Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Peatonalizar las calles Eixample esquerra
Descripció breu:
Prohibir L.estacionament a vorera de motos, bicis i patinets
Descripció ampliada:
Fer un pla per no poder aparcar motos, bicicletes o patinets a les voreres, crean llocs D.aparcament a calçada o a espais ben habilitats i segregats dels vianants
L. Eixample es el barri amb més gent gran de Barcelona i hem de recuperar la vorera per a ells, no poden anar amb por cada cop que veuen una moto o bici pujant se.
Barri:
Eixample
Cost aproximat orientatiu:
1M
Com incorpora la perspectiva de gènere el projecte?
Es un projecte per tothom.
Quin és l'impacte esperat del projecte?
El màxim i a poder ser que sigui innovador i un exemple per la ciutat.
Quins agents caldrà implicar en el planejament i execució del projecte?
S.ha de fer informació a les xarxes i a peu a les zones més afectades.
Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:
Lamentem comunicar-te que el projecte que has presentat no compleix algun dels criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupost participatiu 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat descartat i no passarà a la següent fase del procés participatiu. Concretament, No es pot considerar un projecte d’inversió, entenent les inversions com tot allò que l’Ajuntament de Barcelona pot construir o adquirir i que és perdurable en el temps. Els projectes d’inversió, per tant, han d’estar vinculats a la construcció, rehabilitació o compra de béns físics o virtuals inventariables dels quals l’Ajuntament pot disposar en equipaments, infraestructures o espais públics.
Pots consultar els criteris d’acceptació i rebuig dels projectes presentats a la normativa reguladora dels pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajbcn-decidim-barcelona.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5734/Normativa_Pressupost_participatiu.pdf
De la mateixa manera, t’animem a consultar els projectes Acceptadas i que poden ser del teu interès. Pots consultar més informació del procés, tant dels projectes com de les fases i el calendari previst, a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
16 comentaris
Hola il·lustríssima 😃!
Hem vist el projecte que has presentat, agraïm la teva participació 👍
Però si vols, encara el pots millorar. Podries incorporar la següent informació que se't sol·licita durant el procés de creació. Complementa la informació sobre:
- Quin agent s'haurà d'implicar en la planificació i execució del projecte
Recorda que tens 10 dies des que vas crear el projecte per modificar-lo i enriquir-lo
Gràcies per participar al decidim.barcelona!
Conversa amb Respiro
L'especulació financera de l'espai públic també està agreujada per la quantitat ingent de terrasses a l'Eixample, que sovint ocupen més del 65% de l'amplada de la vorera. Caldria derogar la recent ordenança de terrasses!!
Les terrasses haurien de ser molt estretes, exemple dolent el del o retorno de la cantonada de Urgell Mallorca, mireu quina amplada i queda per passar.
I tant! Lo d'aquell bar-restaurant és un escàndol (pot ser que siguis el d'Urgell-València?) Té tota la cantonada i per culpa de la seva terrassa no hi ha pas de vianant a Urgell. Un altre és el Sandor de Francesc Macià, que literalment ocupen tota la vorera. També hi ha el d'Aragó-Villaroel que també té tota la cantonada. En fi, la majoria tenen unes terrasses que impedeixen els vianants ni tan sols caminar. I per descomptat, no et pots aturar al carrer, ja que sinó embusses el pas de vianants.
A favor
Totalment d'acord
Conversa amb Fernando Garrido
Les voreres de l'Eixample Esquerra són en general de gran amplada i per tant es compleix la normativa per a poder estacionar motos i altres vehicles. Amb prohibicions com aquestes, es limitaria molt la mobilitat al barri i seria perjucicial per a el veïnat i els negocis. A més a més, s'hauria de crear un munt d'aparcaments a la calçada i això comportaria l'eliminació de moltes places d'aparcaments per a cotxes. En aquest sentit, on podriem aparcar els veïns i els visitants!? En qualsevol cas, en relació a pacificar carrers fent actuacions tipus el que hi ha a Enric Granados o una superilla com la del Mercat de Sant Antoni (a la Model, per exemple) sí que podria ser una bona mesura de pacificació.
Enric Granados em sembla tot el contrari a un carrer pacificat. És el pitjor model possible. Tot són terrasses gegants, aparcaments de motos i fins i tot circulació de cotxes.
Enric Granados sí que és un carrer pacificat. Et pot agradar més o menys que estigui enfocat a la restauració però és un fet que s'ha restingit el trànsit, ampliat voreres, etc. En aquest sentit, hi ha molts aparcaments de motos a la mateixa calçada. Comparteixo que es podria millorar amb mesures com restringir més el pas de vehicles o limitar l'aparcarcament a les voreres ja que ja hi ha places a la calçada. De totes maneres, a dia d'avui el canvi a Enric Granados per a mi és positiu. Trobo que és una via agradable per a passejar i per a seure a predre alguna cosa sense el fum habitual i el soroll dels cotxes d'un carrer típic de l'Eixample
A mi se'm fa impossible passejar per Enric Granados. I cada vegada se'm fa més difícil fer-ho a Rambla Catalunya, a causa de les terrasses. En tot cas, el model de Rambla Catalunya està millor aconseguit tot i que també hi ha massa espai dedicat a terrasses.
Confonem tenir el carrer a mateixa alçada amb pacificar, hi ha una vorera de 6 metres a banda amb terrasses que queda en 2 metres i en mig carril bici, un carril de trànsit i un D.aparcament el més perjudicat el vianant com. Sempre.
Conversa amb Laura Lov
Fernando, al barri la gent no va en moto a comprar, ho fem a peu perquè tot estar a prop, després encara que la vorera faci 6 metres si li poses una moto aparcada et treu casi 2 metres, d. Una magnífica amplada a una de rialla. La vorera es per als vianants, els nens, avis. No podem cedir espai. Si s. Ha de reduir places de cotxe doncs endavant i hem de fer places noves endavant també.
No és realista pretendre treure totes les motos, bicis i patinets de totes les voreres i ficar-les a la calçada ja que no hi ha places fetes ni espai suficient per a fer-ne. Hi ha masses motos i bicis a la ciutat com per a prohibir que s'aparqui a les voreres amples. En aquest sentit, el que ha de procurar l'Ajuntament és que es compleixi la normativa i intentar millorar-la. Potser es podria estudiar que només s'aparqui en paral·lel i no en bateria.
Si estic d. Acord un terme mig sempre ajuda a concienciar i a fer consens.
Hola @laura_lov!
Hem vist la teva proposta, agraïm la teva participació. Tot i això, el teu projecte no és una inversió i per tant no entraria en el procés de Pressupostos Participatius.
A continuació trobaràs tota la informació sobre què és un projecte d’inversió: https://www.decidim.barcelona/pages/propostanormativa
Et suggerim que presentis la teva proposta al Procés participatiu del Programa d’Actuació Municipal (PAM) 2020-2023. (https://www.decidim.barcelona/processes/PAM2020)
Tot i això, si creus que pots transformar aquesta proposta perquè sigui un projecte d’inversió, tens un termini màxim de 10 dies des que el vas presentar per modificar-lo.
Gràcies per participar al decidim.barcelona!
Bon dia, desitjo que estigueu bé, amb tot aquesta, situació i la que esdevindrà, crec que més que mai necessitem tot l.espai els vianants de la vorera aquest anys vinents.
Carregant els comentaris ...