Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
Salta i ves al contingut principal decidim.barcelona
Logo oficial de decidim.barcelona
  • Català Triar la llengua Elegir el idioma
    • Castellano
Registra't Entra
  • Inici
  • Processos participatius
  • Òrgans de participació
  • Iniciatives ciutadanes
  • Ajuda

Procés participatiu del Programa d'Actuació Municipal (PAM) 2020-2023

#PAM2020 Decideix la ciutat que vols

Fase 4 de 4
Seguiment 01-05-2021 - 26-05-2023
Veure les fases
  • El procés
  • PAM inicial
  • Propostes de ciutat i districtes
  • Trobades
  • Punts Mòbils
  • Retorn
chevron-left Torna al llistat

Promoure la millora de la inclusió dels infants adoptats o acollits en el sistema educatiu

Avatar: Amics dels Infants del Marroc Amics dels Infants del Marroc
22/05/2020 23:36  
Rebutjada

Els infants que han passat per un procés d’adopció o acolliment han viscut situacions d'aïllament emocional i, moltes vegades, han patit experiències de maltractament (físic, emocional o per negligència). Aquestes vivències fan que es puguin trobar amb diferents dificultats durant el seu procés d’aprenentatge:


  • Menor maduresa i desenvolupament amb carències significatives en el procés d’aprenentatge, individualització i socialització

  • Menor autocontrol i capacitat de regulació emocional

  • Menor autonomia, organització i ordre per afrontar les tasques educatives

  • Desenvolupament no harmònic en les diferents àrees d’aprenentatge

  • Desconfiança, baixa autoestima i cerca compulsiva del plaer

  • Dificultats en el desenvolupament lingüístic en el cas d’algunes adopcions internacionals

  • Menors habilitats motrius


Les famílies adoptives han detectat certes carències en la capacitat per a comprendre les necessitats d’aquests infants des d’alguns centres educatius i per a articular respostes adequades a aquestes necessitats, tant a nivell acadèmic com emocional i relacional.

Correspon al sistema educatiu, dins del marc inclusiu, establir las mesures necessàries per oferir una adequada resposta a aquest alumnat, garantint el major desenvolupament possible de totes les seves competències. Malgrat que aquesta responsabilitat recau en el Consorci d’Educació de Barcelona, considerem que des de l’Ajuntament es pot contribuir, com a participant en la gestió del Consorci, a millorar la inclusió d’aquests infants en el sistema educatiu.

Per aquesta raó Amics dels Infants del Marroc efectua les següents propostes:


  1. Desenvolupar activitats de sensibilització, informació i formació continuada del professorat sobre les característiques, necessitats i claus per a la resposta educativa a aquest alumnat.

  2. Crear canals de comunicació i espais de diàleg que garanteixin el treball conjunt família-escola.

  3. Treballar per a la implementació de les adaptacions metodològiques i curriculars que facilitin l’accés a l’aprenentatge d’aquests alumnes.

  4. Adaptar els protocols d’identificació i avaluació de les Necessitats Específiques de Suport Educatiu a les necessitats d’aquests alumnes, a fi d’afavorir el seu aprenentatge en condicions d’equitat

  5. Fer visible l’adopció i trencar els prejudicis i falses creences que puguin existir, en col·laboració amb les associacions, les famílies i les persones adoptades que puguin aportar el seu testimoni i acompanyar altres alumnes adoptats en el seu procés.


  • Resultats al filtrar per la categoria: Educació i ciència Educació i ciència

Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:

La proposta presentada ha estat rebutjada perquè no forma part de les competències de l’Ajuntament de Barcelona.

Li agrada a:

Avatar: Amics dels Infants del Marroc Amics dels Infants del Marroc
Avatar: Vanessa Terrafeta Pastor Vanessa Terrafeta Pastor
Número de "m'agrada"2 M'agradaPromoure la millora de la inclusió dels infants adoptats o acollits en el sistema educatiu
Promoure la millora de la inclusió dels infants adoptats o acollits en el sistema educatiu Comentaris 3

Referència: BCN-PROP-2020-05-24011
Versió 2 (de 2) veure altres versions
Verifica l'empremta digital

Empremta digital

El text següent és una representació abreviada i hashejada d'aquest contingut. És útil per garantir que el contingut no hagi estat alterat, ja que una única modificació provocaria un valor totalment diferent.

Valor: ae2c85dc14abfb34a05de7673126e4abf6d379eddef40561fc6dd8f85e4305c6

Origen: {"body":{"ca":"<p>Els infants que han passat per un procés d’adopció o acolliment han viscut situacions d'aïllament emocional i, moltes vegades, han patit experiències de maltractament (físic, emocional o per negligència). Aquestes vivències fan que es puguin trobar amb diferents dificultats durant el seu procés d’aprenentatge:</p><ul><li>Menor maduresa i desenvolupament amb carències significatives en el procés d’aprenentatge, individualització i socialització</li><li>Menor autocontrol i capacitat de regulació emocional</li><li>Menor autonomia, organització i ordre per afrontar les tasques educatives</li><li>Desenvolupament no harmònic en les diferents àrees d’aprenentatge</li><li>Desconfiança, baixa autoestima i cerca compulsiva del plaer</li><li>Dificultats en el desenvolupament lingüístic en el cas d’algunes adopcions internacionals</li><li>Menors habilitats motrius</li></ul><p><br></p><p>Les famílies adoptives han detectat certes carències en la capacitat per a comprendre les necessitats d’aquests infants des d’alguns centres educatius i per a articular respostes adequades a aquestes necessitats, tant a nivell acadèmic com emocional i relacional.</p><p>Correspon al sistema educatiu, dins del marc inclusiu, establir las mesures necessàries per oferir una adequada resposta a aquest alumnat, garantint el major desenvolupament possible de totes les seves competències. Malgrat que aquesta responsabilitat recau en el Consorci d’Educació de Barcelona, considerem que des de l’Ajuntament es pot contribuir, com a participant en la gestió del Consorci, a millorar la inclusió d’aquests infants en el sistema educatiu.</p><p>Per aquesta raó Amics dels Infants del Marroc efectua les següents propostes:</p><ol><li>Desenvolupar activitats de sensibilització, informació i formació continuada del professorat sobre les característiques, necessitats i claus per a la resposta educativa a aquest alumnat.</li><li>Crear canals de comunicació i espais de diàleg que garanteixin el treball conjunt família-escola.</li><li>Treballar per a la implementació de les adaptacions metodològiques i curriculars que facilitin l’accés a l’aprenentatge d’aquests alumnes.</li><li>Adaptar els protocols d’identificació i avaluació de les Necessitats Específiques de Suport Educatiu a les necessitats d’aquests alumnes, a fi d’afavorir el seu aprenentatge en condicions d’equitat</li><li>Fer visible l’adopció i trencar els prejudicis i falses creences que puguin existir, en col·laboració amb les associacions, les famílies i les persones adoptades que puguin aportar el seu testimoni i acompanyar altres alumnes adoptats en el seu procés.</li></ol><p><br></p>"},"title":{"ca":"Promoure la millora de la inclusió dels infants adoptats o acollits en el sistema educatiu"}}

Aquesta empremta digital es calcula mitjançant un algoritme de hash SHA256. Per reproduir-lo tu mateix, pots utilitzar una Calculadora MD5 en línia i copiar-hi les dades d'origen.

Compartir:

link-intact Compartir l'enllaç

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://www.decidim.barcelona/processes/PAM2020/f/3733/proposals/24011/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://www.decidim.barcelona/processes/PAM2020/f/3733/proposals/24011/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Reportar contingut inapropiat

Aquest contingut no és apropiat?

Motiu

3 comentaris

Ordenar per:
  • Més antic
    • Més ben valorats
    • Recent
    • Més antic
    • Més discutit
Avatar: oscar de rosselló oscar de rosselló
23/05/2020 08:28
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Per a les famílies adoptives el tema de l'adopció i l'escola és una de les principals preocupacions. ës molt necessari actuar en aquest àmbit!

Avatar: Amics dels Infants del Marroc Amics dels Infants del Marroc
01/06/2020 06:55
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Amics dels Infants del Marroc promou aquesta iniciativa

Avatar: Meritxell Meritxell
01/06/2020 21:05
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Recolzo aquesta proposta.

Carregant els comentaris ...

decidim.barcelona
  • Preguntes freqüents
  • Ajuda general
  • Tutorials Decidim Barcelona
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Termes i condicions d'ús
  • Descarrega els fitxers de dades obertes
  • decidim.barcelona a Twitter Twitter
  • decidim.barcelona a Facebook Facebook
  • decidim.barcelona a Instagram Instagram
  • decidim.barcelona a YouTube YouTube
  • decidim.barcelona a GitHub GitHub
Amb llicència Creative Commons Web creada amb programari lliure.
Logo Decidim

Confirmar

D'acord Cancel·lar

Si us plau, inicia sessió

facebook Inicia sessió amb Facebook
twitter Inicia sessió amb Twitter
google Inicia sessió amb Google
O

Registra't

Has oblidat la teva contrasenya?