Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Superilla de Sants
Descripció breu: Creació d'una superilla a la zona compresa entre Rambla Brasil, Numància i avinguda de Madrid
Descripció ampliada: La zona consta de molts carrers 30 i hi ha una alta densitat de comerç de proximitat, però malauradament als eixos mar-muntanya que connecten amb Les Corts (Comtes de Bell-lloc, Vallespir, Galileu i Joan Güell) el trànsit és excessivament alt i sovint no es respecta el límit de velocitat. El barri necessita anar més enllà en la pacificació per reduir la contaminació acústica i de l'aire a més de la perillositat del transit. Al mateix temps, això permetria tenir un entorn més agradable per veïns i comerciants i poder utilitzar el carrer més enllà de l'ús com zona de pas.
Cost aproximat orientatiu del projecte: 2 milions d'euros
Barri: Sants
Com incorpora la perspectiva de gènere? Les dones són més dependents del transport públic i per tant també es desplacen més a peu. Una pacificació de la zona implica millorar les seves condicions de seguretat (en referència a l'accidentalitat per atropellament) i de salut (contaminació ambiental).
Quin és l'impacte esperat del projecte? Reducció de trànsit i contaminació i millora de la vida de barri. Promoció de desplaçaments a peu i en bici i restricció del transport privat en vehicles de combustió.
Quin agent s'haurà d'implicar en la planificació i execució del projecte? Associacions veïnals i de comerç, consell de barri i govern de districte.
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
Ens plau comunicar-te que el projecte que has presentat compleix els criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupost participatiu 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat Acceptada i passarà a la següent fase del procés participatiu. El cost estimat del projecte a partir de la valoració tècnica realitzada és superior als 1,8 milions d'euros, és a dir que superaria la limitació pressupostària establerta als pressupostos participatius. Per tant, el projecte s'hauria d'executar amb algunes actuacions tàctiques parcials i si arriba a la fase de concreció, caldrà ajustar determinats aspectes per assegurar la seva viabilitat tècnica i econòmica.
La crisi sanitària, econòmica i social ens ha obligat a adaptar i redefinir les fases, el calendari i la normativa del procés participatiu. Pots consultar tota la informació del procés a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Projectes relacionats
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
3 comentaris
Hola il·lustríssim 😃!
Hem vist el projecte que has presentat, agraïm la teva participació 👍
Però si vols, encara el pots millorar. Podries incorporar la següent informació que se't sol·licita durant el procés de creació. Complementa la informació sobre:
- Cost aproximat orientatiu del projecte. En el següent enllaç trobaràs ajuda per avaluar el cost del projecte (tot i això aquesta dada no és imprescindible i els nostres serveis tècnics faran la valoració econòmica quan acabi la recollida de projectes)
https://decidim-barcelona-production.s3.amazonaws.com/decidim-barcelona/uploads/decidim/attachment/file/5745/Cost_orientatiu_projectes.pdf
- Com incorpora la perspectiva de gènere
- Quin agent s'haurà d'implicar en la planificació i execució del projecte
Recorda que tens 10 dies des que vas crear el projecte per modificar-lo i enriquir-lo
Gràcies per participar al decidim.barcelona!
@vicent_r gràcies per haver millorat el teu projecte!!
Totalment d'acord amb la proposta. El trànsit als eixos mar-muntanya és excessiu i no es respecten els límits de velocitat.
Carregant els comentaris ...