Proceso participativo del Programa de Actuación Municipal (PAM) 2020-2023
#PAM2020 Decide la ciudad que quieres
Promoure la millora de la inclusió dels infants adoptats o acollits en el sistema educatiu
Els infants que han passat per un procés d’adopció o acolliment han viscut situacions d'aïllament emocional i, moltes vegades, han patit experiències de maltractament (físic, emocional o per negligència). Aquestes vivències fan que es puguin trobar amb diferents dificultats durant el seu procés d’aprenentatge:
- Menor maduresa i desenvolupament amb carències significatives en el procés d’aprenentatge, individualització i socialització
- Menor autocontrol i capacitat de regulació emocional
- Menor autonomia, organització i ordre per afrontar les tasques educatives
- Desenvolupament no harmònic en les diferents àrees d’aprenentatge
- Desconfiança, baixa autoestima i cerca compulsiva del plaer
- Dificultats en el desenvolupament lingüístic en el cas d’algunes adopcions internacionals
- Menors habilitats motrius
Les famílies adoptives han detectat certes carències en la capacitat per a comprendre les necessitats d’aquests infants des d’alguns centres educatius i per a articular respostes adequades a aquestes necessitats, tant a nivell acadèmic com emocional i relacional.
Correspon al sistema educatiu, dins del marc inclusiu, establir las mesures necessàries per oferir una adequada resposta a aquest alumnat, garantint el major desenvolupament possible de totes les seves competències. Malgrat que aquesta responsabilitat recau en el Consorci d’Educació de Barcelona, considerem que des de l’Ajuntament es pot contribuir, com a participant en la gestió del Consorci, a millorar la inclusió d’aquests infants en el sistema educatiu.
Per aquesta raó Amics dels Infants del Marroc efectua les següents propostes:
- Desenvolupar activitats de sensibilització, informació i formació continuada del professorat sobre les característiques, necessitats i claus per a la resposta educativa a aquest alumnat.
- Crear canals de comunicació i espais de diàleg que garanteixin el treball conjunt família-escola.
- Treballar per a la implementació de les adaptacions metodològiques i curriculars que facilitin l’accés a l’aprenentatge d’aquests alumnes.
- Adaptar els protocols d’identificació i avaluació de les Necessitats Específiques de Suport Educatiu a les necessitats d’aquests alumnes, a fi d’afavorir el seu aprenentatge en condicions d’equitat
- Fer visible l’adopció i trencar els prejudicis i falses creences que puguin existir, en col·laboració amb les associacions, les famílies i les persones adoptades que puguin aportar el seu testimoni i acompanyar altres alumnes adoptats en el seu procés.
Esta propuesta ha sido rechazada porque:
Le gusta a:
Reportar contenido inapropiado
Este contenido no es apropiado?
3 comentarios
Cargando los comentarios ...
Cargando los comentarios ...