Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Impuls i seguiment dels projectes
01-07-2021 - 31-12-2023
Veure les fases
Consulta l'estat d'execució
Carril Bici a la Ronda del Mig / Travessera de Dalt
Rebutjada
La Ronda del Mig és una autovia urbana que travessa i divideix la part alta de la ciutat.
Tot i la seva llarga i costosa remodelació, aquesta no va servir per substituir un model de mobilitat cotxe-centrista, amb 4 dels 6 carrils dedicats al vehicle privat, que impedeix poder fer vida al voltant d'aquesta via.
Així mateix, tota la part alta de la ciutat (Nou Barris, Horta-Guinardó, Gràcia* i Sarrià-Sant Gervasi) ha quedat, en línies generals, al marge del desplegament de la xarxa de carril bici.
Igualment, la Ronda del Mig és una ruta d'altíssima demanda a la ciutat de Barcelona. La prova més evident, al marge dels més de 70.000 vehicles que hi circulen diàriament (només superats per Aragó i Diagonal), és que la línia d'autobús H6, que la recorre sencera, és la més usada de la ciutat.
Així, i mitjançant la implantació d'un carril bici la Ronda del Mig de Barcelona, es podria aconseguir, entre altres, els següents tres objectius:
1. Vertebrar la part alta de la ciutat amb un mode de transport actiu i saludable;
2. Humanitzar un carrer que actualment és una autovia urbana, amb totes les implicacions positives que això tindria tant per a les persones que hi viuen com pel comerç de la zona; i
3. Millorar la velocitat de ruta i freqüència de pas de l'H6 i la resta de línies que parcialment l'usen perquè és el transport privat el responsable de la baixa velocitat de ruta d'aquestes línies.
2. Humanitzar un carrer que actualment és una autovia urbana, amb totes les implicacions positives que això tindria tant per a les persones que hi viuen com pel comerç de la zona; i
3. Millorar la velocitat de ruta i freqüència de pas de l'H6 i la resta de línies que parcialment l'usen perquè és el transport privat el responsable de la baixa velocitat de ruta d'aquestes línies.
En definitiva, doncs, implantar un carril bici a la Ronda del Mig servirà per reconvertir una via que actualment opera com una barrera dins la mateixa ciutat per millorar la salut i qualitat de vida dels seus ciutadans.
* Aquesta proposta, si bé es podria considerar d'àmbit general de la ciutat, se circumscriu expressament al Districte de Gràcia atès que el tram de la Ronda del Mig que presenta un major índex de contaminació, soroll i congestió és el que es correspon a aquest Districte.
Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:
Lamentem comunicar-te que el projecte que has presentat no compleix algun dels criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat descartat i no passarà a la següent fase del procés participatiu. Concretament, el projecte és contrari a polítiques, programes, plans, projectes urbanístics aprovats o convenis signats per l’Ajuntament de Barcelona. D’altra banda, la reforma de la Travessera de Dalt va finalitzar l’any 2017, enllestint així unes obres de millora i reforma de la ronda del Mig que van durar 12 anys.
Entre les mesures per pacificar la zona i millorar la mobilitat s’ha establert un carril bus que condiciona futures actuacions per motius de seguretat.
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Entre les mesures per pacificar la zona i millorar la mobilitat s’ha establert un carril bus que condiciona futures actuacions per motius de seguretat.
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
19 comentaris
Conversa amb Dinamització Participació 14
Hola @Julius!
Hem vist el projecte que has presentat, agraïm la teva participació 👍
Necessitem que seleccionis l'"Àmbit territorial" en la caixa corresponent per a que quedi correctament assignat.
I si vols, encara el pots millorar. Podries incorporar la informació que se't sol·licita durant el procés de creació.
En el següent enllaç trobaràs ajuda per avaluar el cost del projecte (tot i això aquesta dada no és imprescindible i els nostres serveis tècnics faran la valoració econòmica quan acabi la recollida de projectes)
https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.eu-west-1.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5745/Cost_orientatiu_projectes.pdf
Recorda que tens 10 dies des que vas crear el projecte per modificar-lo i enriquir-lo
Gràcies per participar al decidim.barcelona!
Bon dia,
Necessàriament he d'indicar un districte en l'àmbit territorial, o puc seleccionar "ciutat" en general? Si és així, ara està correctament indicat?
Respecte del pressupost, prefereixo que els serveis tècnics facin una valoració més acurada.
Gràcies
Hola de nou @Julius!
Els projectes dels pressupostos participatius han d'estar necessàriament vinculats a un dels 10 districtes de la ciutat i han de comptar amb perspectiva de barri i/o del conjunt del districte. En el cas del projecte que planteges, et proposem o bé modificar-lo per acotar-lo a un sol districte o, si més no, indicar a quin districte consideres que hi tindria una major incidència.
Si, per contra, consideres que és un plantejament que ha de comptar necessàriament amb perspectiva de ciutat, t'animem a incorporar-lo com a proposta al procés participatiu del PAM: https://www.decidim.barcelona/processes/PAM2020/f/3733/
Gràcies per participar al decidim.barcelona!
D'acord, moltes gràcies per l'aclariment.
Bona tarda,
He vist que fruit de l'edició de la meva proposta per part d'una administrador el text apareix sense punts i a part, i resulta difícil de llegir i és poc visual.
Podríeu si us plau introduir els punts i a part i el format orginial?
Gràcies i salutacions
Han d'haver carrils bici segurs, amples i bidireccionals a la calçada de TOTES les vies de Barcelona.
A favor! Tota via bàsica per al trànsit motoritzat hauria de tenir carril bici segregat
Molt a favor, un carril menys per cotxes banda i un carril bici per banda també!
Molt necessari!
La Travessera de Dalt té uns nivells de contaminació il·legals (per molt) i desenes d'infants s'hi veuen exposats per anar a l'escola en hora punta de trànsit. Pacificar aquesta zona és molt urgent.
Molt necessari
Imprescindible per vertebrar la xarxa de mobilitat de bicis i patinets, etc... A més serà útil per reduir l'espai als vehicles contaminants d'aquesta autopista urbana. No s'entendria que no es portés a terme estant en plena emergència climàtica.
És molt necessari!
Totalment necessari per connectar en bicicleta i patinet els barris alts amb la vila i el centre de Barcelona.
És molt hevi que no fa ni 4 anys van fer la reurbanització del tram entre lesseps i alfons X i no van pensar en la bici!
bona iniciativa
És molt necessari!
Imprescindible
Imprescindible
Carregant els comentaris ...