Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
39 comentaris
Conversa amb Pau Ocean
Substituir la bicicleta pel bus. Coherent, segur, pacificador.....
y ocupa el mismo tamaño.. bravo
Amb la diferencia que transporten milers de persones, no com els carrils bici. 4 gats (amb respecte ehhh). Per a mi son absolutament ineficients. I nomes es la meva opinio. Res mes.
Més de 100.000 desplaçaments diaris (plana 6 del document):
http://prod-mobilitat.s3.amazonaws.com/dadesbasiques2013baixa_0.pdf
No, si ara seran la solucio al bus. No perdre el temps en buscar quanta gent es desplaça en bus. Seran uns 1.500. Es que.....un duracell. Y sigue, y sigue.....
Jo intento argumentar. Cada any es realitza la cursa dels transports on en un mateix trajecte d'un punt A fins a un punt B vianants i tota classe de vhicles tant públics com privats fan el mateix trajecte. Dóna un cop d'ull als resultats d'aquesta prova i compara el bus amb la bicicleta:
http://www.transportpublic.org/cursa/
Home.La cursa del transport és com el dia sense cotxe.Voler fer veure que sóm molt moderns i guapos però no serveix per a res.Es pur merchandisin.La prova es que el Dia sense cotxes hi ha hagut anys que ni ho celebren
el carril bici és una mena de merchandising de l'ajuntament per fer veure que sóm molt macos i ens vegin en un escaparate.S'han posat per dir que progres que són aquests catalans.Clar que cal que hi hagin carrils bicis però a on es puguin posar i fer-ne ús adequat.
Cada usuari té el seu espai en el repartiment modal del trànsit. En tot cas el que s'ha de resringir es tot aquell vehicle que generi un dany a la comunitat. Per exemple, tot aquell vehicle que emeti a l'atmosfera gasos contaminants
totalment d'acord.Que restingueixin trànsit però no per aixó, per conduir bici , no cal assegurança, carnet, proteccions, senyalitzacions Si són conductors que els tractin com a tal...i quen paguin Impost de circulació doncs fan ús xarxa viària.
Conversa amb Ventura Subiela Arqués
per circular cal un carnet de conduir, tant per moto com cotxe,que no vol dir que respectin els senyals i normativa, però els conductors bicicletes ni tan sols se'ls hi requereix tenir-ho, ademés que van sense elements visualitzadors , casc , sense assegurança ,etc..No són conductors d'un vehicle? doncs que també hagin de ternir-ho.Igual tracte que resta ciutadans o a cas han de tenir impunitat ?
Es una vergonya. Aqui tots molt guay, pero no tenen valor de ficar-s'hi els politics. En un problema que causa accidents greus i alguna mort. Covards mirant a altra banda.
Esteu comparant de la mateixa manera vehicles de tracció humana (propulsió generada pel conductor) amb vehicles de tracció mecànica.
Estem comparant vehicles. Punto.
vehicle és que el sigui manual o a motor es desplaçan O per conduir bici no tens que saber còdic de circulació, tenir assegurança o pagar impost de circulació al fer ús de la xarxa viária ?
Per aquesta argumentació aquesta senyora, ha de portar matrícula?. Ha de conèixer que per l'article 14 de l'Ordenança municipal no pot romandre ni deambular ala carrils bici. Ha de superar una prova d'aptitud per moure's per la via pública?. Si per la seva imprudència causa un accident amb danys personals i/o materials. Ha de contractar una assegurança?. Com se la identifica a aquesta senyora?:
https://www.youtube.com/watch?v=2T6A6oJ-ztA&feature=youtu.be
L'impost de circulació no existeic. En tot cas hi ha l'inmpost de vehicles de tracció mecànica, de recaptació municipal. Els varems de pagament no són aplicables a la bici. Per exemple contaminants emesos. Es demana que els vehicles que contaminen menys, paguin menys quantia d'aquest impost i després que la bici que no contamina el pagui (doble moral). Quan compres una bici no te l'entreguen amb un certificat de característiques tècniques emès pel Ministerio de Industria on consti: potència, cubicatge, massa etc. Per això i altres motius np es pot comparar igual.
Ja seria la ostia que caminar amb les cames ens convertis en vehicles.
que la bici es un vehicle, i que s'ha de regular. Punto.
De debo, no esteu molt ben calibrats.
Ah, i Pau al mon.
L'IVTM és també per tenir el manteniments de la xarxa viària que en aquest cas, bicis, es fa una despessa expresa per habilitar carrils .Ja no parlo a quins llocs ho fan i si són idonis o no.
L'impost de vehicles de tracció mecànica és un impost de racaptació municipal i la destinació del mateix no necessàriament és reverteix en la via pública. L'ajuntament decideix en quès es gasta.
Amb els impostos que jo pago, tingui o no vehicle, també es fan servir per pagar la sanitat de les persones que enmalalteixen o que empitjoren de les malalties ja existents per causa per exemple de les emissions dels vehicles contaminants: Al·lergies, EPOC, EMPOC, bronquitis, etc.
A França, l'equivalent del BOE allà, ja fa constar l'indemnització per kilòmetre recorregut en bicicleta per anar a la feina. Els ciclistes que fan servir la bici cobren per fer-la servir. I això passa perquè ciutats com Barcelona estan superant des de fa temps els límitas màxims permesps pel que fa a particules petites contaminants en suspensió: NOx, CO, etc. Alguns proposeu penalitzar l'us de la bicicleta i el seu us beneficia a tots, també als detractors (que n'hi ha uns quants a Barcelona). Per això no s'apliquen mesures que desincentiven el seu us, sino tot el contrari.
No sé si saps, per edat, que en el seu dia, alguns ajuntaments van obligar que les bicicletes portesin, diga-li, placa numerada de l'ajuntament.
Si que ho sé. Aquí ho explica:
http://www.ciclografias.com/2015/06/04/breve-repaso-sobre-las-matriculaciones-de-bicis-en-espa%C3%B1a/
http://velomaxou.com/2012/09/16/le-danger-de-limmatriculation-des-velos/
http://www.ciudadesporlabicicleta.org/web/ambe-el-estudio-de-la-dgt-demuestra-que-en-ningun-pais-es-obligatorio-un-seguro-matricula-y-licencia-de-conducir-para-ciclistas/
Conversa amb DAVID V V
replanteamiento de los carriles bici bidirectionales me parece bien, pero utilzar este post desde el lado incivismo me parece incorrecto. Ya que el incivismo en estos casos es no mirar a ambos lados antes de cruzar la calle, y ya ni te digo en los semaforos. Si sabes que hay un carril bici bidireccional MIRA ANTES Pero estoy de acuerdo en que se deberian de quitar y pòner un carril para un lado y otro en la calle siguiente. ESO sería apostar por la bici, no estos apaños.
incivismo porque parte de los cicilistas no respetan el codigo de circulación y es facilmente demostrable la cantidad de cicilstas porcentualmente superior comparado con los coches/motos que no respetan los semáforos.Cantidad suficientemente importante para que sea obligatorio pasar al menos un exmanen.Si encima colocamos 2 carriles en una misma calle,el peligro se multiplica.
Multas como a cualquier vehiculo, y se les acabava el cuento. Quieren igualdad! Pues toma!
ya multan a ciclistas, igual que pueden multar a peatones.
En en estado español hay 47 millones de personas, muchas de ellas salen a la calle, muy pocas mueren y estas son algunas causas-
Cayendo por una escalera 20, tropesando y cayendose al suelo 16, por un impacto de algo que cayó del cielo 14, por atropello de bici 7, porque les cayó un rayo 5 , POR ATROPELLO de coche 937.
Pero eh! seguimos viendo la bici como el problema y peligro en las ciudades. Estos son datos reales los podéis buscar si queréis.
tropezando, queria decir.
Es clar. Milions de desplaçaments en cotxe, i 4 gats en bici......totalment comparable. Aquesta gent que com a unic argument tenen el "y tu mas".......doncs com els politics mediocres.
Les bicicletes a la ciutat son un problema mes que una sol.lucio. Aixi es com penso. I respecto a qui no pensa igual. Pau al mon.
Demostrable?. Si la competició és saber qui és el més infractor en via urbana, no serà una competició que guanyin els ciclistes. Posa't el dia que vulguis a l'encreuament dels carrers Provença amb Marina i veuràs constantment, repeteixo, constantment, en cada fase del semàfor en fase de vermell a vianants creuant per fora del pas de vianants i en fase d e vermell:
https://www.flickr.com/photos/130196410@N04/sets/72157664602171996/show
T'invito com a fet a molts d'aquest debat, que vinguin a Marina/Pujades o Sardenya/Pujades i veurem quí és més incívic i quants conductors de bici, no cicilistes ,no respecten els senyals i en fan cas omis. I a sobre al ser carril de doble sentit.Creuar un semàfor en VERD, no vermell, es converteix en un acció de risc . El vianant no atropella, en tot cas és atropellat si no ha fet cas als senyals.Els conductors de bici, no ciclistes, si no respecten poden ser atropellats pero atropellen al vianant tot i no respectar els senyals
Si competeim en veure qui fa més infraccions, la bicicleta no guanya en aquesta competició. Tots els ciclistes, en algun moment són vianants i no tots els vianants són ciclistes. Jo et convido a que et posis a l'encreuament dels carrers Marina amb Provença. Les infraccions de vianants són a cada fase semafòrica de vermell, constantment i deambulant per fora del pas de vianants:
https://www.flickr.com/photos/130196410@N04/sets/72157664602171996/show
L'incivisme no és una qüestió exclusiva dels ciclistes. S'ha d'abordar globalment
Conversa amb genisbcn
Els carrils bici no s'han de revisar. Si es compleixen les normes, no ha d'haver cap problema. Sembla que els haguem de revisar per tal que el vianant pugui creuar amb el semàfor en fase de vermell 'amb més seguretat'. El que cal revisar són els comportaments i actituds d'algunes persones que posen en risc la seva seguretat i la dels altres:
https://www.youtube.com/watch?v=2T6A6oJ-ztA&feature=youtu.be
no és illògic posar 2 carrils de sentit contrari en un carrer d'un sentit de circulació? Vinga, home .No volguem ser "innovadors" a ón no es pot ser-ho.T'invito com a fet a molts d'aquest debat, que vinguin a Marina/Pujades o Sardenya/Pujades i veurem quí és més incívic i quants conductors de bici, no cicilistes ,no respecten els senyals i en fan cas omis. I a sobre al ser carril de doble sentit.Creuar un semàfor en VERD, no vermell, es converteix en un acció de risc .
En molts països els carrils bici, per seguretat tenen el sentit de la marxa contrari al sentit de la resta de vehicles. Un dels motius és la visibilitat d'ambdós tipus d'usuaris. Al carrer Consell de Cent va morir una persona perquè el camió que va girar no va veure la ciclista que circulava en el seu mateix sentit:
http://www.btv.cat/btvnoticies/2012/01/02/mor-una-ciclista-del-bicing-en-el-xoc-amb-un-camio-a-leixample/
Si el vianant creua amb el semàfor en fase de verd no hi ha d'haver cap problema. Potser cal fer més pedagogia en aquest sentit.
I els ciclistes anar obligatoriament amb elements més visibles i protegits com qualsevol condcutor de vehicles, ademés d'assegurança i pagar impost de circulació com els demés.
Conversa amb Elena D
Crec que el que s'ha de fer es proporcionar educació vial als vianants per què mirin cap als dos costats abans de creuar en vermell
El que cal és no crear situacions que no recull el còdic de circulació, carrill bici de doble sentit en un carrer d'un sentit de circulació.
Educació viària a tothom però mentres cal regular degudament el carril bici i els que porten bici, que no vol dir que siguin ciclistes.No pot ser que ocupant calçada ,no respectis senyals de trànsit, viatgis sense cass, elements reflectants i molt important, sense assegurança
No pot ser que es criminalitzi als ciclistes. El problema de l'incivisme no és exclusiu d'un col·lectiu. En qulsevol desplaçament en bicicleta, no pot ser que s'hagi de tenir una conducció preventiva i anticipativa per causa d'incidències i situacions de perill constants com aquestes:
https://www.flickr.com/photos/130196410@N04/sets/72157648012742934/show
I aquí una associació que es queixa dels ciclistes i al video explicatiu de la noticia es veu constantment vianants creuant pel pas de ciclistes:
http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/02/08/fatec-denuncia-lincivisme-ciclistes-urbans-muriel-casals-gent-gran/
Carregant els comentaris ...