa i divideix la part alta de la ciutat.
Tot i la seva llarga i costosa remodelació, aquesta no va servir per substituir un model de mobilitat cotxe-centrista, amb 4 dels 6 carrils dedicats al vehicle privat, que impedeix poder fer vida al voltant d'aquesta via.
Així mateix, tota la part alta de la ciutat (Nou Barris, Horta-Guinardó, Gràcia* i Sarrià-Sant Gervasi) ha quedat, en línies generals, al marge  del desplegament de la xarxa de carril bici.
Igualment, la Ronda del Mig és  una ruta d'altíssima demanda a la ciutat de Barcelona. La prova més evident, al marge dels més de 70.000 vehicles que hi circulen diàriament (només superats per Aragó i Diagonal), és que la línia d'autobús H6, que la recorre sencera, és la més usada de la ciutat.
Així, i mitjançant la implantació d'un carril bici la Ronda del Mig de Barcelona, es podria aconseguir, entre altres, els següents tres objectius:
1. Vertebrar la part alta de la ciutat amb un mode de transport actiu i saludable;
2. Humanitzar un carrer que actualment és una autovia urbana, amb totes les implicacions positives que això tindria tant per a les persones que hi viuen com pel comerç de la zona; i
3. Millorar la velocitat de ruta i freqüència de pas de l'H6 i la resta de línies que parcialment l'usen perquè és el transport privat el responsable de la baixa velocitat de ruta d'aquestes línies.
En definitiva, doncs, implantar un carril bici a la Ronda del Mig servirà per reconvertir una via que actualment opera com una barrera dins la mateixa ciutat per millorar la salut i qualitat de vida dels seus ciutadans.
* Aquesta proposta, si bé es podria considerar d'àmbit general de la ciutat, se circumscriu expressament al Districte de Gràcia atès que el tram de la Ronda del Mig que presenta un major índex de contaminació, soroll i congestió és el que es correspon a aquest Districte.
  • Resultats al filtrar per la categoria: Altres Altres

Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:

Lamentem comunicar-te que el projecte que has presentat no compleix algun dels criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat descartat i no passarà a la següent fase del procés participatiu. Concretament, el projecte és contrari a polítiques, programes, plans, projectes urbanístics aprovats o convenis signats per l’Ajuntament de Barcelona. D’altra banda, la reforma de la Travessera de Dalt va finalitzar l’any 2017, enllestint així unes obres de millora i reforma de la ronda del Mig que van durar 12 anys.
Entre les mesures per pacificar la zona i millorar la mobilitat s’ha establert un carril bus que condiciona futures actuacions per motius de seguretat.

Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf

De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius

Referència: BCN-PROP-2020-02-17275
Versió 6 (de 6) veure altres versions
Verifica l'empremta digital

Empremta digital

El text següent és una representació abreviada i hashejada d'aquest contingut. És útil per garantir que el contingut no hagi estat alterat, ja que una única modificació provocaria un valor totalment diferent.

Valor: ed190bd90cc7f4fdc3d9baa4f1a745592e996f2df7465b152b86820a720eadd1

Origen: {"body":{"ca":"La Ronda del Mig és una autovia urbana que travessa i divideix la part alta de la ciutat.\r\n\r\nTot i la seva llarga i costosa remodelació, aquesta no va servir per substituir un model de mobilitat cotxe-centrista, amb 4 dels 6 carrils dedicats al vehicle privat, que impedeix poder fer vida al voltant d'aquesta via.\r\n\r\nAixí mateix, tota la part alta de la ciutat (Nou Barris, Horta-Guinardó, Gràcia* i Sarrià-Sant Gervasi) ha quedat, en línies generals, al marge  del desplegament de la xarxa de carril bici.\r\n\r\nIgualment, la Ronda del Mig és  una ruta d'altíssima demanda a la ciutat de Barcelona. La prova més evident, al marge dels més de 70.000 vehicles que hi circulen diàriament (només superats per Aragó i Diagonal), és que la línia d'autobús H6, que la recorre sencera, és la més usada de la ciutat. \r\n\r\nAixí, i mitjançant la implantació d'un carril bici la Ronda del Mig de Barcelona, es podria aconseguir, entre altres, els següents tres objectius: \r\n\r\n1. Vertebrar la part alta de la ciutat amb un mode de transport actiu i saludable; \r\n2. Humanitzar un carrer que actualment és una autovia urbana, amb totes les implicacions positives que això tindria tant per a les persones que hi viuen com pel comerç de la zona; i\r\n3. Millorar la velocitat de ruta i freqüència de pas de l'H6 i la resta de línies que parcialment l'usen perquè és el transport privat el responsable de la baixa velocitat de ruta d'aquestes línies. \r\n\r\nEn definitiva, doncs, implantar un carril bici a la Ronda del Mig servirà per reconvertir una via que actualment opera com una barrera dins la mateixa ciutat per millorar la salut i qualitat de vida dels seus ciutadans. \r\n\r\n* Aquesta proposta, si bé es podria considerar d'àmbit general de la ciutat, se circumscriu expressament al Districte de Gràcia atès que el tram de la Ronda del Mig que presenta un major índex de contaminació, soroll i congestió és el que es correspon a aquest Districte."},"title":{"ca":"Carril Bici a la Ronda del Mig / Travessera de Dalt"}}

Aquesta empremta digital es calcula mitjançant un algoritme de hash SHA256. Per reproduir-lo tu mateix, pots utilitzar una Calculadora MD5 en línia i copiar-hi les dades d'origen.

Compartir:

link-intact Compartir l'enllaç

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius/f/3768/proposals/17275/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius/f/3768/proposals/17275/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Reportar contingut inapropiat

Aquest contingut no és apropiat?

Motiu

19 comentaris

Ordenar per:
  • Més antic
    • Més ben valorats
    • Recent
    • Més antic
    • Més discutit
Conversa amb Dinamització Participació 14
Avatar: Dinamització Decidim Barcelona Dinamització Decidim Barcelona verified-badge
06/02/2020 17:40
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

Hola @Julius!

Hem vist el projecte que has presentat, agraïm la teva participació 👍

Necessitem que seleccionis l'"Àmbit territorial" en la caixa corresponent per a que quedi correctament assignat.

I si vols, encara el pots millorar. Podries incorporar la informació que se't sol·licita durant el procés de creació.

En el següent enllaç trobaràs ajuda per avaluar el cost del projecte (tot i això aquesta dada no és imprescindible i els nostres serveis tècnics faran la valoració econòmica quan acabi la recollida de projectes)
https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.eu-west-1.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5745/Cost_orientatiu_projectes.pdf

Recorda que tens 10 dies des que vas crear el projecte per modificar-lo i enriquir-lo
Gràcies per participar al decidim.barcelona!

Avatar: Copenhaguen Copenhaguen
07/02/2020 09:46
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

Bon dia,

Necessàriament he d'indicar un districte en l'àmbit territorial, o puc seleccionar "ciutat" en general? Si és així, ara està correctament indicat?

Respecte del pressupost, prefereixo que els serveis tècnics facin una valoració més acurada.

Gràcies

Avatar: Dinamització Participació 13 Dinamització Participació 13
07/02/2020 12:49
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

Hola de nou @Julius!

Els projectes dels pressupostos participatius han d'estar necessàriament vinculats a un dels 10 districtes de la ciutat i han de comptar amb perspectiva de barri i/o del conjunt del districte. En el cas del projecte que planteges, et proposem o bé modificar-lo per acotar-lo a un sol districte o, si més no, indicar a quin districte consideres que hi tindria una major incidència.

Si, per contra, consideres que és un plantejament que ha de comptar necessàriament amb perspectiva de ciutat, t'animem a incorporar-lo com a proposta al procés participatiu del PAM: https://www.decidim.barcelona/processes/PAM2020/f/3733/

Gràcies per participar al decidim.barcelona!

Avatar: Copenhaguen Copenhaguen
07/02/2020 14:08
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

D'acord, moltes gràcies per l'aclariment.

Avatar: Copenhaguen Copenhaguen
25/05/2020 14:28
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

Bona tarda,

He vist que fruit de l'edició de la meva proposta per part d'una administrador el text apareix sense punts i a part, i resulta difícil de llegir i és poc visual.

Podríeu si us plau introduir els punts i a part i el format orginial?

Gràcies i salutacions

Avatar: Olga Torras Olga Torras
07/02/2020 10:42
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Han d'haver carrils bici segurs, amples i bidireccionals a la calçada de TOTES les vies de Barcelona.

Avatar: Carlos179 Carlos179
11/02/2020 23:09
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

A favor! Tota via bàsica per al trànsit motoritzat hauria de tenir carril bici segregat

Avatar: mar mar
20/02/2020 23:11
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Molt a favor, un carril menys per cotxes banda i un carril bici per banda també!

Avatar: Céline Céline
22/02/2020 15:58
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Molt necessari!

Avatar: Ignasi Ignasi
22/02/2020 17:53
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

La Travessera de Dalt té uns nivells de contaminació il·legals (per molt) i desenes d'infants s'hi veuen exposats per anar a l'escola en hora punta de trànsit. Pacificar aquesta zona és molt urgent.

Avatar: Paula MC Paula MC
25/02/2020 16:37
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Molt necessari

Avatar: Arnau Arnau
27/02/2020 00:31
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Imprescindible per vertebrar la xarxa de mobilitat de bicis i patinets, etc... A més serà útil per reduir l'espai als vehicles contaminants d'aquesta autopista urbana. No s'entendria que no es portés a terme estant en plena emergència climàtica.

Avatar: Marta Plana Marta Plana
03/03/2020 20:08
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

És molt necessari!

Avatar: Sílvia Sílvia
05/03/2020 08:38
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Totalment necessari per connectar en bicicleta i patinet els barris alts amb la vila i el centre de Barcelona.

Avatar: marc fando marc fando
09/03/2020 13:16
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

És molt hevi que no fa ni 4 anys van fer la reurbanització del tram entre lesseps i alfons X i no van pensar en la bici!

Avatar: Marta A S Marta A S
22/03/2020 20:36
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

bona iniciativa

Avatar: Diego Diego
26/05/2020 09:31
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

És molt necessari!

Avatar: apareja apareja
26/05/2020 09:40
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Imprescindible

Avatar: apareja apareja
26/05/2020 09:40
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Imprescindible

Carregant els comentaris ...

decidim.barcelona
  • Preguntes freqüents
  • Ajuda general
  • Tutorials Decidim Barcelona
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Termes i condicions d'ús
  • Descarrega els fitxers de dades obertes
  • decidim.barcelona a Twitter Twitter
  • decidim.barcelona a Facebook Facebook
  • decidim.barcelona a Instagram Instagram
  • decidim.barcelona a YouTube YouTube
  • decidim.barcelona a GitHub GitHub
Amb llicència Creative Commons Web creada amb programari lliure.
Logo Decidim

Confirmar

D'acord Cancel·lar

Si us plau, inicia sessió

facebook Inicia sessió amb Facebook
twitter Inicia sessió amb Twitter
google Inicia sessió amb Google
O

Registra't

Has oblidat la teva contrasenya?