Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
111 comentaris
Conversa amb Sergio Espin
Necessitem solucionar el problema de la contaminació a Barcelona i aquesta es una solució holística de la situació actual.
http://www.sustainablecities.eu/local-stories/vienna/
Molt interessant!
Microbusos a la Diagonal? Gran idea!!!!
http://www.sustainablecities.eu/local-stories/vienna/
Conversa amb David LH
Yo estoy a favor pero no sé si ahora es el momento to después de haber reformado la avenida hace poco, merece la pena el gasto?
Veien els index de contaminació de la Diagonal crec que no es pot enderrerir per més temps.
Vale lo mismo que los túneles de Glorias... que solo sirven para meter mas coches en el centro de la ciudad encondiendolos bajo tierra durante un rato. Esto al menos nos benefiara a todos reduciendo la contaminación
Vale la pena, es unir una red de transporte metropolitano que ahora mismo no está cumpliendo todas sus funciones. Aparte, según la PTP es la inversión con mayor retorno.
El tranvia por toda la Diagonal (a falta de metro por la no inversión de la generalitat o el gobierno central) es indispensable!
Una aposta per al transport públic a nivell metropolità
El tramvia per tota la Diagonal és l'actuació més necessària per una Barcelona compromesa amb una mobilitat més sostenible, menys depenent del transport privat i interconnectada amb les ciutats del seu voltant.
Conversa amb Júlia
molt a favor d'una linia central, com s'ha fet a altres ciutats europees, una línia que permeti la connexió dels diferents barris donant més opcions d'ús del transport públic.
Ja que implica aixecar de nou la Diagonal, es podria tornar a redissenyar el circuit de carril bici d'aquesta via.
http://www.treehugger.com/public-transportation/amsterdam-buses-all-electric-2025.html
Que tenen a veure busos amb capacitat per 120 persones amb tramvies que tenen capacitat per 400?
Conversa amb Cristina Gispert
En el seu moment es va fer una consulta popular i el resultat va ser el que va ser. Abans de fer cap actuació en aquest sentit, caldria repetir la consulta.
¬_¬ La reforma que va fer en Trias no la va consultar. Es més, la ver després d'anys de campanya en contra de la reforma de la Diagonal i sense els estudis urbanistes de les prèvies opcions, per això a mig fer-la van haver de canviar-la per augmentar l'espai per a les parades d'autobús.
" la va fer després"
Estic d'acord amb miyebra, segons la teoria de la consulta d'Hereu, Trias no hauria d'haver fet rés a la Diagonal,i considero que estaven millor les parades de bus abans que ara.
La consulta no anava de Tramvia si o tramvia no, anava de la reurbanització en Rambla o Bulevard... El Tram és imprescindible per canviar la concepció que tenim de la mobilitat a la ciutat, i sobre tot a l'àrea metropolitana
Aquí un change.org obert a favor de la connexió del tramvia, necessari donar suport al tram per Diagonal per totes les vies https://www.change.org/p/tramviadiagonal
La unió dels dos tramvia pel seu camí més curt és una necessitat prioritària, no només per Barcelona sinó per l'àrea metropolitana. És un mitjà de transport net i àgil que permet transitar cap a una mobilitat més sostenible i tenir una freqüència de pas elevada. Es tracta també del transport de superfície amb major capacitat de passatgers.
Les ciutats més avançades d'Europa en matèria de mobilitat i sostenibilitat tenen i amplien extenses xarxes de tramvia, interconnectant aquesta xarxa amb altres mitjans de transport públic com bus i metro. L'opció de poder accedir-hi amb la bicicleta facilita també la connexió d'aquest mitjà amb la xarxa de carril bici. Alguns exemples clars d'aquest model de ciutat són les ciutats d'Amsterdam, München o Freiburg.
Entiendo que a la gente que viva o trabaje en la Diagonal les moleste la idea de hacer obras otra vez, de verdad que lo entiendo, pero desde hace años pienso que esta obra es absolutamente necesaria. Salta a la vista de cualquiera que eche un vistazo al mapa de transportes de la ciudad. El Trambesós y el Trambaix por separado tienen una utilidad muy limitada, tiene que existir una comunicación entre ellos, estoy seguro de que mucha gente la utilizaría y esto acabaría por dar sentido pleno al tranvía como alternativa de transporte.
Conversa amb crismon
Ja es va fer un referèndum ciutadà i va sortir que no es volia. Per què gastar diners en un mitjà de transport que necessita tantes obres i molt alta despesa? Per què no es fan més trolebusos en tot cas? http://www.lavanguardia.com/vida/20100516/53928946995/el-fracaso-de-la-consulta-de-la-diagonal-se-lleva-por-delante-al-primer-teniente-de-alcalde.html
No és cert, la consulta no era sobre "tranvia sí" o "tranvia no". La consulta era sobre si la reforma de la Diagonal es feia per transformar-la en un "Bulevard" o en una "Rambla". I la tercera opció era no canviar res, era ni la A ni la B. Aixó de que ja es va fer una consulta sobre si es volia el tramvia a la Diagonal és una falàcia que per molt que CDC la repeteixi no es convertirà en veritat.
Aquí ni ha una mica d'informació de la Consulta, que està una mica esbiaixada: http://www.transportpublic.org/component/content/article/56-general/1432-mes-solucions-a-la-contaminacio-i-menys-manipulacio-amb-la-consulta-de-la-diagonal
Es una qüestió d'honorabilitat administrativa a qualsevol que li diguis que fas un trnaport i es queda a la mitad de la ciutat pensaría que estem tocata del ala.
Ara mai més tranvies sempre metro
Sembla que l'Ajuntament de Sant Joan Despí, inclosos els companys de Xavier Trias, també donen el suport a la conexió del tram http://www.lavanguardia.com/local/baix-llobregat/20160201/301817203127/sant-joan-despi-pide-union-trambaix-trambesos-diagonal-barcelona.html
Ok al tranvía pero, hasta el 2019 ó 2020 no estará acabado. Los usuarios actuales necesitamos hacer esta parte del recorrido entre Glories y Francesc Macià de una forma eficiente. Por eso necesitamos que se modifique el trajecte del autobús 7 y que vaya de Glories a Francesc Macià sin dar mil vueltas. Votad esta iniciativa, por favor aquí: https://decidim.barcelona/proposals/d30-bus-directo-entre-glories-y-francesc-macia
No només estudiar la viabilitat de l'unió del tramvia, sinó portar-lo a terme. Els estudis de la PTP són concloents. Ningú que estigui a favor del transport públic hi hauria d'estar en contra.
Conversa amb JKim
No crec que el tramvia hagi de passar per la Diagonal. Crec que es pot unir per un altre lloc, que afecti més volum de gent, i de classe mitjana. Uni el tramvia per urgell-provença, o bé per urgell-valencia seria molt més utilitari ja que passa per un intercanviador com el de Provença, i prop de la Universitat UB i Pompeu
Es va estudiar fa molts anys. Per la Diagonal és per on aporta més valor a la xarxa de transport públic. La resta de traçats se solapen amb la xarxa de metro, no són coherents amb la nova xarxa de bus i són més llargs i costosos. Per la Diagonal l'afectació al trànsit és menor que per Aragó o Gran Via.
No crec que el problema sigui que es solapi o no amb la xarxa de metro/bus, lo important es que hi hagin bones connexions i que arribi el transport públic a zones on fa molt temps que estan precàries per aturament d'obres i manca d'inversions en llocs més perifèrics. La idea dels dos trams actuals era principalment connectar BCN amb poblacions veïnes.
Conversa amb Víctor
Estic d'acord però no oblidem acabar abans l'estació Ernest Lluch (L5). Des de fa 10 anys que esperem que aquesta estació s’acabi finalment després de les molèsties causades als veïns durant tants anys. Amb gairebé l’estació ja finalitzada (i amb una inversió ja feta de 50M d’€) només queda per acabar-la un 20% dels treballs per poder-la obrir.
https://decidim.barcelona/proposals/finalitzar-l-estacio-de-metro-ernest-lluch-l5
Necessitem una xarxa de transport públic més gran i de qualitat, això durà a una reducció d'utilització del vehicle privat i de la contaminació de la ciutat.
Conversa amb Patricia Ordoñez
indispensable dins de la lògica de la ciutat, tot i les complicacions que comportin les obres i la gran despesa que suposa, val la pena posar-s'hi perquè quan estigui fet tots podrem gaudir-ho. La connexió directa de les dos entrades a la ciutat per tramvia ens permetrà a molts anar més ràpid a determinades zones
La conexión de barrios periféricos debería hacerse por metro es un medio de transporte mas rápido. El tranvia es útil para recorridos mas cortos.
sembla lògic
Conversa amb Mafi
Por qué invertir de nuevo en la Diagonal? Es mejor dedicarlo a acabar la línea 9 que permitirá unir los barrios periféricos con un medio de transporte más rápido que el tranvia.
LÍNEA 9 y 10 completas: 7.000 millones de Euros de inversión para 320.000 viajeros (no se cumplen). Ahora la línea 9 lleva menos gente que los tranvías.
TRANVÍA completo: 500 millones de Euros de inversión para 160.000 viajeros (ya se lleva la mitad).
Creo que hay que hacer las dos cosas pero reconocer que el tranvía ha sido más eficiente, sobretodo las líneas que no dan vueltas, T1, T2 y T4.
Conversa amb Mafi
Ya está bien de malgastar el dinero del contribuyente. Hay otras prioridades la reforma de Via Laietana, ampliando aceras que ahora son intransitables y las Ramblas , cuyo paseo central está muy deteriorado
Ampliar aceras significa reducir el espacio vial. Reducir el espacio vial significa que hace falta trasvasar esa movilidad a transportes públicos. Trasvasar movilidad a transportes públicos significa más gente en el transporte público. ¿Tu utilizas el transporte público? Sabrías que esta totalmente saturado por toda la ciudad. Hace falta dotar los transportes públicos de más capacidad cuanto antes, no podemos estar 30 años esperando una nueva línea de Metro, en ese tiempo la demanda habrá aumentado aún más de lo que nos alivia esa línea de Metro. La única opción que queda es apostar por los tranvías. Una vez se implementen, tendremos más capacidad para transporte público, y podremos reducir el espacio vial apuntando a esos nuevos transportes públicos como alternativa.
Estic d'acord, els busos estan saturats en hora punta i s'estorben uns als altres en una mena d'efecte acordeó (és igtual que siguin elèctrics , passaria el mateix), el metro és car de fer i trigariem molts anys, el tramvia es pot fer en poc temps i fins i tot és més còmode i agradable que el metro, ja que va per superfície. per tant estic a favor del tramvia i ja, sense esperar anys i anys.
Conversa amb Jesús Delgado Saldaña
Yo no estoy de acuerdo la ampliacion del tranvia, hay otros problemas prioritaris antes que el tranvia como la ampliacion de los bus de barrio y los de la ciudad
Dejar de solapar autobuses y tranvías en la Diagonal libera 47 vehículos para alimentar las líneas V y H del resto de la ciudad. Es una operación que beneficia más gente fuera de la Diagonal que dentro, además el tranvía conecta con 9 municipios.
http://www.transportpublic.org/diagonal
La PTP va presentar el passat 26 de novembre un estudi on s'analitza quina capacitat tenen els diversos mitjans de transport de superfície per fer-se càrrec de l'elevada demanda interna de la Diagonal. També s'avaluava el cost de mantenir en explotació una xarxa separada de tramvies amb línies d'autobús solapdes i els estalvis que generaria la connexió tramviaire, permetent alliberar més de 40 autobusos per cobrir l'oferta a altres línies i barris sense tramvia ni metro, i una proposta urbanística per minimitzar l'impacte econòmic i viari i que permeti alhora un millor transport públic i uns espais públics de qualitat.
Conversa amb Participant eliminada
Creiem que abans cal esperar el resultat del estudis tècnics. També cal tenir en compte els nous mitjans de transport urbà que revolucionaràn la movilitat a les ciutats, com és el cas del nou troleibus elèctric i sense catanàries que es recarrega en només 15 segons aprofitant les parades. Aviat s´estrenarà a la ciutat suïssa de Ginebra. Aqui teniu l´enllaç : http://elpais.com/elpais/2016/02/19/motor/1455885064_343894.html#sumario_4 .
Per tant la connexió dels dos tranvies ofereix diverses alternatives igualment ecològiques, més econòmiques i sense l´impacte visual que representa les catenàries.
També hi han tramvies sense cables, com Niça, Burdeus i Saragossa. El troleibús (exemple Castelló) i el bus elèctric estan molt bé, però serveixen per demandes de transport inferiors a les que poden aportar els tramvies acoblats en unitats dobles.
Conversa amb Participant eliminada
Hi ha altres alternatives per poder connectar els dos extrems del Tram de Barcelona. Per exemple el nou troleibús elèctric i sense catenàries que aviat estrenarà la ciutat de Ginebra (Suïssa); suposarà una revolució en el transport urbà ja que és igualment ecològic, més barat que el tram, sense la barrera visual que suposen les catenàries al centre de la ciutat i a més es recarrega automàticament en només 15 segons aprofitant les parades. Aquí teniu l´enllaç: http://elpais.com/elpais/2016/02/19/motor/1455885064_343894.html#sumario_4
Per cert, Málaga també està experiment amb un projecte similar.
Els troleibusos i busos elèctrics (que en poc temps seran plenament operatius, ara per ara encara tenen problemes amb l'aire condicionat) poden anar bé per línies amb menys demanda, per exemple la V21 amb articulats, o bé la línia 19 amb vehicles estàndards, o en busos de barri amb vehicles electrics més petits, però per la gan demanda de la Diagonal millor tramvies, que poden anar acoblats de 2 en 2, i com no hi ha metro el tramvia el podria suplir bastant bé (no arriba a la mateixa capacitat de transport però s'hi aproxima més que si només són autobusos).
Si us plau! Seria una gran notícia poder unir millor la ciutat i tenir un eix central no dominat pels cotxes.
D'acord amb tothom!! Cal unir els dos trams, i quan abans millor! És necessari per la mobilitat sostenible, rapidesa (jo per exemple visc a Gràcia i treballo al Fòrum) no us explico l'odissea per arribar...(perquè actualment no hi ha n¡hi bus diagonal). Voldria afegir, que a part d'aquesta mesura, caldria afegir la idea d'implantar el Tram a la Gran Via. També és molt necessària la unió entre el 22@ i la part del Besòs, Badalona etc amb la zona Franca, Plaça Sardà, ciutat de la Justícia, aeroport...etc. Actualment es cobreix amb el bus H12, però és molt lent, i no vull ni pensar que passarà quan es traslladin tots els departaments de la Gene a la zona de la ciutat judicial....serà un cau d'embut inassolible...
Conversa amb kriscr
Estic en desacord amb la connexió de tramvia per la Av. Diagonal per diverses raons. Considero que el tram que queda per unir és molt més estret que els altres dos i per tant no veig clar per on aniria el tramvia, en les altres dos zones la av. és molt més amplia i té moltes menys vivendes, majoritàriament hi ha oficines i centres de negoci.
Aquesta diferència d'amplada ha permés diferenciar bé la zona per on transcorre el tramvia de les altres zones de la via fent que sigui més segur, però en la nova zona veig que hi haurà un augment de perill pels vianants, perquè la proximitat a les vivendes fa que el fluxe continu de persones sigui més proper a les vies, provoca un augment del risc d'accidents, a no sé que fós pel tram central. I afegeixo el fet de que trobo una barbaritat que es torni a invertir diners en un tram que s'acaba de remodelar. Curiositats: Perquè es van treure tots els tramvies que circulaven per la ciutat fa molts anys? Sabeu que Gaudí va morir atropellat per un tram
La xarxa de tramvies de Barcelona cap als anys 60's estava molt envellida i requeria d'una gran inversió, però es va optar per l'Ajuntament pre-democràtic d'aquella època per suprimir-la i invertir en metro. Es podria haver millorat com es va fer en moltes ciutats centroeuropees. Respecte de Gaudí, en aquella època pràcticament no havia més que tramvies i carros, ara per desgràcia tots som conscients de l'elevat índex d'accidentabilitat del trànsit rodat (cotxes, motos, busos, fins i tot bicicletes, també tramvies...) tot està relacionat amb la manera de moure's en cada èpcoa, i cal per tant treballar sempre en mesures que augmentin la seguretat viària, i també és evident que els conductors professionals normalment estan molt conscienciats i que moltes vegades els accidents de busos i tramvies provenen d'altres persones usuàries de la via pública. Per tant no cal relacionar la mort de ningú amb un rebuig a un sistema de transport, però sí és clar invertir en seguretat.
Primer faria possible que shi pugues caminar sense correr perill d'atropellament per bicicletes en el tram de pg de gracia a glories. A mes, en segons quins trams les voreres no fan ni 1 m d'ample... Una vergonya.
Conversa amb FALC
La unió dels tramvies serà molt útil per la mobilitat de la ciutat. Ara bé, donada la gran oposició al tramvia a la Diagonal Alta, proposaria fer la unió en dues etapes: primer, el tram entre Glòries i Passeig de Gràcia, on seria més senzill construïr; i després, el tram entre Passeig de Gràcia i Francesc Macià, que es pot recòrrer en bus fins aleshores, al contrari que l'altre tram.
Si no es pot fer tot de cop seria millor fer-lo per fases com comentes FALC, que milloraria molt la connexió amb d'altres línies de Metro (Monumental, Verdaguer i Diagonal-Provença) i a més deixaria tot preparat pel tram final de Pg Gràcia a F. Macià on es veu més complex d'aconseguir un consens, que a la llarga cauria pel seu propi pes i a més permetria veure els avantatges del tramvia a la resta de trams de la Diagonal.
La ciutadanía ja es va pronunciar en el seu moment. Addicionalment, cal pensar en el cost de tornar va refer un bon troç de la Diagonal i les servituts que un tramvia té. Si per cas, fora més adient una "trolebus". No es pot anar camviant de parer cada cinc anys: hi ha altres prioritats i hi ha altres formes controlar la contaminació.
Crec que el tramvia no és la solució, com a mínim a curt/mitjà termini (no m'imagino com es gestionaria el desviament del trànsit de la ciutat durant les obres de construcció). Seria més efiçaç fer servir els diners per millorar tota la xarxa de transport públic (ja exisiteixen els autobusos eléctrics i menys contaminants), per exemple millorant la freqüència de pas dels autobusos, així com implantant finalment la nova xarxa de bus. Tot això sense tenir en compte els diners que ja ens hem gastat (perquè ho hem pagat entre tots) en 'millorar' el tram Francesc Macià-Pg de Gràcia.
Implementar el tramvia a la diagonal podria congestionar més (més que la congestió diária)el tráfic de vehicles. La gent no deixaría d'agafar el seu cotxe tot i tenir una opció alternativa com és el tramvia, però si amb una rebaixa dràstica dels preus de la T-10. Cal recordar que la diagonal es una de les arteries principals de la ciuta,t per tant l'implementacio del tramvia hauría de ser el més óptim posible sense que alteri el tráfic. Crec que el més ideal seria una idea que sútilitza a la Xina, i és un tranvia que pasa per sobre dels cotxes, a prioori sembla una idea descabellada però crec que s'hauría d'estudiar. Molt interesant. https://www.youtube.com/watch?v=m8Ro685muQ8
Menys contaminació, més comoditat, eficiència, capacitat de transport i donaria sentit a dos trams separats de tramvia que en alguns casos estan infrautilitzats, ampliarien les possibilitats de connexió sense transbordaments (els autobusos obligarien a transbordar als extrems de línia i significarien tenir dos transports en paral·lel poc utilitztats als extrems de les línies). El tramvia és dels sistemes de transport més valorats, exitòs a moltes ciuatats europees: ara també sense cables, com al centre de Saragossa.
Els tramvies són molt còmodes i accesibles i no té sentit que no passin la ciutat de costat a costat.
Conversa amb lily
S'haurien d'estudiar altres vies de connexió per diversos motius: 1)si es fa el tramvia per la Diagonal s'hauria de garantitzar una freqüència molt alta degut a que connecta zones molt allunyades (Sant. Adrià-nuclis del Baix Llobregat i, per tant, anirà ple des del principi, propiciant un "efecte sardina" més elevat que l'autobus) 2)les propostes actuals volen treure molts carrils de cotxe que, enlloc d'acabar amb la contaminació propiciarien embusos i per tant més contaminació per estar parat a gran part de la ciutat; 3) el bus elèctric és més eficient en quant a velocitat i molt més barat, i, en tot cas, s'ha de veure l'informe dels experts 4) mantenir tramvia i bus en una mateixa zona pot ser redundant i treure espai, però si s'elimina el bus es perdran rutes no lineals igualment necessàries; 5)s'hauria de fer una consulta ciutadana
Els tramvies poden anar acoblats i portar més de 500 persones de cop, cosa que els busos no poden fer. Ara en hora punta van tots plens i gairabé no pots ni pujar, i molt lents perquè s'estorben uns als altres a amb girades i parades, a més del que estorben també cotxes, motos... Penso que és urgent possar el tramvia per la Diagonal, i si fa falta per altres carrers també (a estudiar).
Potser hi cap mes gent pero tambe s'hauria de considerar com van les persones, perque si ha d'anar tot ple i la majoria de gent dreta no millora la situacio actual. tb si s'espatlla es mes problematic que un bus. Crec que hauria d'anar per un altre traçat. els nous busos tenen capacitat per 153 persones i 40 seients.
Els tramvies es poden acoblar de dos en dos i portar el doble de persones que els busos (també amb molts seients), ni que siguin busos més grans. França va ser pionera cap als anys 80's amb els megabusos de tres cosos articulats, similars als que veiem ara a Barcelona: doncs bé, en molts casos com Burdeus, això només va ser una primera fase per possar després tramvies, pot ser van servir per generar més demanda de passatgers en transport públic i quan va ser aquesta demanda tant gran que justificava implantar tramvies de major capacitat, van fer aquesta inversió (i sense cables). A la Diagonal també es podria fer per fases, però pels estudis tècnics sembla que la demanda existent i la que generaria ja seria suficient per un tramvia ara mateix. A més els tramvies tenen menys consum energètic que els busos, gràcies a la rodadura de ferro (la rodadura amb pneumàtics és menys eficient en aquest sentit, independenetment de si són elèctrics o no).
Conversa amb cbl
Una opció seria fer-lo per fases: primer el tram més fàcil, de Glories a Verdaguer, que permet aproximar-se a la zona de Sagrada Família i enllaç amb metro L5, i també L4, la L2 Monumental, després el tram Verdaguer-Passeig de Gràcia (enllaç amb metro L3 i prop d'FGC), i un cop demostrada lamillora que suposa el tramvia a veure qui pot parar l'últim tram que faltaria, la unió definitiva de les 2 xarxes. Cal veure que el tram de Glòries a Verdaguer té poc comerç, età molt deixat, amb poc transport públic, trams de calçades molt amples, per tant sembla molt oportú possar el tramvia ràpidament, i el següent tram fins pg. Gràcia com no s'ha tocat es més fàcil d'adaptar-ho, mentre que el tram més polèmic fins F. Macià estudiar-lo be, debatre solucions, etc., amb més calma. Tot molt progresiu però sense eternitzar-lo.
Estaria bé, seria una possible solució per copmençar i no acabar. Crec que si hi han tants interesos en contra, pot ser fent el tram menys polèmic ja permet treure ràpidament un benefici social que després es podria anar ampliant per fase, i no com ara que no es pot fer rés i està tot aturat.
Conversa amb melc
Fa falta, el tramvia és més còmode i ample, els busos sempre van plens a la Diagonal.
doncs se'n posen més i sempre serà més econòmic i més flexible que les vies. Soterrem vies de tren i aquí les volem tornar. O és que hi ha interessos econòmics com amb els AVE's que es posen en marxa i no s'omplen ???
Hi ha un problema tècnic, si es posen molts autobusos s'estorben uns als altres i es genera un efecte acordió, en canvi amb els tramvies com poden anar acoblats es poden fer comboys grans que són més eficients que molts autobusos.
Tant dóna si es a nivell de carrer o soterrat. El que importa es fer la connexió per la Diagonal, sino serà un transport lent que no servirà per connectar bé la ciutat i l'AMB
Estic en contra del tramvia.
Millor elautobus electric.
Conversa amb ABUELO
Millor l'autobus elèctric.
La capaditat del tramvia és molt més gran que la del bus, sigui electric o nbo. Els busos elèctics anirien bé per d'altres línies com la V21, la V27, busos de barri, etc, no són incompatibles una cosa i altra, sinò que s'ha d'escollir el millor sistema segons les característiques de cada línia, especialment la demanda de transport segons la capacitat: metro, tramvia, bus i microbús
Conversa amb Xavier Barreras Merino
En contra degut a que això provoca que la Diagonal no tingui casi cap espai pels cotxes. A més, el tramvia va molt lent, el que fa que no comuniqui bé.
Doncs jo l'agafo sovint i no veig que vagi lent, i podria millorar amb més prioritat semafòrica. De cotxes n'hi han de sobres a Barcelona i s'hauria de reduir la contaminació i la congestió, i el tramvia considero que és molt bona solució per la Diagonal.
D'acord amb que el problema dels cotxes existirà si o sí si es posa el tramvia i provocarà encara més contaminació i caos circulatori. No es pot fer desaparèixer i aquest és el principal problema. No obstant, el tramvia en sí no és lent, però a la Diagonal probablement ho seria (s'haurà de els estudis tècnics),
Conversa amb sjunquero
El tram es un servicio de transporte público LENTO, a expensas de semáforos y resto de circulación habitual. Lo que hay que invertir es en una infraestructura de metro en todo el recorrido de la Diagonal. Muchas empresas del sector servicios están establecidas a lo largo de la Avda.Diagonal desde el Fórum hasta Zona Universitaria y las paradas actuales existentes apenas se acercan a esta zona. El tram es lo mismo que al autobús que tardas una hora desde Fórum a Francesc Màcià...No le veo la solución con esta propuesta.
Amb prioritat semafòrica no és gens de lent, i molt més agradable anar en superfície que no en un túnel. Al tram de la Diagonal entre Glòries i Fòrum considero que va molt bé, i també pot anar igual de bé a la resta de la Diagonal
Conversa amb Francesc Rincón Solà
Destruir un carril de cotxes per fer passar un Tramvia, es una burrada, hi han millors opcions.
S'na de prioritzar el transport públic èr reduir la contaminació, i a la Diagonal el tramvia és molt bona solució. Si al tamvia
Conversa amb Francesc Rincón Solà
Això ja estava decidit. No al tramvia per la Diagonal.
Jo penso que el que es va decidir era no tocar la Diagonal, i llavors segons aquesta teroria per què el govern de Trias la va modificar sense preguntar? No hi han hagut eleccions municipals més recentment en què el partit guanyador portava en el seu programa electoral estudiar tècnicament la implantació del tramvia? Doncs en això estem ara.
El problema és que l'anterior Govern no l'hauria d'haver modificat sense preguntar tampoc. Però tampoc es pot fer cap implantació sense nou debat i estudis tècnics (això per sort s'està fent) ni nova consulta, o s'estarà caient en el mateix error.
Conversa amb Mingo
molts dubtes, abans seria més fàcil millorar la freqüència del propi Metro, comparant amb Londres la de Barcelona és molt baixa
Però el metro cobreix poc l'àmbit de la Diagonal.
he llegit tots els comentaris d'aquesta proposta, continuo tenim els mateixos dubtes, a veure si es fa l'estudi i que surt. En tot cas, crec que seria més eficient incrementar la freqüència del transport públic. Dels Trams sempre ha estat baixa, però com el número d'usuaris no és alt, afecta menys. Respecte al Metro i Bus tinc la sensació que ha empitjorat molt, avui mateix: temps d'espera a la L4 a Urquinaona +5 minuts, temps d'espera a H8 a P. Gràcia +12 minuts, ...
Conversa amb jim
Ni és prioritari, s'acaba d'arreglar la diagona (amb tot el cost que suposa desfer-ho tot) i a més a més els veïns i botiguers estan totalmente en contra. Hem de pensar una mica més en les persones i no tant en interessos polítics.
Les persones que viatjan ara en autobusos insuficients i abarrotats necessiten un transport d'alta capacitat com el tramvia, no és un tema polític sinò tècnic, i es pot encabir també en el tram "arreglat" de la Diagonal, per cert sense cap debat ni consulta.
-Si la freqüència del tramvia no supera en bastant la del bus actual els tramvies (encara que tinguin més capacitat) aniran abarrotats pel sol fet que s'estara cobrint des de Sant Adrià fins al Baix Llobregat. Hi hauria d'haver molta freqûència de pas perquè això no fos un problema. Els seients del tramvia continuen sent menors proporcionalment que els del bus, tot hi encabir més passatge
-Altrament, el fet d'implanatr el tramvia pot fer desquadrar les línies actuals de bus que creuen la Diagonal però fan altres rutes, ja que no podrien creuar verticalment per on passés el tramvia. També es perdrien altres les rutes d'autobusos amb molta demanda. (7, 33)
-SI s'implanta i es volen mantenir els autobusos (solucionant lo anterior) els carrils que es treuran de cotxe/moto, provocaran caos circulatori. I les reformes previstes per la Diagonal de l'any passat en preveun molta més, de pèrdua de carrils. El sol fet de treure un carril a la Diagonal amb la nova reforma aj l'ha provocat.
Encara que la proporció de seients sigui una mica (poc) més petita, com són més llargs i poden anar acoblats al final tenen molts seients. També poden adaptarla freqüència de pas a la demanda, i passar molt sovint si cal. Els busos poden seguir passant creuant la Diagonal (carrers com Muntaner, Bruc...) i fins i tot podrien compartir trams comuns de carril bus-tramvia, això es fa en moltes ciutats (exemple proper: València). Dels cotxes del que es tracta és d'aconseguir reduir la seva presència passant viatges al transport públic, a peu i en bici, l'objectiu ha de ser reduir el trànsit per baixar la contaminació, congestió, accidentabilitat, soroll..., que principalment el transport en vehicle privat genera.
Conversa amb elvira
El tramvia és car de instal·lació, s'han de fer vies, i aquestes alhora fan que la circulació sigui rígida i separadora; s'han fet un munt de soterraments de vies de tren i resulta que amb el tramvia tornem a posar barreres. És necessari unir la Diagonal des de Francesc Macià fins a Glories, i una solució ecològica, més econòmica i menys rígida podria ser el troleibús, que pot tenir molta capacitat de gent i és molt més flexible. El carril que ocupa el troleibús és com un carril de bus, per tant la circulació permet altres maniobres que en un moment determinat puguin ser necessàries. El troleibús té l'avantatge sobre el bus elèctric de que no ha de portar l'energia acumulada, lo qual és molt més complexa.
A Castelló hi ha un troleibús modern molt interessant, amb un sistema òptic de guiat (que sembla no massa fiable perquè els conductors segueixen agafant fort el volant) però amb carril propi que li dona molta prioritat, però no deixa de ser com un bus respecte la capacitat de transport. Cada sistema serveix per un nivell de demanda de transport difetrent, el metro alta capacitat, el bus mitjana-baixa i el tramvia es troba entre mig, i per la Diagonal seria perfecte, si no és que fins i tot calgui un metro subterrani, però ara per ara sembla més apropiat un tramvia, i sempre és més agradable anar en superfície que en túnel.
BONES NOTICIES TRAMVIAIRES: 2 ciutats emblemàtiques aposten pels tramvies, Washington que ho acaba de reimplantar el mes de febrer passat (van tancar la seva xarxa a principis dels 60, i algunes untiats van venir a circular a Barcelona fins l'any 1971), i Nova York on l'alcalde De Blasio ha anunciat també aquest mes de febrer un pla per construir una nova línia de tramvia entre Brooklyn i Queens de 27 Km de llarg, i que estaria completada el 2024. Això sense parlar de moltes ciutats europees que segueixen invertint en tramvies, o els augments de passatgers de xarxes exitoses com les de Saragossa, Vitòria i Tenerife (que també allargarà la seva línia 2), etc., etc. Sembla que els tramvies estan de moda, per tant no sembla un sistema de transport anticuat, sinò totalment de futur.
N'estic més que d'acord. Quant a la promoció i la priorització d'un transport públic sostenible a la ciutat em sembla una mesura estratègica molt important i necessària. La consulta popular fallida sobre aquest projecte urbanístic a l'any 2010 només va ser un contratemps polític. Sis anys després els arguments relacionats amb el medi ambient i una millora de la mobilitat ciutadana tenen el mateix pes (o fins i tot més) que abans.
Conversa amb CiudadanoCurioso
Doncs no estic d'acord. Els ciutadans barcelonins vam votar en una consulta i va sortir el NO. Cal demostrar una mica de democràcia.
Va sortir no a reformar la Diagonal (ja fa uns anyets) i resulta que el govern municipal anterior va fer una reforma sense consulta. Ara s'han fet eleccions municipal i ha guanyat un partit que portava en el seu programa estudiar el tema, i és el que està fent, complint el seu programa electotal com toca fer.
Doncs que faci un nou referéndum. El que està clar es que, a falta d'una Nova consulta (necesaria), la posición de la ciutadania barcelonina es contraria a les obres a la Diagonal. El mandar popular és clar: No. Ara bé, si es vol actualizar, considero indispensable una nova consulta que tombi aquesta possicio de la ciudadanía, encara vigente. I respecte a Xavier Trias, un inepte, no fa falta dir més...
La connexió de les dues xarxes ja estava prevista al pla original. és la més lògica i la que garanteix una minimització de transbordaments, que és el recomanable des del punt de vista de la planificació de transport públic.
Cap sistema de transport està concebut per operar per separat, si no que la lògica duu a unir-los entre ells per incrementar els beneficis que aporten.
Relaxaria l' embús dels transbords metro/ tranvía/bus a les Glories.
És totalment necessari, tot i que jo vaig fer el Projecte Final de Grau d'un ramal alternatiu per la connexió que seria més turistic. Peró això seria una altra proposta. Més tranvia i menys cotxes!
El tramvia per la Diagonal equivaldria la la D30 de la xarxa ortogonal de superficie, la única diferència és el sistema de transport que per capacitat millor el tramvia en aquest cas.
https://decidim.barcelona/proposals/connexio-de-la-xarxa-de-tramvia
https://decidim.barcelona/proposals/tramvia-a-la-diagonal
https://decidim.barcelona/proposals/mobilitat-sostenible
https://decidim.barcelona/proposals/mobilitat-sostenible-bd75f75a-73a8-4678-bc6a-02c3ef7dbf6f
https://decidim.barcelona/proposals/actuacions-en-l-ambit-de-la-mobilitat-sostenible-56ea59ae-1f2e-40f9-9126-f1c2c8afa514
Carregant els comentaris ...