Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Carril bici a Balmes que connecti Collserola amb la Diagonal
Carril bici a Balmes que connecti Collserola amb la Diagonal
Proveïm a la ciutadania una alternativa ecològica i sostenible al cotxe per poder anar a fer exercici a Collserola. No té sentit que només es pugui accedir a la carretera de les aigües amb cotxe.
D'aquesta manera podrem també fer arribar el carril bici al barri, fins ara només implantat (amb èxit) al carrer de Ganduxer. Balmes no pot seguir sent una autopista urbana.
Barri:
Sant Gervasi
Cost aproximat orientatiu:
150.000 Euros
Quin és l'impacte esperat del projecte?
Millora de vida de la ciutadania; promoció de l'esport i de la movilitat sostenible.
Quins agents caldrà implicar en el planejament i execució del projecte?
Les associacions ciclistes de la ciutat i les associacions veïnals.
Com incorpora la perspectiva de gènere?
Diversos estudis apunten que la proporció home/dona que fa servir la bici esdevé més paritària a mesura que augmenten els carrils bici. Font: https://elpais.com/sociedad/2019/11/18/actualidad/1574106321_138788.html
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
Ens plau comunicar-te que el projecte que has presentat compleix els criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés de pressupostos participatius 2020-2023 de l’Ajuntament de Barcelona i, en conseqüència, ha estat Acceptada i passarà a la següent fase del procés participatiu. El cost estimat del projecte a partir de la valoració tècnica realitzada és de 943.000€. Aquest import contempla la totalitat del projecte presentat. No obstant això, cal tenir en compte que el projecte s'hauria d'executar tenint en compte els següents condicionants tècnics: Elevada intensitat mitjana diària de la via. Balmes és eix prioritari de transport públic. En un escenari horitzó està previst carril bici a Aribau i Muntaner que efectuarien aquesta funció de connexió, sumats al carril bici de Via Augusta que es preveu executar en primera fase entre Diagonal i Riera de Cassoles Tram pressupostat: Passeig Sant Gervasi - Avda. Diagonal (longitud del tram pressupostat: 2450m) Aquesta petició exigeix una anàlisi més en detall i/o dificulta l'assoliment d'algun objectiu del PMU (p.ex. Afavoreix la millora de la xarxa ciclista però pot dificultar la millora del transport públic).
La crisi sanitària, econòmica i social ens ha obligat a adaptar i redefinir les fases i el calendari del procés participatiu. Pots consultar tota la informació del procés a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius
Projectes relacionats
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
21 comentaris
Conversa amb Participant eliminada
Suggereixo ampliar la proposta fins a Pl Catalunya.
Encantat de que es pogués fer. En tot cas, prefereixo assegurar el tret en el tram a sobre de la Diagonal que és on realment urgeix
.
Conversa amb Laura
És necessari reduir la presencia del cotxe dintre la ciutat i facilitar altres opcions per desplaçar-se.
Completament d'acord :)
Conversa amb Dinamització Participació 14
Hola il·lustríssim 😃!
Hem vist el projecte que has presentat, agraïm la teva participació 👍
Però si vols, encara el pots millorar. Podries incorporar la següent informació que se't sol·licita durant el procés de creació. Complementa la informació sobre:
- Com incorpora la perspectiva de gènere
Recorda que tens 10 dies des que vas crear el projecte per modificar-lo i enriquir-lo
Gràcies per participar al decidim.barcelona!
Carrils bici no discriminatoris ni sexistes. Afegit, gràcies!
Conversa amb Arseniy Kolmagorov
Estic totalment a favor!
Gràcies pel suport! Aviam si ho aconseguim.
Conversa amb Eyuel Melese
Yeees!
Gràcies per participar! esperem que tiri endavant.
Em sembla una proposta molt assenyada i necessària. Per tal d'incorporar aspectes candents i d'enorme rellevància com ha remarcat eloqüentment i sàvia el dinamitzador -és ben sabut que Catalunya és terra de dinamitzadors il·lustres, ja sigui en el camp dels negocis i la col·laboració sector públic/privat com en el dels fòrums de participació ciutadana-, proposo alliberar de vehicles a motor el carrer Balmes sencer i que es converteixi en el carril bici més llarg i ample d'Europa i que no tingui cap separador de sentit de circulació. La via pública és de tots i totes, siguem homes, dones, LGTBI, d'esquerres, de dretes, alts, baixos, etc.
Conversa amb DAVID V V
pero hasta plaza catalunya-- punta punta bien amplio.
Seria perfecte poder extendre-ho en un futur però de moment ho vull centrar en el camp d'actuació del barri per assegurar el tret. Gràcies pel comentari!
Conversa amb Comunitat BiciBcn
Atès que la bicicleta és un vehicle de mobilitat activa i que no emet Gasos Efecte Hivernacle cal donar-li un ús preferent de la xarxa viaria de la ciutat per tal d'ajudar a la reducció de la contaminació.
D'altra banda els estudis avalen que la construcció d'infraestructura segura facilita la incorporació de les dones, especialment dedicades a les cures, a rodar en bicicleta. Si passa a València... per què no hauria de ser en altres ciutats?
Las mujeres usan más las bici en Valencia en cuanto aumenta la seguridad https://elpais.com/ccaa/2020/02/03/valencia/1580741098_404710.html
Moltes gràcies per la teva aportació! Molt interessant. Intentaré incorporar aquesta informació a la proposta :).
Conversa amb Núria Sabartés
Totalment d'acord.
El carril bici de Ganduxer que tantes crítiques de veïns va tenir a l'inici cada vegada té més ús (afegeixo que caldria ampliar-lo amb doble sentit en la part alta). Però cal incrementar carrils bici a la zona alta de la ciutat ja que costa trobar rutes segures i pacificades. Balmes efectivament és una autopista i el barri i els veïns guanyarien molta qualitat de vida (menys soroll i aire més net).
L'alternativa pels usuaris de cotxe és el FFCC que recorre tot l'itinerari per sota terra fins a Catalunya.
Gràcies per la teva aportació Núria! Molt d'acord amb el teu comentari. Seguirem empenyent fins al final :)
Conversa amb Maite Cuffi
Molt d’acord. Molt contenta amb el carril bici de Ganduxer. Seria ideal que hi hagués també un carril de baixada per les bicicletes ja que a Ganduxer s’hi puja però no s’hi baixa
Cert Maite! Gràcies per la teva aportació
Me encantan las propuestas como esta que fomentan el transporte sostenible y las actividades saludables para la población. Es muy necesario este carril bici y espero que llegue a realizarse esta propuesta, que sin duda disfrutaremos muchos de nosotros!
Carregant els comentaris ...