Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
Salta i ves al contingut principal decidim.barcelona
Logo oficial de decidim.barcelona
  • Català Triar la llengua Elegir el idioma
    • Castellano
Registra't Entra
  • Inici
  • Processos participatius
  • Òrgans de participació
  • Iniciatives ciutadanes
  • Ajuda

Procés participatiu del Programa d'Actuació Municipal (PAM) 2020-2023

#PAM2020 Decideix la ciutat que vols

Fase 4 de 4
Seguiment 01-05-2021 - 26-05-2023
Veure les fases
  • El procés
  • PAM inicial
  • Propostes de ciutat i districtes
  • Trobades
  • Punts Mòbils
  • Retorn
chevron-left Torna al llistat

Retornem la vida quotidiana al carrer d’Aragó

Avatar: Eixample Respira Eixample Respira
22/05/2020 20:20  
Acceptades

El carrer d'Aragó és l'autopista urbana amb més trànsit rodat de la ciutat de Barcelona. 

Segons les dades de l'Ajuntament, la quantitat de vehicles que hi circulen diàriament són entre 79.000 i 85.000. Aquest alt volum de trànsit té un cost socioambiental molt elevat a tota la ciutat, ja coneixem l’impacte en la salut derivats de l’alta contaminació de l'aire i sonora. Per no dir, la reducció substancial de la qualitat de vida i el benestar de la població que resideix al propi carrer i a l’entorn proper. 

Tanmateix, des del punt de vista d'ocupació de l'espai públic, ens trobem amb una via de 30 metres d'amplada, en els seus trams principals, on gairebé el  60% de l’espai es dedica a modes de transport altament contaminants i poc saludables. 

En una ciutat com Barcelona, Capital Europea de la Mobilitat sostenible, no ens podem permetre mantenir intactes vies, com aquesta, pensades en base a un model de ciutat productiva i androcentrista; on la mobilitat es basa en la quantitat de vehicles que poden transitar i no al nombre de persones. 

Tal com estableix l’objectiu 11 de l’Agenda 2030 de les Naciones Unides, les ciutats han de ser inclusives, segures, resilients i sostenibles. Per assolir-lo, hem de transformar els nostres carrers i places en nous espais on poder desenvolupar la nostra vida quotidiana. 

Per tot això, proposem per al nou Pla d’Acció de Districte iniciar un procés participatiu per a la reformulació del carrer d'Aragó basat en els criteris i metodologia recollits al "Manual d'Urbanisme de la vida quotidiana" de l'Ajuntament de Barcelona. L'objectiu final del procés és compatibilitzar tasques productives i reproductives i promoure la socialització de les cures, per això fa un anàlisi pormenoritzat entorn a 6 eixos: 


  1. Teixit urbà

  2. Teixit social

  3. Edificació 

  4. Mobilitat

  5. Autonomia

  6. Temps

Des de la nostra entitat, hem fet un primer exercici d'aproximació, i les possibilitats per desenvolupar una vida quotidiana de qualitat per part de les persones que hi viuen o treballen al carrer d’Aragó és gairebé inexistent. Considerem que el Pla d’Acció Municipal no pot obviar la necessitat de repensar col·lectivament aquesta autopista urbana i per això, proposem que s’incorpori aquesta iniciativa al PAM 2020-2023. 

Altrament, donada l’urgència i importància d’incorporar canvis en aquest carrer, complementem aquesta proposta amb la presentació als pressupostos participatius de 3 primeres actuacions: 


  1. Carril bici a Aragó, un nou eix ciclista Besòs-Montjuic

  2. Aragó comença a respirar, d’autopista urbana a carrer pacificat

  3. Ecoxamfràs, nous espais de trobada al carrer d’Aragó

Finalment, aquesta acció també està alineada amb la iniciativa “Obrim els carrers” recollida actualment al PAD, que valorem molt positivament en la seva primera edició.

  • Resultats al filtrar per la categoria: Transformació i regeneració urbana Transformació i regeneració urbana

Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:

La proposta presentada, tot i que no figura en el document del Programa d’Actuació que va ser presentat al Plenari Municipal, està finalitzada, en execució o consta entre les actuacions previstes a realitzar-se en el present mandat municipal. La proposta presentada, queda recollida com a una de les prioritats de la Declaració d'Emergència Climàtica de la ciutat de Barcelona. Durant els últims anys el carrer d'Aragó ha perdut dos carrils de circulació, un primer a la banda muntanya destinat al transport públic i un segona a banda mar com a carril bici. A més a més aquest 2020 s'han iniciat entorns escolars al mateix carrer d'Aragó afectant xamfrans dels carrers verticals i hi ha la previsió de la reducció a 30km/h davant dels centres educatius durant el 2021.

Li agrada a:

Avatar: Eixample Respira Eixample Respira
Avatar: Luca Telloli Luca Telloli
Avatar: Participant eliminada Participant eliminada
Avatar: Jordi Llobet Jordi Llobet
Avatar: AFA Escola del Clot AFA Escola del Clot
Avatar: Maro Maro
Avatar: Dani Serra Dani Serra
Avatar: Miquel Rico Miquel Rico
Avatar: Marta Marta
Avatar: albertgs12 albertgs12
Avatar: Txell V Txell V
i 8 persones més (veure més) (veure menys)
Número de "m'agrada"11 M'agradaRetornem la vida quotidiana al carrer d’Aragó
Retornem la vida quotidiana al carrer d’Aragó Comentaris 18

Referència: BCN-PROP-2020-05-23988
Versió 2 (de 2) veure altres versions
Verifica l'empremta digital

Empremta digital

El text següent és una representació abreviada i hashejada d'aquest contingut. És útil per garantir que el contingut no hagi estat alterat, ja que una única modificació provocaria un valor totalment diferent.

Valor: f4c670716bc3d0a22e61e1f4c9106bfcdf287ff87cd3a1d33f1eafd61e6351cb

Origen: {"body":{"ca":"<p>El carrer d'Aragó és l'autopista urbana amb més trànsit rodat de la ciutat de Barcelona.&nbsp;</p><p>Segons les dades de l'Ajuntament, la quantitat de vehicles que hi circulen diàriament són entre 79.000 i 85.000. Aquest alt volum de trànsit té un cost socioambiental molt elevat a tota la ciutat, ja coneixem l’impacte en la salut derivats de l’alta contaminació de l'aire i sonora. Per no dir, la reducció substancial de la qualitat de vida i el benestar de la població que resideix al propi carrer i a l’entorn proper.&nbsp;</p><p>Tanmateix, des del punt de vista d'ocupació de l'espai públic, ens trobem amb una via de 30 metres d'amplada, en els seus trams principals, on gairebé el&nbsp; 60% de l’espai es dedica a modes de transport altament contaminants i poc saludables.&nbsp;</p><p>En una ciutat com Barcelona, Capital Europea de la Mobilitat sostenible, no ens podem permetre mantenir intactes vies, com aquesta, pensades en base a un model de ciutat productiva i androcentrista; on la mobilitat es basa en la quantitat de vehicles que poden transitar i no al nombre de persones.&nbsp;</p><p>Tal com estableix l’objectiu 11 de l’Agenda 2030 de les Naciones Unides, les ciutats han de ser inclusives, segures, resilients i sostenibles. Per assolir-lo, hem de transformar els nostres carrers i places en nous espais on poder desenvolupar la nostra vida quotidiana.&nbsp;</p><p>Per tot això, proposem per al nou Pla d’Acció de Districte iniciar un procés participatiu per a la reformulació del carrer d'Aragó basat en els criteris i metodologia recollits al \"Manual d'Urbanisme de la vida quotidiana\" de l'Ajuntament de Barcelona. L'objectiu final del procés és compatibilitzar tasques productives i reproductives i promoure la socialització de les cures, per això fa un anàlisi pormenoritzat entorn a 6 eixos:&nbsp;</p><ol><li>Teixit urbà</li><li>Teixit social</li><li>Edificació&nbsp;</li><li>Mobilitat</li><li>Autonomia</li><li>Temps</li></ol><p>Des de la nostra entitat, hem fet un primer exercici d'aproximació, i les possibilitats per desenvolupar una vida quotidiana de qualitat per part de les persones que hi viuen o treballen al carrer d’Aragó és gairebé inexistent. Considerem que el Pla d’Acció Municipal no pot obviar la necessitat de repensar col·lectivament aquesta autopista urbana i per això, proposem que s’incorpori aquesta iniciativa al PAM 2020-2023.&nbsp;</p><p>Altrament, donada l’urgència i importància d’incorporar canvis en aquest carrer, complementem aquesta proposta amb la presentació als pressupostos participatius de 3 primeres actuacions:&nbsp;</p><ol><li>Carril bici a Aragó, un nou eix ciclista Besòs-Montjuic</li><li>Aragó comença a respirar, d’autopista urbana a carrer pacificat</li><li>Ecoxamfràs, nous espais de trobada al carrer d’Aragó</li></ol><p>Finalment, aquesta acció també està alineada amb la iniciativa “Obrim els carrers” recollida actualment al PAD, que valorem molt positivament en la seva primera edició.</p>"},"title":{"ca":"Retornem la vida quotidiana al carrer d’Aragó"}}

Aquesta empremta digital es calcula mitjançant un algoritme de hash SHA256. Per reproduir-lo tu mateix, pots utilitzar una Calculadora MD5 en línia i copiar-hi les dades d'origen.

Compartir:

link-intact Compartir l'enllaç

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://www.decidim.barcelona/processes/PAM2020/f/3733/proposals/23988/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://www.decidim.barcelona/processes/PAM2020/f/3733/proposals/23988/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

📑 Documents relacionats

Proposta ampliada pdf 50 KB

Descarregar fitxer

Reportar contingut inapropiat

Aquest contingut no és apropiat?

Motiu

Detalls del comentari

Ordenar per:
  • Més antic
    • Més ben valorats
    • Recent
    • Més antic
    • Més discutit
Estàs veient un sol comentari

Mostra tots els comentaris

Avatar: Josep Miquel Salgado Josep Miquel Salgado
23/05/2020 14:08
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç
A favor  

Totalment necessari. Post Covid-19 tenim l'obligació ètica de canviar la manera d'encarar la nostra convivència en comunitat. Estem testant el que implica la normalitat, no deixem que la "nova normalitat" ens porti a la mateixa situació de desigualtat i manca de respecte pel medi ambient. Si quan diem que la salut és el primer, que calen polítiques valentes, realment estem parlant seriosament, aquesta proposta és una gran oportunitat per posar-ho en pràctica.

Carregant els comentaris ...

decidim.barcelona
  • Preguntes freqüents
  • Ajuda general
  • Tutorials Decidim Barcelona
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Termes i condicions d'ús
  • Descarrega els fitxers de dades obertes
  • decidim.barcelona a Twitter Twitter
  • decidim.barcelona a Facebook Facebook
  • decidim.barcelona a Instagram Instagram
  • decidim.barcelona a YouTube YouTube
  • decidim.barcelona a GitHub GitHub
Amb llicència Creative Commons Web creada amb programari lliure.
Logo Decidim

Confirmar

D'acord Cancel·lar

Si us plau, inicia sessió

facebook Inicia sessió amb Facebook
twitter Inicia sessió amb Twitter
google Inicia sessió amb Google
O

Registra't

Has oblidat la teva contrasenya?