Modificació de l’Ordenança de Circulació de vianants i de vehicles
#OrdenançaCirculacioBCN Modificació d'adequació a la normativa estatal referent a vehicles de mobilitat personal
Article 11. Velocitat dels vehicles que circulen pel nucli urbà
L’Ordenança de 27 de novembre de 1998 de circulació de vianants i de vehicles queda modificada en aquests termes (subratllat la part que es proposa modificar):
Cinc.- Es modifiquen els apartats 1, 2, 3, 4 i 5 de l’article 11, i se’n suprimeix l’apartat 6, que queden redactats de la forma següent:
“Article 11. Velocitat dels vehicles que circulen pel nucli urbà
1. Dins el nucli urbà de la ciutat de Barcelona, a les vies de dos o més carrils per sentit de la circulació, a aquests efectes els carrils reservats per a la circulació de determinats usuaris o ús exclusiu de transport públic no es comptabilitzen, la velocitat dels vehicles de tota categoria no pot superar els 50 quilòmetres per hora, sense perjudici d’altres regulacions de velocitat específiques en raó de la pròpia configuració i les circumstàncies de cada via, que seran expressament senyalitzades.
2. En els carrers on es circuli només per un carril, per sentit, i sense comptabilitzar els carrils reservats, els vehicles no poden circular a més de 30 km/h.
3. En els carrers residencials, i els carrers que disposin de plataforma única de calçada i vorera, els vehicles no poden circular a més de 20 Km/h, excepte senyalització específica.
4. En els carrers sense voreres la velocitat màxima s’estableix en 10 Km/h, i els vehicles han de prendre les precaucions necessàries per donar preferència als vianants.
5. En cas de pluja, d’obres, paviment deficient cal adaptar la velocitat com a mesura de precaució.”
El debat es va tancar el 01/03/2023 08:57 amb aquestes conclusions:
Moltes gràcies per totes les aportacions! Les recollim totes i les inclourem als resultats.
Fes servir els comentaris per a fer-nos arribar les teves aportacions sobre aquest article.
Si us plau indica el paràgraf o apartat s’obre el qual vols fer una aportació o plantejar una proposta de modificació, justificant el canvi proposat.
A través d’aquest enllaç pots consultar el text per l'article 11, on trobaràs les modificacions destacades en blau.
Consultar el text original complert de l'Ordenança de circulació de vianants i vehicles (gener 1999).
Consultar el text consolidat de l'Ordenança de circulació i vehicles.
Consultar el text complert de la proposta de les modificacions de l'Ordenança de circulació i vehicles (2023).
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Tancar el debat
Quin és el resum o conclusions d'aquest debat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb Secuvial Org
Querido Lumbreras, existe un concepto que es de la "conducción eficiente" que explica lo que Mónica te explica en su post. Además permitene añadir que existen otras nocivas partículas para la salud, las PM 2.5 y las PM 10 que entre otras cuestiones se generan debido a partículas desprendidas de los vehículos a la hora de frenar debido a la fricción de los sitemas de freno para detener el vehículo. Cuestión importante pues con la movilidad electrica aumenta ese tipo de partículas puesto que los pesos de las baterias de propulsión aumentan la inercia de los vehículos y hacen necesaria una fuerza mayor de frenada por lo tanto más emisión de esas perniciosas partículas. Ello sumado a la contaminación provocada por la generación de la energía electrica que le da vida a nuestras ciudades, tambien a los vehículos electricos. Tengo claro que el planeta no se salvara en base a dogmas de fé, sin embargo la ciencia parece ser la que siempre parece acudir en nuestra ayuda. En cuanto a la reducción en general de la velocidad de 30, espero que no se aplique a los miles de aviones que sobrevuelan la ciudad desprendiendo también partículas y gases, por la cuenta que nos trae, ya nos cuesta tener que ir esquivando vehículos en esta ciudad y no me imagino mirando constantemente hacia arriba. Gracias y saludos.
Precisament si vas més lent et cal frenar menys. Així que menys PM 2.5 i PM 10 generades.
Carregant els comentaris ...